Mazda CX‌-30 Forum banner

Batterijverbruik (lege batterij)

2 reading
60K views 198 replies 41 participants last post by  cmelfer  
#1 ·
Ik heb mijn 2023 CX-30 Select sinds juni en een tijdje nadat ik de auto een paar dagen niet had gereden, kreeg ik op het dashboard een melding dat de batterij leeg was en dat ik er een tijdje mee moest rijden om de batterij op te laden.
Nou, mijn batterij is vorige week leeg gegaan en de dealer heeft de auto 3 dagen gehouden om te zoeken naar een batterij die leegloopt.
De dealer zei dat de batterij leeg was, maar ze hebben hem opgeladen en hij voldoet aan de Mazda-specificaties.
Vandaag (3 dagen nadat ik de auto niet heb gereden) kreeg ik dezelfde melding op het dashboard met de melding dat de Cx-30 moet worden gereden om de batterij op te laden.
De dealer vertelde me dat ik vaker met de auto zou moeten rijden, wat voor mij geen zin heeft? Als ik naar een vliegveld rijd en mijn auto daar een week laat staan, zou je denken dat de auto na een week zou moeten rijden?
Ik heb nog nooit een auto gehad die dit ooit deed?.................

#3 ·
Ik rijd 3-4 dagen zonder regelmatig te rijden en heb nog nooit waarschuwingslampjes of een zwak klinkende start gehad na bijna 21 maanden met mijn 2022 CX-30. Ofwel uw batterij is slecht/defect of er is iets mis met uw elektrische/oplaadsysteem of verbruik. Mijn vorige voertuig (2020 Toyota) had vergelijkbare problemen als wat u beschrijft en Toyota kon het nooit oplossen, en zei altijd dat er niets mis was (hoewel de startknopunit in die 2 jaar ook volledig uitviel). Ze hebben de fabrieksaccu in de 2 jaar dat ik hem had 3 keer vervangen door een nieuwe, vanwege herhaalde volledige accustoringen. Ik reed met mijn 2020 Toyota net als met mijn 2022 CX-30 - minstens 2 dagen per week, meestal voor ongeveer 45-60 minuten rijden per rit - wat meer dan voldoende is om een batterij goed te laten functioneren/op te laden in een voertuig zonder onderliggende problemen.

Ik ben nog steeds van plan om de trieste 520-CCA Mazda-accu in mijn CX-30 proactief te vervangen door iets robuuster voor de 2-jaarsgrens - dus in de komende 3 maanden. Ik stel voor dat u hetzelfde doet, en als u hetzelfde probleem blijft houden met een nieuwe, betere batterij, dan ligt het waarschijnlijk aan uw elektrische/oplaadsysteem en/of iets met de passieve verbruikskenmerken van uw specifieke voertuig.

#4 ·
Johnny, bekijk deze link over een terugroepactie

.

Dit zou wel eens de oorzaak van je problemen kunnen zijn.

Mazda heeft een reputatie op het gebied van betrouwbaarheid die grotendeels verdiend is, maar helaas is de standaardinstelling bij problemen om het probleem te ontkennen en de klant de schuld te geven (zie 10 jaar dieselmotorproblemen in het VK en Europa, die de reputatie van het bedrijf vernietigden). Dus ja, natuurlijk zou een auto 2 weken moeten kunnen staan zonder elke dag te worden gereden. Bekijk dit verhaal van ellende

Deze post lijkt te zeggen dat NA-auto's niet worden getroffen, dus het is op zijn best een verwarrend beeld

Accuproblemen lijken endemisch te zijn in alle modellen en softwareproblemen lijken de kern ervan te zijn, je auto kan door een ander probleem worden getroffen dan de remote tuner.

Helaas heeft het internet verklaard dat de accu zwak is in plaats van verder naar het probleem te kijken, wat betekent dat mensen onnodig accu's upgraden of constant vervangen in plaats van het probleem goed te diagnosticeren (de accu kan het probleem zijn, maar het mag niet het enige zijn waar naar wordt gekeken). Je hebt een dealer nodig die technici heeft met de mogelijkheid om parasitaire stroomafname te herkennen en te isoleren - in een Q7 die ik in een werkplaats zag, kostte het een meestertechnicus 6 dagen om een stroomafname van de accu volledig op te sporen door alle besturingsmodules te doorlopen.

