Mazda CX‌-30 Forum banner
61 - 80 of 199 Posts
geezzz Ik nam mijn 2023 Cx-30 Select 5 maanden en 1200 mijl uit voor een rit van 30 minuten op dinsdag (10 mijl) en 4 dagen later
ging ik mijn auto in op zoek naar mijn verzekeringskaart en ik zie een scherm op mijn dashboard met de melding Batterij is leeg en ik moet de auto besturen om hem op te laden.
4 dagen niet met de auto gereden?
Mazda raadt aan om een batterijonderhouder te gebruiken.
Gee als ik in een drukke straat woonde (geen garage) en de hele dag een batterijonderhouder over de stoep moest aansluiten waar de hele dag mensen lopen,,,,het slaat NERGENS op.
Voor mij is het slechts een kwestie van tijd voordat de batterij weer leeg is..............
Ik heb mezelf veel tijd en hoofdpijn bespaard en een betere batterij, een AGM, gekocht toen de mijne op een zaterdag overleed. De dealer had me een paar keer verteld dat hij binnen bereik was. Na de installatie van de nieuwe batterij geen waarschuwingen meer voor een lege batterij. Ik zweer dat als ik in de Mazda-dealer ben en iemand er een zie kopen, ik hem zal waarschuwen voor de batterijen die Mazda in hun voertuigen plaatst.

Discussion starter · #62 ·
Ohhh, ik heb GEEN idee of ik met de auto op de snelweg moet rijden om een batterij volledig op te laden? (Misschien zouden ze de persoon dat moeten laten weten bij het kopen van de auto?)
Ik denk dat alle Mazda-verkopers voordat ze een Cx-30 verkopen, de persoon die de auto koopt, moeten laten weten dat als ze maar een of twee keer per week lokaal rijden, iedereen een batterij-onderhouder moet kopen?
Mijn broer heeft dezelfde auto die hij 5 dagen voordat ik mijn Cx-30 kocht bij dezelfde dealer en verkoper kocht en heeft geen probleem gehad met zijn batterij en hij heeft dezelfde 1200 mijl op zijn auto.
Raad eens, misschien omdat hij geen probleem heeft en ik wel, is het mijn schuld?

Ik heb mezelf veel tijd en hoofdpijn bespaard en een betere batterij, een AGM, gekocht toen de mijne op een zaterdag overleed. De dealer had me een paar keer verteld dat hij binnen bereik was. Na de installatie van de nieuwe batterij geen waarschuwingen meer voor een bijna lege batterij. Ik zweer het, als ik in de Mazda-dealer ben en iemand zie die er een koopt, ga ik hem waarschuwen voor de batterijen die Mazda in hun voertuigen stopt.
Ik heb absoluut geen problemen met mijn batterij op het model van 2023. Ik begrijp dat de modellen van 2021 en sommige van 2022 dit probleem hebben, maar tot nu toe niet voor de 2023 waarvan ik op de hoogte ben. En ik wil erop wijzen dat ik maar drie dagen per week rijd, soms vier, en dat maar acht of negen mijl per week, dus je zou denken dat mijn batterij eruit zou gaan zoals die van jou. Ik zal echter de volgende keer een AGM-batterij kopen.

Discussion starter · #64 ·
ik heb absoluut geen problemen met mijn batterij op het model van 2023. Ik begrijp dat de modellen van 2021 en sommige 2022's dit probleem hebben, maar tot nu toe niet voor de 2023 die ik ken. En ik wil erop wijzen dat ik maar drie dagen per week rijd, soms vier, en maar acht of negen mijl voor die week, dus je zou denken dat mijn batterij eruit zou gaan zoals die van jou. Ik zal echter de volgende keer een AGM-batterij kopen.
Ik ben het ermee eens. De meesten hebben dit probleem niet en mijn broer heeft het probleem niet, aangezien we allebei dezelfde auto hebben, 2023, met dezelfde kilometers.
Dus als het hem niet overkomt, dan is dit voor mij een probleem met mijn auto.
Misschien is het de batterij of lekkage? Ik ben geen Mazda-technicus.
De dealer zou dit moeten oplossen en niet de klant............

