Mazda CX‌-30 Forum banner

Problem z dezaktywacją cylindrów

26K views 86 replies 21 participants last post by  rvroush60  
#1 ·
Zeszłej jesieni pomogliśmy naszej córce kupić jej pierwszy nowy samochód, model 2023 CX-30 Carbon Edition. Nigdy nie miałem nowego samochodu, ale wykorzystałem całe swoje doświadczenie, aby pomóc jej w zawarciu satysfakcjonującej transakcji. Odrzuciliśmy pierwszy egzemplarz tego modelu, który został zaoferowany do jazdy próbnej. Miał wadliwą przednią szybę, która miała efekt soczewki, zniekształcający widzenie przez określony obszar.

Drugi, który został zaoferowany, dokładnie przejrzeliśmy. Przeprowadziliśmy dla niego obszerny test w całym zakresie warunków jazdy. Samochód był ładny, zawarliśmy umowę, córka zabiera go do domu.

Używa samochodu na co dzień, działa dobrze. Jestem zwolniony, koniec z rozwiązywaniem problemów z jej pojazdem.

Po pewnym użytkowaniu, może 400 milach, dzwoni do mnie zaniepokojona tym, co obserwuje. Podczas jazdy ze średnią prędkością, może w zakresie 40-50 mil na godzinę, przy lekkim wciśnięciu pedału gazu, zauważa wyraźne szarpnięcie, podskakiwanie, czkawkę, do tego stopnia, że podczas jazdy w nocy wzór wiązki reflektorów można zobaczyć, jak szybko przechyla się w dół i z powrotem w górę. Kiedy te czkawki się pojawiają, igła obrotomierza spada o niewielką ilość i natychmiast wraca do góry. I są chwile, kiedy jeździ w tych warunkach i odczuwa stałe wibracje, jakby przez stopy na podłodze.

Byliśmy zaniepokojeni, zabrała go do serwisu. Zgadliście, mówią, że nie zauważają nic złego. Teraz rozpocznijmy obszerne dyskusje, różnych pracowników warsztatu, więcej jazd próbnych. Nadal mówią, że nic nie widać.

Tak więc, po dalszych badaniach, my, klienci, zdajemy sobie sprawę, że ten samochód ma niesławne WYŁĄCZANIE CYLINDRA. Serwis nigdy o tym nie wspomniał. Zgadza się, sprowadzili to z powrotem. Mamy inne doświadczenia z Mazdą i widzieliśmy historie problemów z wyłączaniem cylindrów w poprzednich modelach. Tak więc, nawet po skargach sprzed lat, znów się psuje.

Zdecydowanie jest to związane z dezaktywacją, możemy obserwować ekran wyświetlający funkcję cylindra, korelują.

Samochód jest intensywnie eksploatowany, ma już ponad 8000 mil przebiegu, a nierówności nie ustępują. Dealer składa zwykłe puste obietnice, ale nic nie robi. Ja, jako osoba techniczna / mechaniczna, zbieram informacje, jakie mogę, zanim ta sytuacja eskaluje.

Czy ktoś tam jest w podobnym dylemacie?
 
#3 ·
Tej jesieni pomogliśmy naszej córce kupić jej pierwszy nowy samochód, model 2023 CX-30 Carbon Edition. Nigdy nie miałem nowego samochodu, ale wykorzystałem całe swoje doświadczenie, aby pomóc jej w zawarciu satysfakcjonującej transakcji. Odrzuciliśmy pierwszy egzemplarz tego modelu, który został zaoferowany do jazdy testowej. Miał on wadliwą przednią szybę, która miała efekt soczewki, zniekształcający widzenie przez określony obszar.

Drugi, który zaoferowano, dokładnie przejrzeliśmy. Przeprowadziliśmy dla niego obszerną jazdę próbną w całym zakresie warunków jazdy. Samochód był ładny, zawarliśmy umowę, córka zabiera go do domu.