#5 ·
Johnny, bekijk deze link over een terugroepactie

.

Dit zou wel eens de oorzaak van uw problemen kunnen zijn.

Mazda heeft een reputatie op het gebied van betrouwbaarheid die grotendeels verdiend is, maar helaas is de standaard bij problemen om het probleem te ontkennen en de klant de schuld te geven (zie 10 jaar dieselmotorproblemen in het VK en Europa die de reputatie van het bedrijf vernietigden). Dus ja, natuurlijk zou een auto 2 weken stil moeten kunnen staan zonder elke dag te worden gereden. Zie dit verhaal van ellende

Deze post lijkt te zeggen dat NA-auto's niet worden getroffen, dus het is op zijn best een verwarrend beeld

Accuproblemen lijken endemisch te zijn in alle modellen en softwareproblemen lijken de kern ervan te zijn, uw auto kan door een ander probleem worden getroffen dan de externe tuner.

Helaas heeft het internet verklaard dat de accu zwak is in plaats van verder naar het probleem te kijken, wat betekent dat mensen onnodig accu's upgraden of ze constant vervangen in plaats van het probleem goed te diagnosticeren (de accu kan het probleem zijn, maar het mag niet het enige zijn waar naar gekeken wordt). U heeft een dealer nodig die technici heeft die in staat zijn om parasitaire stroomafname te herkennen en te isoleren - in een Q7 die ik in een werkplaats zag, duurde het voor een meestertechnicus 6 dagen om een stroomafname van de accu volledig op te lossen door alle besturingsmodules te doorlopen
De updates zijn NIET voor de auto's die voor de VS zijn gemaakt.................

#6 ·
Ik heb nog nooit gehad dat mijn batterij leeg raakte, maar ik heb wel gehad dat mijn sensoren, waarschuwingen en lampjes aangingen, veel ervan, en mij werd verteld dat ik langer moest rijden, wat ik niet kan doen. Ik rijd maximaal 8 tot 9 mijl per week, dus ik heb geïnvesteerd in een batterij-onderhouder en gebruik deze een keer per maand ongeveer drie uur lang en tot nu toe werkt alles prima op mijn 2023 model USA auto. Geweldig hulpmiddel om te hebben en ik woon in een appartementencomplex, maar heb wel toegang tot een buitenstopcontact om hem op te laden.

#7 ·
Ik heb nog nooit gehad dat mijn batterij leeg raakte, maar ik had wel dat mijn sensoren, waarschuwingen en lampjes aangingen, veel ervan, en ik kreeg te horen dat ik langer moest rijden, wat ik niet kan doen. Ik rijd maximaal 8 tot 9 mijl per week, dus ik heb geïnvesteerd in een batterijonderhouder en gebruik deze een keer per maand ongeveer drie uur en tot nu toe werkt alles prima op mijn 2023 model USA auto. Geweldig hulpmiddel om te hebben en ik woon in een appartementencomplex, maar heb wel toegang tot een buitenstopcontact om hem op te laden.

View attachment 8007
Ik ben het ermee eens, daarom heb ik een goedkope batterijonderhouder gekocht.
Ik rijd doordeweeks niet veel, dus voor mij is het het beste om hem te hebben
in plaats van terug te rennen naar de dealer.

#8 · (Edited)
Ik heb nooit problemen of zorgen gehad met de batterij in 40 jaar rijden, tot de over-engineered, technisch overladen voertuigen op me afkwamen met mijn 2020 Toyota. Mijn oudere 2015 Toyota Yaris SE hatchback daarvoor had nog steeds zijn originele fabrieksaccu na 4 jaar en 60.000 mijl. Tot nu toe geen problemen met de batterij van mijn 2022 CX-30, hoewel ik tegenwoordig meestal maar 2 keer per week rijd voor ongeveer 30-35 mijl per rit (vooral om er even uit te gaan en de auto regelmatig te bewegen).