Discussion starter · #65 ·
Een maand en 200 mijl later was de batterij voor de 3e keer leeg. De auto is 6 maanden oud en heeft minder dan 1500 mijl op de teller.
De Mazda-dealer vertelt me dat ik de auto langer moet rijden om de batterij op te laden en dat ik niet langzaam moet rijden om de batterij op te laden.
Nou, ik woon in Manhattan NYC, dus ik denk dat het betekent dat ik van Downtown naar Harlem moet rijden en dan oostwaarts naar de FDR Drive terug naar downtown, wat me 1 uur zal kosten met ongeveer 20 mijl en met verkeer de hele tijd maar tussen 15-25 MPH stop-and-go verkeer om de batterij op te laden? En dat een paar keer per week?
In NYC hoef je maar 1-2 mijl te rijden naar de supermarkten of iets anders, niemand rijdt meer dan 5-10 mijl per week, tenzij je naar New Jersey wilt gaan lol............
Ik hoop dat ze de batterijdrainage corrigeren..........

Een maand en 200 mijl later was de batterij voor de 3e keer leeg. De auto is 6 maanden oud en heeft minder dan 1500 mijl gereden.
De Mazda-dealer vertelt me dat ik langer met de auto moet rijden om de batterij op te laden en dat ik niet langzaam moet rijden om de batterij op te laden.
Nou, ik woon in Manhattan NYC, dus ik neem aan dat het betekent dat ik van Downtown naar Harlem moet rijden en dan oostwaarts naar de FDR Drive terug naar downtown, wat me 1 uur kost met ongeveer 20 mijl en met verkeer de hele tijd maar tussen de 15-25 MPH stop-and-go met verkeer om de batterij op te laden? En dat een paar keer per week?
In NYC hoef je maar 1-2 mijl te rijden naar de supermarkten of iets anders, niemand rijdt meer dan 5-10 mijl per week, tenzij je naar New Jersey wilt lol............ Ik hoop dat ze de batterijdrain oplossen..........
Bijt door de zure appel en neem een AGM-batterij. Alle nieuwere voertuigen zouden er naar mijn mening standaard mee moeten worden geleverd, maar autofabrikanten zijn ofwel onwetend ofwel gierig (belachelijk kostenbesparend waar ze denken dat ze ermee weg kunnen komen voor extra winst). Mijn Toyota uit 2020 had dezelfde herhaalde problemen met het uitvallen van de batterij, met zijn goedkope, ouderwetse batterij met natte cellen. Ik heb uiteindelijk proactief mijn CX-30 520CCA batterij met natte cellen een paar maanden geleden, na ongeveer 20 maanden eigendom, vervangen door een 680CCA AGM om me eindelijk de zorgen te besparen om op een ochtend met een lege batterij te komen te zitten, aangezien ik maar twee keer per week ga rijden en ongeveer 3500 mijl per jaar rijd. Gelukkig had ik geen problemen vóór mijn AGM-batterijvervanging, maar ik maakte me er constant zorgen over gezien de ervaringen van andere CX-30-eigenaren en mijn chronische problemen met de lege batterij van mijn Toyota uit 2020. Nieuwere, technisch zware voertuigen hebben gewoon meer passieve stroombehoefte.

Bekijk ook deze video over dynamo's en batterij-interacties van voertuigen en veelvoorkomende misvattingen over "het opladen van batterijen" via het rijden/laten draaien van het voertuig. Als je batterij al een of meer keer leeg is geweest, is de schade al aangericht.

owns 2022 Mazda CX-30 Carbon Edition (NA 2.5L, No Cylinder-Deactivation)
Nou, dit onderwerp krijgt veel reacties, die ik uit nieuwsgierigheid heb gevolgd.
Is het de batterij?
Het voertuig?
Het gebrek aan gebruik om volledig op te laden?

Even afkloppen, ik heb nog nooit een batterij gehad die in minder dan 5 jaar na aankoop leeg was.
Dus is het de kwaliteit, of de technische overdaad en de te zwakke batterij, of het gebrek aan gebruik, of een parasitaire stroom?