Używa samochodu na co dzień, działa dobrze. Jestem zwolniony, koniec z rozwiązywaniem problemów z jej pojazdem dla mnie.

Po pewnym czasie użytkowania, może 400 mil, dzwoni do mnie zaniepokojona tym, co obserwuje. Podczas jazdy ze średnią prędkością, może w zakresie 40-50 mil na godzinę, przy lekkim wciśnięciu pedału gazu, zauważa wyraźne szarpnięcie, podskakiwanie, czkawkę, do tego stopnia, że podczas jazdy w nocy można zauważyć, że wzór wiązki reflektorów szybko opada w dół i z powrotem w górę. Kiedy te czkawki się pojawiają, igła obrotomierza spada o niewielką wartość i natychmiast wraca do góry. I są chwile, kiedy jeździ w tych warunkach i odczuwa stałe wibracje, jakby przez stopy na podłodze.

Byliśmy zaniepokojeni, zabrała go do serwisu. Zgadłeś, mówią, że nic nie zauważają. Teraz zaczynają się obszerne dyskusje, różni pracownicy warsztatu, więcej jazd testowych. Nadal mówią, że nic nie widać.

Tak więc, po dalszych badaniach, my, klienci, zdajemy sobie sprawę, że ten samochód ma niesławną DEZAKTYWACJĘ CYLINDRA. Serwis nigdy o tym nie wspomniał. Zgadza się, przywieźli go z powrotem. Mamy inne doświadczenia z Mazdą i widzieliśmy historie o problemach z dezaktywacją cylindrów w poprzednich modelach. Tak więc, nawet po skargach sprzed lat, znowu się to dzieje.

Zdecydowanie jest to związane z dezaktywacją, możemy obserwować ekran wyświetlający funkcję cylindra, korelują.

Samochód jest często używany, ma już przejechane ponad 8000 mil, a szorstkość nie jest lepsza. Dealer składa zwykłe puste obietnice, ale nic nie robi. Ja, jako osoba techniczna / mechaniczna, zbieram informacje, jakie mogę, zanim ta sytuacja eskaluje.

Czy ktoś tam jest w podobnym dylemacie?
Uważam, że ten temat był już poruszany wcześniej. Nie pamiętam, czy w wątku było coś, co mogłoby pomóc. Przeszukaj forum i zobacz, czy coś się pojawi.

Mój rok i wykończenie mają wykorzystywać CD, ale nie pamiętam, żebym kiedykolwiek odczuwał którykolwiek z objawów, które zostały wspomniane i nigdy nie sprawdzałem wyświetlacza pod kątem aktywacji podczas jazdy.
 
#4 ·
Problemy z płytami CD były szeroko dyskutowane w ciągu ostatnich lat. Studiowałem je. Mazda zrobiła sobie małą przerwę w używaniu płyt CD w niedawnej przeszłości. Mam nadzieję znaleźć informacje na temat najnowszej produkcji płyt CD, zwłaszcza w odniesieniu do roku 2023, kiedy zostały "przywrócone".
 
#5 ·
Pojawiło się kilka wątków na temat szarpania przy włączaniu/wyłączaniu dezaktywacji cylindrów od czasu, gdy Mazda ponownie wprowadziła ją do CX-30 w roku modelowym 2023. Wydaje się to problemem dla niektórych, a inni twierdzą, że jest to płynne i nie są w stanie fizycznie stwierdzić, kiedy się włącza lub wyłącza. Nie wiem, co o tym myśleć.

Jednym z największych argumentów przemawiających za zakupem mojego CX-30 CE na początku 2022 roku było to, że nie miał on dezaktywacji cylindrów, iStop (start/stop), przekładni CVT z paskiem/łańcuchem ani silnika z turbodoładowaniem. Model CX-30 bez turbodoładowania z roku modelowego 2022 wydawał się dla mnie idealnym oknem zakupowym dla tego pojazdu.
 
owns 2022 Mazda CX-30 Carbon Edition (NA 2.5L, No Cylinder-Deactivation)
#7 ·
Mogło być gorzej. Mój 2020 wchodzi w skład grupy z CD, która prawdopodobnie skończy się pękniętą głowicą cylindrów. Mam nadzieję :mad:, że stanie się to w ciągu najbliższego roku, kiedy wciąż mam gwarancję na układ napędowy.
 