owns 2022 Mazda CX-30 Carbon Edition (NA 2.5L, No Cylinder-Deactivation)
#10 · (Edited)
Dit is ook een optie om de conditie van uw batterij te volgen. Eenvoudig te installeren, werkt via Bluetooth met een app op uw telefoon.
Hier is een link naar de handleiding. https://antigravitybatteries.com/downloads/AG-Battery-Trackers-User-Manual.pdf

#11 ·
#12 ·
Ik heb net besloten om de auto voor de tweede keer terug te brengen.
Het kan me niet schelen of de dealer de auto een paar dagen houdt, zolang ze het probleem oplossen
en misschien een batterij-upgrade van hen krijgen.
Als het nog steeds niet lukt als ik hem terugkrijg, breng ik hem terug als het probleem er nog steeds is voor de 3e keer.
Daarna, als het probleem er nog steeds is, ga ik met de LEMON-wet voor dezelfde problemen.
Misschien upgraden naar een CX-30 uit 2024.

#13 ·
Ik heb mijn 2023 CX-30 Select sinds juni en een tijdje, nadat ik de auto een paar dagen niet had gereden, kreeg ik een melding op het dashboard dat de batterij leeg was en dat ik een tijdje moest rijden om de batterij op te laden.
Nou, mijn batterij is vorige week leeg gegaan en de dealer heeft de auto 3 dagen gehouden om te zoeken naar een batterij die leegloopt.
De dealer zei dat de batterij leeg was, maar ze hebben hem opgeladen en hij voldoet aan de Mazda-specificaties.
Vandaag (3 dagen nadat ik de auto niet heb gereden) kreeg ik dezelfde melding op het dashboardscherm dat de Cx-30 moet worden gereden om de batterij op te laden.
De dealer vertelde me dat ik vaker met de auto moest rijden, wat voor mij geen enkele zin heeft? Als ik naar een vliegveld rijd en mijn auto daar een week laat staan, zou de auto na een week toch moeten rijden?
Het verbaast me helemaal niets. Ik kan me niet voorstellen wat we allemaal aan parasitaire stroomverbruik hebben, vooral rond de Mazda Connect-software. Ik ben gestopt met het gebruik van de MyMazda-app en heb alle automatische updates uitgeschakeld in een ijdele poging om de bijna constante verbindingen tussen mijn uitgeschakelde auto en de servers van Mazda te stoppen. Ik merkte dat updates van de voertuigstatus constant waren gedurende de nachten dat de auto geparkeerd en uitgeschakeld was, en dat zou voor mij een enorme belasting kunnen zijn voor het elektrische systeem, inclusief de batterij. Ik kreeg statusrapporten dat mijn voertuig ontgrendeld was en bandenspanningupdates ruim nadat mijn voertuig de nacht uit stond. Ik hoop dat ze een manier vinden om ons in staat te stellen de communicatie tussen mijn auto en Mazda permanent uit te schakelen. Dat zou enigszins kunnen helpen. In de tussentijd heb ik zoveel mogelijk uitgeschakeld. Gelukkig rijd ik elke dag minstens 50 mijl.

#14 ·
Ik heb nog nooit problemen gehad met een lege batterij (de mijne is echter een 2020MY), maar anderen wel. Een probleem is of de auto volledig uitschakelt - je moet de auto op slot doen en de sleutel uit de buurt houden (of, zoals ik doe, in een Faraday-zakje) om ervoor te zorgen dat alle systemen volledig uitschakelen en niet periodiek opnieuw worden geactiveerd door de nabijheid van de sleutel.

#16 ·
Ik heb mijn 2023 CX-30 Select sinds juni en een tijdje nadat ik de auto een paar dagen niet had gereden, kreeg ik op het dashboard een melding dat de batterij leeg was en dat ik een tijdje moest rijden om de batterij op te laden.
Vandaag (3 dagen nadat ik de auto niet heb gereden) kreeg ik dezelfde melding op het dashboard dat de Cx-30 moet worden gereden om de batterij op te laden.
De dealer vertelde me dat ik vaker met de auto zou moeten rijden, wat voor mij geen enkele zin heeft? Als ik naar een vliegveld rijd en mijn auto daar een week laat staan, zou je denken dat de auto na een week zou moeten rijden?