Goedkope batterijen kunnen de schuldige zijn met een hoger uitvalpercentage dan de bekende merken.
Naar mijn bescheiden (lol) mening zou elke nieuwe eigenaar van 2 jaar of minder de probleemaccu onder garantie moeten laten vervangen.

Kom op Mazda, doe het goed en bouw discipelen van je klanten.
Mond-tot-mondreclame werkt heel goed.

Er is een gezegde in het bedrijfsleven: voor elke tevreden klant zullen ze het product prijzen bij 3 of 4 potentiële kopers.
Voor elke ontevreden klant zullen ze hun gevoelens doorgeven aan 10 of meer.

Doe de rekensom Mazda, op de lange termijn win je met uitzonderlijke klantenservice.

Discussion starter · #68 ·
Bijt door de zure appel en koop een AGM-accu. Alle nieuwere voertuigen zouden er standaard mee moeten worden geleverd, vind ik, maar autofabrikanten zijn ofwel onwetend ofwel gierig (belachelijk kosten besparen waar ze denken dat ze ermee weg kunnen komen voor extra winst). Mijn Toyota uit 2020 had dezelfde herhaalde problemen met de accu, met zijn goedkope, ouderwetse loodzuuraccu. Ik heb uiteindelijk proactief mijn CX-30 520CCA loodzuuraccu een paar maanden geleden vervangen door een 680CCA AGM, na ongeveer 20 maanden eigendom, om me eindelijk de zorgen te besparen om op een ochtend met een lege accu te komen te zitten, aangezien ik maar twee keer per week ga rijden en ongeveer 3500 mijl per jaar. Ik had gelukkig geen problemen vóór mijn AGM-accuvervanging, maar maakte me er constant zorgen over, gezien de ervaringen van andere CX-30-eigenaren en de chronische problemen met een lege accu van mijn Toyota uit 2020. Nieuwere, technisch zware voertuigen hebben gewoon meer passieve stroomverbruiksbehoeften.

Bekijk ook deze video over dynamo's en interacties tussen de accu's van voertuigen en veelvoorkomende misvattingen over "het opladen van accu's" via het rijden/laten draaien van het voertuig. Als uw accu een of meerdere keren leeg is geraakt, is de schade al aangericht.
Ik ben het ermee eens dat als mijn Mazda Cx30 20 maanden oud was, ik een grotere accu zou kopen, maar
mijn auto is 6 maanden oud en laat Mazda het probleem oplossen. Ik ben niet op pad gegaan om een nieuwe auto te kopen om de accu na 6 maanden te moeten vervangen..............

Discussion starter · #69 ·
Welnu, dit onderwerp krijgt veel reacties, die ik uit nieuwsgierigheid heb gevolgd.
Is het de batterij?
Het voertuig?
Het gebrek aan gebruik om volledig op te laden?

Afkloppen, ik heb nog nooit een batterij gehad die in minder dan 5 jaar na aankoop leeg was.
Dus ligt het aan de kwaliteit, of de technische opsmuk en de te zwakke batterij, of het gebrek aan gebruik, of een parasitaire stroom?

Goedkope batterijen kunnen de boosdoener zijn met een hoger uitvalpercentage dan merkproducten.
Naar mijn bescheiden (lol) mening zou elke nieuwe eigenaar van 2 jaar of minder de probleemaccu onder garantie moeten laten vervangen.

Kom op Mazda, doe het goed en bouw discipelen van je klanten.
Mond-tot-mondreclame gaat een lange weg.

Er is een gezegde in het bedrijfsleven: voor elke tevreden klant zullen ze het product prijzen aan 3 of 4 potentiële kopers.
Voor elke ontevreden klant zullen ze hun gevoelens doorgeven aan 10 of meer.