#9 ·
@20CX30JBM Jak dowiedziałeś się, że jesteś w grupie, która prawdopodobnie skończy z pękniętą głowicą cylindrów?
Natknąłem się na to na stronie Mazdy 3. Dokument Mazdy zamieszczony tam wymieniał model CX-30 z 2020 roku.
Z tego, co czytałem, modele z CD mają głowicę, w której w określonym obszarze (obszarach) odlew ma cienkie ścianki.
Moim zdaniem CD zniknęło w 2021 roku (IIRC), podczas gdy Mazda poprawiła odlew głowicy, a następnie powróciło w późniejszych latach modelowych.
Głowice zamienne dla modelu CD 2020 firmy Mazda nie są dostępne na żadnej stronie części Mazdy, którą sprawdziłem. Prawdopodobnie są one wstrzymywane do użytku przez dealerów.
 
#10 ·
Natknąłem się na to na stronie Mazdy 3. Dokument Mazdy opublikowany tam wymieniał CX-30 z 2020 roku.
Z tego, co czytałem, modele z CD mają głowicę, której odlew w określonym obszarze (obszarach) ma cienkie ścianki.
Moim zdaniem CD zniknęło w 2021 roku (IIRC), podczas gdy Mazda poprawiła odlew głowicy, a następnie powróciło w późniejszych latach modelowych.
Głowice zamienne dla modelu 2020 CD firmy Mazda nie są dostępne na żadnej stronie z częściami Mazdy, którą sprawdziłem. Prawdopodobnie są one wstrzymywane do użytku w ramach wymiany u dealerów.
Natknąłem się na to na stronie Mazdy 3. Dokument Mazdy opublikowany tam wymieniał CX-30 z 2020 roku.
Z tego, co czytałem, modele z CD mają głowicę, której odlew w określonym obszarze (obszarach) ma cienkie ścianki.
Moim zdaniem CD zniknęło w 2021 roku (IIRC), podczas gdy Mazda poprawiła odlew głowicy, a następnie powróciło w późniejszych latach modelowych.
Głowice zamienne dla modelu 2020 CD firmy Mazda nie są dostępne na żadnej stronie z częściami Mazdy, którą sprawdziłem. Prawdopodobnie są one wstrzymywane do użytku w ramach wymiany u dealerów.
Rozumiem, dziękuję. Jestem więc w tej samej sytuacji. Miejmy nadzieję na najlepsze. Zapewnię aktualizację, jeśli się to wydarzy, gdy będę to posiadał.
 
#11 ·
Wczoraj mieliśmy kolejną frustrującą wizytę u dealera. Ich oferta, aby nas uszczęśliwić, polega na wymianie go na innego CX-30. Problem w tym, że oczekują od nas poniesienia bardzo dużej straty na transakcji. Skontaktowaliśmy się więc z korporacją Mazda, przedstawiliśmy nasze obawy i poprosiliśmy o dialog z nimi. Zachęcam wszystkich, którzy mają te problemy, do współpracy z dealerem w celu uzyskania odpowiedzi. Jeśli to nie zadziała, przejdź o szczebel wyżej i skontaktuj się z Mazdą. Poinformujemy tę grupę, jeśli się czegoś dowiemy. Jeśli ktoś inny uzyska informacje, wszyscy mamy nadzieję znaleźć je tutaj.
 