#19 ·
Ik heb mijn 2023 CX-30 Select sinds juni en een tijdje nadat ik de auto een paar dagen niet had gereden, kreeg ik een scherm op het dashboard met de melding dat de batterij bijna leeg was en dat ik een tijdje moest rijden om de batterij op te laden.
Welnu, mijn batterij is vorige week leeggeraakt en de dealer heeft de auto 3 dagen gehouden om te zoeken naar een batterij die leegloopt.
Vandaag (3 dagen nadat ik de auto niet heb gereden) kreeg ik dezelfde melding op het dashboardscherm met de melding dat de Cx-30 moet worden gereden om de batterij op te laden.
De dealer vertelde me dat ik vaker met de auto moet rijden, wat voor mij geen enkele zin heeft? Als ik naar een vliegveld rijd en mijn auto daar een week laat staan, zou je denken dat de auto na een week zou moeten rijden?
Ik heb nog nooit een auto gehad die dit ooit heeft gedaan?.................
Had hetzelfde probleem met mijn 2021 met originele batterij.
Na het "doorstaan" van talloze batterijtests met Mazda en ze me vertelden dat ik er minstens 10 minuten mee moest rijden. De batterij ging uiteindelijk dood. Ik heb hem vervangen door een veel betere. Grappig, ik heb die vervelende waarschuwing voor batterijleegloop sindsdien niet meer gehad.

#22 ·
Ik heb mijn 2023 CX-30 Select sinds juni en soms, na een paar dagen niet met de auto te hebben gereden, krijg ik een melding op het dashboard dat de batterij bijna leeg is en dat ik een tijdje moet rijden om de batterij op te laden. Welnu, vorige week was mijn batterij leeg en de dealer heeft de auto 3 dagen gehouden om te zoeken naar een batterij die leegloopt. De dealer zei dat de batterij leeg was, maar ze hebben hem opgeladen en hij voldoet aan de Mazda-specificaties. Vandaag (3 dagen nadat ik niet met de auto heb gereden) kreeg ik dezelfde melding op het dashboardscherm dat de Cx-30 moet worden gereden om de batterij op te laden. De dealer vertelde me dat ik vaker met de auto zou moeten rijden, wat voor mij geen enkele zin heeft? Als ik naar een vliegveld rijd en mijn auto daar een week laat staan, zou je denken dat de auto na een week zou moeten rijden? Ik heb nog nooit een auto gehad die dit ooit deed?.................

#23 ·
Ik heb mijn 2023 CX-30 Select sinds juni en een tijdje na het een paar dagen niet rijden van de auto kreeg ik een melding op het dashboard dat de batterij bijna leeg was en dat ik een tijdje moest rijden om de batterij op te laden.
Vandaag (3 dagen nadat ik de auto niet heb gereden) kreeg ik dezelfde melding op het dashboard dat de Cx-30 moet worden gereden om de batterij op te laden.
De dealer vertelde me dat ik vaker met de auto moest rijden, wat voor mij geen enkele zin heeft? Als ik naar een vliegveld rijd en mijn auto daar een week laat staan, zou de auto na een week toch moeten rijden?
mijn 2021 cx30 turbo had hetzelfde probleem.
1- de batterij vervangen maar nog steeds hetzelfde probleem
2- uiteindelijk was er een software-update en het probleem is opgelost

#24 ·
Vandaag mijn 2023 Cx-30 opgehaald na een week zonder (1100 mijl op de auto). Dit is de tweede keer dat ik de Cx-30 heb teruggebracht vanwege batterijleegloop. Mazda zei dat de batterij leeg is en ze hebben hem vervangen door een nieuwe, laten we kijken hoe lang de nieuwe het volhoudt.

#26 ·
Welnu, ik heb wel gezegd dat mijn lokale Mazda-dealer zei dat ze de batterij onder garantie hebben vervangen.
En ik gebruik mijn auto maar twee keer per week, slechts een paar kilometer om te gaan winkelen.
Ik kreeg een e-mail van Mazda Corp met de mededeling dat ze wisten dat mijn lokale Mazda-dealer een nieuwe batterij had geïnstalleerd en zeiden ook dat ik misschien een batterij-onderhouder moest gebruiken. Maakt GEEN zin dat een kantoor van een bedrijf me laat weten dat er een batterij-onderhouder moet worden gebruikt, voor het geval dat?
Elke nieuwe auto die ik de afgelopen 40 jaar heb gekocht, heb ik helemaal geen problemen gehad met een batterij en veel van mijn auto's werden maandenlang niet bereden en niet 3 dagen.
Is dit de nieuwe norm?
Misschien, wanneer iemand een nieuwe Mazda wil kopen, dat ze de verkoper vertellen dat ze een betrouwbare auto willen die één keer per week wordt gebruikt en misschien alleen op zondag naar de kerk gaat en ik ben er zeker van dat de verkoper bij Mazda hen zal laten weten voordat ze de auto kopen dat ze een batterij-onderhouder moeten hebben lol.................