Doe de wiskunde Mazda, op de lange termijn win je met uitzonderlijke klantenservice.
Mazda zegt dat het niet goed genoeg is om de Cx-30 een of twee keer per week te rijden, ik zal hem over langere periodes en met hogere snelheden moeten rijden.
Welnu, dat slaat nergens op, aangezien ik de auto heb gekocht om hem lokaal te gebruiken en niet meer dan 200 mijl per week met de auto te rijden, lokaal betekent voor mij en vele anderen, daar ben ik zeker van, misschien een pizza kopen, supermarkt en zondagse kerk, misschien 25 mijl per week. En het is gek om te denken dat Mazda me een paar keer vertelt om een ​​batterijonderhouder te kopen. Ik kan me voorstellen dat ik in New York City op 14th street geparkeerd sta en een verlengsnoer van 1000 voet moet hebben, terwijl duizenden mensen over het snoer lopen lol...............Slaat helemaal nergens op

Mazda zegt dat het niet goed genoeg is om de Cx-30 een of twee keer per week te rijden, ik zal hem over langere periodes en met hogere snelheden moeten rijden.
Welnu, dat slaat nergens op, aangezien ik de auto heb gekocht om hem lokaal te gebruiken en niet 200 mijl per week met de auto te rijden. Lokaal betekent voor mij en vele anderen, daar ben ik zeker van, misschien een pizza kopen, supermarkt en zondagse kerk, misschien 25 mijl per week. En het is gek om te denken dat Mazda me een paar keer zegt om een batterijonderhouder te kopen. Ik kan me voorstellen dat ik in New York City op 14th street geparkeerd sta en een verlengsnoer van 1000 voet moet hebben, terwijl duizenden mensen over het snoer lopen lol...............Slaat helemaal nergens op
Uitgaan en twee keer per week (ongeveer om de 3 dagen, in totaal 30+ mijl per uitje) door de stad rijden voor boodschappen en/of plezierritjes werkte voor mij op mijn 2022 CX-30 fabrieksaccu gedurende de 20 maanden dat ik hem hield, maar diezelfde routine werkte helemaal niet op mijn 2020 Toyota (3 batterijstoringen/ontladingen in 2 jaar). Ik vermoed dat degene die deze low-end overstroomde fabrieksaccu's voor autofabrikanten maakt, geen consistente kwaliteitsaccu's maakt, wat kan verklaren waarom verschillende CX-30-mensen verschillende batterij-ervaringen hebben. Ook aftermarket-toevoegingen en/of extra functies voor het stroomverbruik van de voertuigbekleding verhogen ook de passieve stroomafname, dus dat kan een probleem zijn met deze nauwelijks toereikende batterijen. Bovendien, als uw batterij al een of meer keer volledig is leeggeraakt en vervolgens is overbrugd/opgeladen, dan is de schade al aangericht van wat ik heb gelezen/bekeken en zal de batterij nooit meer terugkeren naar zijn optimale bedrijfsparameters en altijd enigszins "gehandicapt" en problematisch zijn.

owns 2022 Mazda CX-30 Carbon Edition (NA 2.5L, No Cylinder-Deactivation)
Ik gok dat degene die deze low-end overstroomde-cel fabrieksaccu's voor autofabrikanten maakt, geen batterijen van consistente kwaliteit maakt, wat kan verklaren waarom verschillende CX-30-mensen verschillende batterij-ervaringen hebben.
Mijn geld staat hierop als de hoofdoorzaak van de meeste problemen.

Discussion starter · #72 ·
Om de week (ongeveer om de 3 dagen, in totaal 32-48+ kilometer per rit) de stad in en rondrijden voor boodschappen en/of een pleziertochtje werkte voor mij met mijn fabrieksaccu van de CX-30 uit 2022 gedurende de 20 maanden dat ik hem had, maar diezelfde routine werkte helemaal niet op mijn Toyota uit 2020 (3 accustoringen/ontladingen in 2 jaar). Ik vermoed dat degene die deze low-end fabrieksaccu's met overstroomde cellen voor autofabrikanten maakt, geen accu's van consistente kwaliteit maakt, wat kan verklaren waarom verschillende CX-30-mensen verschillende accu-ervaringen hebben. Ook aftermarket-toevoegingen en/of extra functies voor het stroomverbruik van de auto verhogen de passieve stroomafname, dus dat kan een probleem zijn bij deze nauwelijks toereikende accu's. Bovendien, als uw accu al een of meer keer volledig leeg is geweest en daarna is overbrugd/opgeladen, dan is de schade al aangericht, van wat ik heb gelezen/bekeken, en de accu zal zich nooit meer herstellen tot zijn optimale bedrijfsparameters, en altijd enigszins "gehandicapt" en problematisch zijn.
De 1e keer dat ik de auto ophaalde, zeiden de Mazda-technici dat de accu LEEG was en laadden hem op volgens de specificaties van Mazda.
De 2e keer hebben ze de accu vervangen.
Dit is de 3e keer en ik vraag me af welke excuses ze me zullen vertellen,,, Ze zouden gewoon mij de schuld kunnen geven lol