#12 ·
Mieliśmy wczoraj kolejną frustrującą wizytę u dealera. Ich oferta, aby nas uszczęśliwić, polega na wymianie na innego CX-30. Problem w tym, że oczekują od nas poniesienia bardzo dużej straty na transakcji. Skontaktowaliśmy się więc z korporacją Mazda, przedstawiliśmy nasze obawy i poprosiliśmy o dialog z nimi.
Zachęcam każdego, kto ma te problemy, do współpracy z dealerem w celu uzyskania odpowiedzi. Jeśli to nie zadziała, przejdź o szczebel wyżej i skontaktuj się z Mazdą.
Poinformujemy tę grupę, jeśli się czegoś dowiemy. Jeśli ktoś inny otrzyma informacje, wszyscy mamy nadzieję znaleźć je tutaj.
Możesz również rozważyć wszelkie opcje prawne dotyczące wadliwego produktu w Twoim stanie.
 
#14 ·
Cóż, to było rozczarowujące. Otrzymałem odpowiedź od korporacji Mazda. Zarejestrują naszą skargę. "Na chwilę obecną nie wydaliśmy jeszcze naprawy dla tego." "Jeśli nie jesteś zadowolony z CX-30, możesz skorzystać z tego, co powiedział Dealer i przejść do innego modelu Mazdy." No nie powiem. Cieszę się, że mam ich błogosławieństwo, aby wymienić ich źle zachowujący się pojazd ze znaczną stratą dla nas. Wciąż pracuję nad tym, jak to rozwiązać.
 
#15 ·
Dowiedziałem się również o dezaktywacji cylindrów w silniku 2.5 L wkrótce po zakupie CX-30 2023 dla mojej żony (i spędziłem tydzień na poszukiwaniach w internecie przed zakupem!!!!). Tak, byłem wkurzony. W każdym razie, zaraz po tym, jak się dowiedziałem, powiedziałem jej, żeby zawsze jeździła w trybie "sport", który utrzymuje silnik na wyższych obrotach i miejmy nadzieję, że zapobiega włączaniu się CD. Ma go od roku i przejechała 9000 mil, jak dotąd nic niezwykłego do zgłoszenia.
 
#16 ·
Dziękuję za dołączenie do dyskusji. Mam nadzieję podnieść świadomość i promować aktywność w związku z tą fiaskiem CD. To niewiarygodne, jak przywrócili ten niedokończony schemat, mają te same problemy, co za pierwszym razem, które są udokumentowane dla całego świata. Teraz mówią nam, że wyolbrzymiamy, jesteśmy zbyt wybredni, nie powinniśmy zawracać im głowy, żeby się tym zajęli. Nie możemy pozwolić im ujść na sucho. Każdy, kto jest niezadowolony z tego systemu zarządzania silnikiem, musi skontaktować się ze swoim dealerem i samą organizacją Mazda, aby to naprawić.

Jak płynnie przechodzi Twój CX-30 w tryb CD i z niego wychodzi, i jak często? Jeśli jedziesz nie w trybie sportowym, zwłaszcza w typowych warunkach 45 do 55 MPH, łatwej jazdy, na równym terenie, czy przełącza się ładnie czy gwałtownie? Nasz jest tak gwałtowny, że nawet w trybie sportowym przełącza się szorstko i często. W trybie normalnym, łatwej jazdy, działa tak bardzo, że nie możemy tego zignorować.
 