#28 ·
Nou, ik heb wel gezegd dat mijn lokale Mazda-dealer zei dat ze de batterij onder garantie hebben vervangen.
En ik gebruik mijn auto maar twee keer per week, slechts een paar kilometer om te gaan winkelen.
Ik kreeg een e-mail van Mazda Corp waarin stond dat ze wisten dat mijn lokale Mazda-dealer een nieuwe batterij had geïnstalleerd en ook dat ik misschien een batterij-onderhouder moest gebruiken. Maakt GEEN zin dat een bedrijfsbureau me laat weten dat er een batterij-onderhouder moet worden gebruikt voor het geval dat?
Elke nieuwe auto die ik de afgelopen 40 jaar heb gekocht, heb ik helemaal geen problemen gehad met een batterij en veel van mijn auto's werden maandenlang niet gereden en niet 3 dagen.
Is dit de nieuwe norm?
Misschien, wanneer iemand een nieuwe Mazda wil kopen, dat ze de verkoper vertellen dat ze een betrouwbare auto willen die één keer per week wordt gebruikt en misschien alleen op zondag naar de kerk gaan en ik ben er zeker van dat de verkoper bij Mazda hen zal laten weten voordat ze de auto kopen dat ze een batterij-onderhouder moeten hebben lol.................
De nieuwste en beste voertuigen hebben nu zoveel technologie en computer-elektronica om ze van stroom te voorzien, dat de batterij het hart van de stroom is om ze in leven te houden. Zelfs als ze zijn uitgeschakeld, is er een verbruik van de elektriciteit.
Minderjarig, maar het is er. Zelfs met de fob op afstand. Voeg een sub-premium batterij toe en een voertuig dat niet vaak wordt gebruikt en, nog belangrijker, slechts kort wordt gereden, daar liggen de problemen.
Mazda staat hierin niet alleen, want het komt steeds vaker voor bij voertuigen die onder de bovenstaande criteria vallen.

#29 · (Edited)
Gezien de passieve/inactieve stroomafname van nieuwere, hightech voertuigen tegenwoordig, zouden alle autofabrikanten premium/high-end batterijen in hun voertuigen moeten plaatsen, zelfs als dat de MSRP-prijs van hun voertuig met $100 of wat dan ook verhoogt. Lijkt logisch voor iets dat zo integraal/essentieel is voor de werking van een voertuig als een batterij, en het is een van de meest voorkomende klachten/problemen die mensen hebben met nieuwere voertuigen, van alle merken. Niet bepaald een goede manier om merkvertrouwen te wekken. :unsure:

Hoewel ik geen batterijproblemen heb gehad met mijn CX-30 uit 2022 (in tegenstelling tot mijn Toyota uit 2020), geef ik toe dat ik meer gemoedsrust heb sinds ik onlangs proactief de matige standaard/fabrieksbatterij in mijn CX-30, iets minder dan de 2-jaarsgrens, heb vervangen door iets robuuster/premium. Ik ben ook van plan om minstens twee keer per week naar buiten te gaan en te rijden voor minstens 30-35 mijl per rit, zelfs als dat betekent dat ik langere omwegen naar mijn bestemming(en) moet nemen of gewoon een willekeurige rit moet maken.