Vandaag op oudejaarsavond 2024 was de batterij van mijn CX 30 uit 2022 eerder vandaag helemaal leeg. Ik heb nog nooit problemen gehad met de auto sinds ik hem in mei 2022 nieuw kreeg. Ik heb een startbooster laten bezorgen en daarmee kon ik de auto starten. Ik liet hem ongeveer 15 minuten stationair draaien en reed daarna 15 minuten om een boodschap te doen. Toen ik weer in de auto stapte, merkte ik dat het geen normaal klinkende start was, alsof hij even aarzelde. Maar dat hij opnieuw startte, gaf me het gevoel dat het misschien wel goed zat. Ik ging naar een tweede boodschap, een paar minuten verderop, waar ik 20 minuten in de winkel was, en toen ik terugkwam bij de auto, was de batterij weer helemaal leeg. Gelukkig kon de man die tegenover me geparkeerd stond me starthulp geven en ik had bij die tweede boodschap startkabels gekocht voor het geval dat. Ik heb ook een oplader gekocht en laat hem er de hele nacht aan staan om te zien wat er morgen gebeurt. Heeft iemand al eens gehad dat het veiligheidslampje op het dashboard constant knipperde, ook al is de auto helemaal uitgeschakeld en vergrendeld? Dat heb ik nog nooit gezien. Ik heb de auto vorige week laten onderhouden en alles was prima. Het lijkt een vreemde timing dat ze een olieverversing en bandenwissel hebben gedaan en dat er dan een paar dagen later deze problemen optreden. Is het gewoon een goedkope standaardbatterij en is dat het probleem?

Wat betreft het knipperen van het veiligheidslampje, ja, dat doet het bij mij ook.

Doe jezelf een plezier. Nu de batterij een paar keer leeg is geweest, zijn de dagen geteld. Koop een nieuwe, kwalitatieve AGM-batterij met betere reserve en CCA.
Mazda heeft zichzelf of zijn eigenaren geen plezier gedaan met de batterij van de fabriek. Er zijn talloze ervaringen van eigenaren hierover. Hoewel velen het niet hebben gedaan, is het zeer willekeurig, wat wijst op een slechte betrouwbaarheid van de OEM-batterij.
Vele threads hier op het forum hierover.
Scrol gewoon naar beneden onder de laatste post en zie "Gerelateerde threads".
Succes.

Discussion starter · #77 ·
Heb mijn CX-30 een paar dagen geleden teruggekregen.
Ze zeiden dat ze niets mis konden vinden met de batterij, denk dat ze hem gewoon hebben opgeladen.
Maar ze staan erop dat ik een batterijonderhouder gebruik.
Mijn broer heeft dezelfde auto en dezelfde kilometers (1500) en is 6 maanden oud en hij heeft het probleem niet gehad.
Ik vraag me af of ze elke avond een technicus naar buiten sturen om elke Mazda volledig op te laden met een batterijonderhouder lol? Aangezien alle auto's weken en maanden op het terrein kunnen staan zonder te rijden?

Ik heb mijn CX-30 een paar dagen geleden teruggekregen.
Ze zeiden dat ze niets mis konden vinden met de batterij, ik denk dat ze hem gewoon hebben opgeladen.
Maar ze staan erop dat ik een batterij-onderhouder gebruik.
Mijn broer heeft dezelfde auto en dezelfde kilometers (1500) en is 6 maanden oud en hij heeft het probleem niet gehad.
Ik vraag me af of ze elke avond een technicus naar buiten sturen om elke Mazda volledig op te laden met een batterij-onderhouder lol? Aangezien alle auto's weken en maanden op het terrein kunnen staan zonder te rijden?
Het is het beste om te investeren in een goede aftermarket-batterij en de moeite te vermijden

61 - 80 of 199 Posts