#17 ·
Na początek powiem, że jestem "fanem motoryzacji", co oznacza, że majsterkuję przy 3 samochodach naszej rodziny. Wykonuję wszystkie czynności konserwacyjne i nadal wymieniam hamulce, paski, filtry, wymiany oleju, opróżnianie i napełnianie skrzyni biegów itp. w naszym domowym garażu, więc doskonale rozumiem nowoczesne silniki/samochody sterowane komputerowo. Gdybym wiedział o CD w tym silniku, nie kupilibyśmy go. Na pytanie "Jak płynnie CX-30 przechodzi w tryb CD i z niego wychodzi?" żadne z nas nigdy nie zauważyło żadnej różnicy w sposobie przechodzenia/działania silnika. Należy pamiętać, że nasz samochód JEST ZAWSZE prowadzony w trybie Sport. Tak, musimy włączać tryb Sport za każdym razem, gdy uruchamiamy silnik (niektórym może to przeszkadzać). Moja żona jeździ nim głównie do pracy, około 20 mil w obie strony ze średnią prędkością 40 mil na godzinę. Nawet podczas weekendowych wycieczek (głównie jazda po autostradzie), kiedy ja prowadzę samochód, NIE używam tempomatu, ponieważ wtedy samochód wychodzi z trybu Sport. Również w weekendy, kiedy jeżdżę nim po mieście (ruch stop & go), większość czasu wyłączam samochód z "D" (drive) i sam zmieniam biegi i wkręcam te biegi (nic szalonego) i redukuję podczas zatrzymywania się. Utrzymuję go w trybie Sport i sam zmieniam biegi, ponieważ naprawdę wierzę, że silnik włącza CD tylko podczas jazdy po płaskiej drodze, przy prędkości autostradowej lub w jej pobliżu, na 6. biegu - ale zdaję sobie sprawę, że to tylko moja opinia!! Naprawdę przykro mi słyszeć o problemach, których doświadczasz. Moje jedyne sugestie to: jeśli możesz prowadzić jej samochód przez część dnia, trzymaj go z dala od "D" (drive) i zobacz, czy samodzielna zmiana biegów w skrzyni biegów eliminuje problem. Jeśli nie, odłączyłbym akumulator (jeśli czujesz się z tym komfortowo), zostawił samochód na godzinę, podłączył akumulator z powrotem, a następnie jeździł nim przez część dnia, trzymając go z dala od napędu i samemu zmieniając biegi. Na koniec mam nadzieję, że jesteś rygorystyczny w kwestii konserwacji (wymiany oleju) i prowadzisz dobrą dokumentację wykonanych prac, na wypadek problemu z silnikiem, dealer będzie chciał zobaczyć dokumentację konserwacji. Życzę Tobie i Twojej córce wszystkiego najlepszego, mam nadzieję, że uda się to rozwiązać.
 
#19 ·
Odłączyłem akumulator, aby dwukrotnie wyczyścić pamięć. Pozwoliłem mu odłączyć na dwie godziny, wciąż mierząc napięcie, więc połączyłem kable razem, aby go rozładować. Żadnej zmiany. Dwukrotnie wykonałem procedurę resetowania skrzyni biegów. Zgodnie z opisem i pokazanym w Internecie. Samochód zdecydowanie reaguje, gdy wykonujemy różne wymagane czynności. Ale zero zmian w zachowaniu podczas zmiany biegów, szorstkości CD ani niczym innym.

Pozwalam mojej córce normalnie jeździć, podczas gdy ja jadę ze skanerem Autel, obserwując numery w czasie rzeczywistym. Do tej pory nie widziałem niczego, co byłoby flagą do obserwacji.

Próbowałem jeździć na zwykłej benzynie 87 oktanów z 10 procentami etanolu, benzynie E88 88 oktanów z 15 procentami etanolu i benzynie 91 oktanów BEZ etanolu. Nie widzę żadnej różnicy w jeździe ani w szorstkiej funkcji CD.

Nasze CD działa w trybie sportowym tak samo szorstko jak w trybie normalnym.

Byłoby interesujące zobaczyć, jak czujesz, że CD działa w twoim, jeśli miałbyś nim jeździć łatwo w trybie normalnym, w warunkach, w których wielu z nas to widzi.

Inny pomysł, powinniśmy zacząć kompilować listę dat produkcji tych pojazdów, które powodują tę skargę, na wypadek, gdyby istniało jakieś podobieństwo. Zapytam moją córkę, co to jest i opublikuję, kiedy dostanę.

Naprzód!
 