#34 ·
Gezien de passieve/inactieve stroomafname van nieuwere, hightech voertuigen tegenwoordig, zouden alle autofabrikanten premium/high-end batterijen in hun voertuigen moeten plaatsen vanaf de fabriek, zelfs als dat de MSRP-prijs van hun voertuig met $ 100 of wat dan ook verhoogt. Lijkt op gezond verstand voor iets dat zo integraal/essentieel is voor de werking van een voertuig als een batterij, en het is een van de meest voorkomende klachten/problemen die mensen hebben met nieuwere voertuigen, voor alle merken. Niet bepaald een goede manier om merkvertrouwen te wekken. :unsure:

Hoewel ik geen batterijproblemen heb gehad met mijn CX-30 uit 2022 (in tegenstelling tot mijn Toyota uit 2020), geef ik toe dat ik meer gemoedsrust heb gehad sinds ik onlangs proactief de matige standaard/fabrieksbatterij in mijn CX-30 heb vervangen, iets minder dan de 2-jaarsgrens, door iets robuuster/premium. Ik ben ook van plan om minstens twee keer per week naar buiten te gaan en minstens 30-35 mijl per rit te rijden, zelfs als dat betekent dat ik langere omwegen naar mijn bestemming(en) moet nemen of gewoon een willekeurige rit moet maken.
Ik had ook dat de batterij in mijn CX 30 leeg was.
Ik bracht hem naar de dealer en ze vervingen hem. Ik ben jarenlang automonteur geweest en vermoedde een slechte batterij. Hoewel het een nieuwe auto was, heb ik nieuwe batterijen gezien die slecht waren. Ik had ook een druppellader, maar de vervangende batterij is in orde en hoeft niet te worden opgeladen. Ik denk dat de originele batterij gewoon defect was.
Ik heb niets aan de auto veranderd en heb nog steeds een camera die ik in de sigarettenaansteker gebruik.
Mijn auto moest ook de achterdifferentieel vervangen omdat het vreselijke geluiden maakte en ik vreesde dat hij een wiel zou verliezen, en dat deed de servicemanager bij de dealer ook.
Afgezien van deze 2 problemen ben ik dol op de auto, het is een volledig uitgeruste rode CX30 turbo.
Ik wil er voor de winter banden met noppen op zetten. Zoals mijn CX 3, maar dan niet dit jaar.
Succes met je batterijprobleem, een nieuwe batterij kan nodig zijn om het probleem op te lossen, want opladen is een pijn. Art

#30 ·
Ik heb een 2020 Dodge Challenger Scatpack gehad die ik 3 jaar en 7000 mijl heb gehad.
Ik reed nauwelijks met mijn Challenger in de winter omdat Challengers waardeloos zijn in de sneeuw.
En ik heb nooit een probleem gehad met de batterij na een paar weken niet te hebben gereden.
Dan stap ik in een Cx-30 en staat alles op zijn kop?

#41 ·
Ik heb een 2020 Dodge Challenger Scatpack gehad die ik 3 jaar en 7000 mijl heb gehad.
Ik reed nauwelijks met mijn Challenger in de winter omdat Challengers waardeloos zijn in de sneeuw.
En ik heb nooit een probleem gehad met de batterij nadat hij een paar weken niet had gelopen.
Dan stap ik in een Cx-30 en staat alles op zijn kop?
Ik bezit ook een Dodge Challenger Scatpack en een CX-30. Exact dezelfde situatie als bij mij. Dodge is kogelvrij. Mazda is doorzeefd met kogelgaten met stroomproblemen.

#32 · (Edited)
En precies de reden dat ik een batterij-onderhouder heb gekregen die ik eens per maand gebruik, maximaal 2/3 uur. Geen problemen. Ik wil niet 30 minuten rondrijden en benzine verspillen om mijn batterij te onderhouden.
Af en toe regelmatig rijden is ook verstandig voor de conditionering van de verschillende mechanische onderdelen/onderdelen van het voertuig en om de olie/motor gezonder te houden en opgehoopt vocht eruit te houden.