#21 ·
Mogłem dziś (22.05.24) jeździć naszym CX-30 zarówno w ruchu miejskim stop & go, jak i z prędkością autostradową (łącznie około 45 minut). Od momentu uruchomienia silnika trzymałem go z dala od trybu Sport, w "D" i nie zauważyłem nic niezwykłego. Przez cały czas jazdy wszystko było płynne. Zaufajcie mi, zauważyłbym, gdybyśmy doświadczyli czegoś z tego, co opisaliście. Mamy datę produkcji 04/2023.
 
#22 ·
Inna data kompilacji niż nasza, a twoja działa płynnie. Hmmmm.... Zobaczmy, czy więcej osób zgłosi swoją datę kompilacji i stan działania, i zobaczmy, czy istnieje jakaś tendencja do zauważenia.
 
#23 ·
Cześć! Mam model US Preferred z 2023 roku, co do daty produkcji nie jestem pewien, muszę sprawdzić, ale kiedy po raz pierwszy dostałem samochód, mogłem poczuć małe szarpnięcia lub phantom braking, które, jak myślałem, były wynikiem działania automatycznego hamowania awaryjnego lub systemu hamulcowego wykonującego naukę szczeliny powietrznej (jestem inżynierem ds. kontroli podwozia), następnie zainstalowałem wydech Corksport axle-back (brzmi świetnie swoją drogą) i zdecydowanie mogłem poczuć wibracje, a co ważniejsze, usłyszeć zmianę tonu wydechu, gdy włączało się CD, mieszkam w SE Michigan, więc z bardzo płaskimi drogami włącza się cały czas, nie próbowałem jeszcze zresetować uczenia się skrzyni biegów, być może będę musiał to zrobić jako następne.
 
#24 ·
Witamy na forum. Wygląda na to, że możesz obserwować i odczuwać aktywację CD. Jeśli czytałeś na tym i innych forach, wiesz, że objawy skarg dotyczące działania CD są dość przewidywalne. Jeśli chodzi o zmianę dźwięku wydechu, cieszę się, że to zgłosiłeś. Twój zmodyfikowany wydech musi to umożliwić.

Pamiętaj, że na ekranie wyświetlacza powinieneś móc wybrać funkcję, która pokazuje, które cylindry działają w czasie rzeczywistym. Możesz tego użyć, aby sprawdzić, czy pasuje to do rzeczy, które obserwujesz, takich jak szorstkość, wahanie, szarpanie, czkawka, podoba mi się Twój opis hamowania widmowego, zmiana dźwięku wydechu itp.

Daj nam znać, jaka jest data produkcji Twojego samochodu, użyj swojego inżynierskiego umysłu, aby kontynuować badania, a my możemy nadal dzielić się informacjami. Te samochody są zbyt ładne, aby tolerować nierówną pracę. To nie jest Chrysler z lat 70., problemy z prowadzeniem są niedopuszczalne.
 
#25 ·
Witamy.
Mam wrażenie, że czasami czuć hamowanie silnikiem, raz bardziej, raz mniej, jakby popychacze/HLAs nie zapadały się, a zawory były aktywne o 1 lub 2 obroty za długo.
Po długiej podróży z prędkością około 75 mil na godzinę, z włączaniem i wyłączaniem CD, bardziej przypomina to działanie sprzęgła klimatyzacji niż dotykanie hamulców, ale czułość, jaką dają początkowe osiągi, sprawia, że jest to zauważalne nawet w przypadku drobnych problemów.
Może utrzymywanie ciśnienia oleju i wielokrotne uruchamianie elektrozaworu oczyściło coś, co było zablokowane w HLAs?
Jeśli utrzymasz wyświetlacz energii, będziesz się zastanawiać, ile gładkich aktywacji CD w porównaniu do szorstkich aktywacji CD otrzymujesz, albo poziom frustracji będzie nadal rósł.

Otrzymuję około 11 wypadnięć zapłonu co 20 minut w raporcie Mode6, głównie na cylindrach 1 i 2.
Miałem nadzieję, że ktoś, kto nie ma tego problemu, powie mi, czy ta liczba jest na poziomie lub wysoka. Z definicji wypadnięcia zapłonu są wykrywane przez spowalnianie wału korbowego, więc można pomyśleć, że jest to dobry wskaźnik późnej dezaktywacji zaworów.

Nie udało mi się przekonać dealera, aby zmienił HLAs dla zabawy.
Informuj nas na bieżąco. Co najmniej 2 z nas kontaktuje się bezpośrednio z Mazdą.
 
#26 ·
Mam tutaj w Kanadzie GT 2023 bez turbosprężarki. Jeżdżę w trybie normalnym i nie miałem żadnych problemów z CD. Zauważam bardzo lekkie wibracje, gdy się włącza lub wyłącza, ale tylko wtedy, gdy tego szukam. Data produkcji to 03/2024, wyprodukowano w Meksyku. To naprawdę dla mnie żaden problem.
 
#28 · (Edited)
Tylko przypomnienie. Nie zauważyliśmy tego wtedy, ale @MadDad i mój mają kilka różnych numerów kompilacji. Oba są z lipca 2023 roku. Oba zachowują się tak, jakby rozłączenie zaworu HLA było opóźnione/lepkie. Oba miały samochody zastępcze, które działały znacznie płynniej niż nasze pojazdy.
 
#29 · (Edited)
Moja żona chciała CX-30. Konserwuję trzy pojazdy. Z tych samych powodów, które SDH wyjaśnia powyżej, wybrałem CX30 preferred 2022 bez turbosprężarki. Auto start/stop, dezaktywacja cylindrów i skrzynie biegów CV lub DC były dla mnie przeszkodą. Nie przepadam też za bezpośrednim wtryskiem, ale tak to teraz wygląda w większości silników. Poprosiłem sprzedawcę, aby potrójnie sprawdził, a także potwierdziłem to na forach i w Mazda USA przed podpisaniem. Odkryłem, że w 2023 roku dodano dezaktywację cylindrów, co ograniczyło nasze opcje. Mam nadzieję, że uda Ci się rozwiązać problem.

Nadal nie jestem zadowolony, że modele NA są produkowane w Meksyku. CX30 wydaje się być rozciągniętą trójką, aby wypełnić lukę na rynku CUV. Widać to po wiotkich, ponadwymiarowych poszyciach drzwi, maleńkich oknach, mniejszym zbiorniku paliwa, za małych hamulcach i komicznie małym tylnym mechanizmie różnicowym. Gdyby Mazda ukształtowała trójkę bardziej jak Mk7 Golf lub Elantra hatch, potrzeba CX30 byłaby niewielka. Mam nadzieję, że niedrogie kombi wrócą do łask, zanim umrę. Staram się kupować tylko pojazdy, które zostały zaprojektowane od podstaw i zmontowane w tym samym kraju, w którym zostały zaprojektowane. Opony CX30 OEM były głośne i niebezpieczne na śniegu. Wymieniłem je po 1 roku na Michelin CC2, które są znacznie cichsze i gładsze, ale nadal wymagają testów na śniegu. Do tej pory zawór regulacji temperatury został wymieniony w ramach gwarancji i musiałem zaktualizować oprogramowanie układowe za pomocą tego forum, aby usunąć niektóre uporczywe ostrzeżenia dotyczące komunikacji w sieci. Dużo szumu wiatru z zamkniętego okna po stronie kierowcy. Przednie drzwi pasażera zacinają się w najgorętsze miesiące letnie. Nadal muszę znaleźć mechanika, który jest chętny i zdolny do usunięcia skrzynki telematycznej w oprogramowaniu, abym mógł ją na dobre odłączyć. W przeciwnym razie uważam, że to solidny samochód.


I Do Cars - Dead At 30K Miles!? Mazda Skyactiv-G 2.5 CX30 Core / Blown Engine Teardown

Silniki Skyactiv wydają się być dobrym projektem. Żadnych problemów w ciągu 3 lat po jeździe moim ND2 MX5.