Bovendien is het gewoon leuk/ontspannend om eropuit te gaan en te rijden als het geen vervelende woon-werkverkeer is. 🤠

• Like
Reactions: agentSmith
#36 ·
Ik heb mijn 2023 CX-30 Select sinds juni en een tijdje, soms nadat ik de auto een paar dagen niet had gereden, kreeg ik een melding op het dashboard dat de batterij leeg was en dat ik er een tijdje mee moest rijden om de batterij op te laden. Welnu, mijn batterij is vorige week overleden en de dealer heeft de auto 3 dagen gehouden om te zoeken naar een batterij die leegloopt. De dealer zei dat de batterij leeg was, maar ze hebben hem opgeladen en hij voldoet aan de Mazda-specificaties. Vandaag (3 dagen niet met de auto gereden) kreeg ik dezelfde melding op het dashboardscherm dat de Cx-30 moet worden gereden om de batterij op te laden. De dealer vertelde me dat ik vaker met de auto moest rijden, wat voor mij geen zin heeft? Als ik naar een vliegveld rijd en mijn auto daar een week laat staan, zou je denken dat de auto na een week zou moeten rijden? Ik heb nog nooit een auto gehad die dit ooit deed?.................
De mijne was een eerste jaar in de VS in Ma. Een 2021 CX30 turbo in 2020. Ik heb die waarschuwing voor een bijna lege batterij gekregen toen ik de achterkleplift een paar keer achter elkaar gebruikte en misschien de deuren lange tijd open had (20 minuten) met binnenverlichting aan. Ik heb nooit problemen gehad met het starten van de auto met de vervangende batterij. De waarschuwing kan overdreven beschermend zijn en een oppervlaktelading van de batterij weergeven en niet de diepe lading. Meestal duurt het maar 15 minuten wachten met alles uit en dan eindigt het bericht. De eerste batterij had de waarschuwing heel vaak bij weinig gebruik van het bovenstaande. De batterij is uiteindelijk overleden in een winkelcentrum en ik heb AAA laten komen om me te starten. De volgende dag vertelde ik de dealer dat ik een batterij nodig had en dat ze de auto moesten laten repareren. Ze kenden me omdat dit de derde auto was die ik in 3 jaar tijd van hen kocht. Een CX 3, dan 4 jaar later een CX30 voor mij en een Mazda 6 voor de vrouw. Ze bevestigden dat de batterij defect was en vervingen hem onder garantie. ZE HEBBEN OOK HET ACHTER DIFFERENTIEELPROBLEEM OPGELOST. Ze hebben de hele achtermontage onder garantie vervangen, ik ben er nooit achter gekomen wat de oorzaak van het defect was en ik heb het gevraagd. Succes met het oplossen van de batterij. Ik weet dat er veel elektronica in deze auto's zit, maar de batterij zou niet kapot mogen gaan als hij maar een week of twee staat. kunst

#38 ·
We zullen zien, de eerste keer zei Mazda dat de batterij leeg was, maar er werd niets anders verkeerd gevonden, maar ze konden de batterij opladen volgens de specificaties van Mazda en zeiden dat de batterij in orde was.
Altijd gedacht dat als een batterij leeg was, dat deze leeg was???
Hoe dan ook, 3 dagen later had ik hetzelfde probleem en bracht ik de auto terug naar Mazda en ze zeiden opnieuw dat de batterij leeg was, maar deze keer hebben ze de batterij vervangen.
Laten we kijken of het weer gebeurt en zo ja, dan moet er iets anders mis zijn?

#39 ·
We zullen zien, de eerste keer zei Mazda dat de batterij leeg was, maar niets anders verkeerd gevonden, maar ze konden de batterij opladen volgens de Mazda-specificaties en zeiden dat de batterij in orde was.
Altijd gedacht dat als een batterij leeg was, dat deze dood was???
Hoe dan ook, 3 dagen later had ik hetzelfde probleem en bracht ik de auto terug naar Mazda en ze zeiden weer dat de batterij leeg was, maar deze keer hebben ze de batterij vervangen.
Laten we kijken of het weer gebeurt en zo ja, dan moet er iets anders mis zijn?
Welnu, uit wat ik hier over dit onderwerp heb gelezen, blijkt dat er een partij defecte goedkope batterijen was bij de vroege 30's.
Net als de OEM-banden die ondermaats zijn, proberen fabrikanten soms (altijd?) een paar dollar te besparen op een paar items om de winstmarge te vergroten.
Meestal (altijd?) tot teleurstelling van de eigenaar.

Omdat Mazda in de bijna-luxe categorie van voertuigen wil spelen, moeten ze een stapje hogerop en een allround premium product leveren, niet alleen handling en interieurs.

Te veel gevraagd?🤷🏼‍♂️