Afgelopen herfst hebben we onze dochter geholpen haar eerste nieuwe auto te kopen, een 2023 CX-30 Carbon Edition. Ik heb nog nooit een nieuwe auto gehad, maar ik heb een leven lang ervaring gebruikt om haar te helpen een bevredigende deal te sluiten. We weigerden het eerste voorbeeld van dit model dat werd aangeboden voor een proefrit. Het had een defecte voorruit die een lenseffect had dat het zicht door een bepaald gebied vervormde.
De tweede die werd aangeboden hebben we grondig bekeken. We hebben er een uitgebreide testrit mee gemaakt over een hele reeks rijomstandigheden. De auto was mooi, we sloten de deal, dochter neemt hem mee naar huis.
Ze gebruikt de auto dagelijks, hij werkt prima. Ik ben opgelucht, geen probleemoplossing meer voor haar voertuig.
Na enig gebruik, misschien 400 mijl, belt ze me bezorgd over wat ze waarneemt. Bij gematigde snelheden, misschien 40-50 MPH, licht gas, merkt ze een duidelijke schok, bok, hik, tot het punt waarop bij het rijden 's nachts het koplampstraalpatroon snel naar beneden en weer omhoog kan kantelen. Wanneer deze hikken optreden, daalt de toerenteller een klein beetje en gaat onmiddellijk weer omhoog. En er zijn momenten waarop ze onder deze omstandigheden rijdt en een constante trilling voelt, alsof door je voeten op de vloer.
We waren bezorgd, ze bracht hem naar de dealer. U raadt het al, ze zeggen dat ze niets verkeerds opmerken. Begin nu met uitgebreide discussies, verschillende winkelmensen, meer proefritten. Ze zeggen nog steeds niets te zien.
Dus, na meer onderzoek, beseffen wij de klant dat deze auto de beruchte CYLINDER UITSCHAKELING heeft. De dealer heeft dat nooit ter sprake gebracht. Dat klopt, ze hebben het teruggebracht. We hebben andere Mazda-ervaring, en hebben de verhalen gezien van cilinder uitschakelingsproblemen in de vorige modellen. Dus, zelfs na klachten jaren terug, doet het het weer.
Het is zeker verbonden met de deactivering, we kunnen het beeldscherm bekijken dat de cilinderfunctie toont, ze correleren.
De auto wordt veel gebruikt, ze heeft er al meer dan 8.000 mijl mee gereden, en de ruwheid is niet beter geworden. De dealer doet de gebruikelijke holle dealerbeloften, maar doet niets. Ik, als technisch / mechanisch persoon, verzamel de informatie die ik kan voordat deze situatie escaleert.
Iemand daar in een vergelijkbaar dilemma?
De tweede die werd aangeboden hebben we grondig bekeken. We hebben er een uitgebreide testrit mee gemaakt over een hele reeks rijomstandigheden. De auto was mooi, we sloten de deal, dochter neemt hem mee naar huis.
Ze gebruikt de auto dagelijks, hij werkt prima. Ik ben opgelucht, geen probleemoplossing meer voor haar voertuig.
Na enig gebruik, misschien 400 mijl, belt ze me bezorgd over wat ze waarneemt. Bij gematigde snelheden, misschien 40-50 MPH, licht gas, merkt ze een duidelijke schok, bok, hik, tot het punt waarop bij het rijden 's nachts het koplampstraalpatroon snel naar beneden en weer omhoog kan kantelen. Wanneer deze hikken optreden, daalt de toerenteller een klein beetje en gaat onmiddellijk weer omhoog. En er zijn momenten waarop ze onder deze omstandigheden rijdt en een constante trilling voelt, alsof door je voeten op de vloer.
We waren bezorgd, ze bracht hem naar de dealer. U raadt het al, ze zeggen dat ze niets verkeerds opmerken. Begin nu met uitgebreide discussies, verschillende winkelmensen, meer proefritten. Ze zeggen nog steeds niets te zien.
Dus, na meer onderzoek, beseffen wij de klant dat deze auto de beruchte CYLINDER UITSCHAKELING heeft. De dealer heeft dat nooit ter sprake gebracht. Dat klopt, ze hebben het teruggebracht. We hebben andere Mazda-ervaring, en hebben de verhalen gezien van cilinder uitschakelingsproblemen in de vorige modellen. Dus, zelfs na klachten jaren terug, doet het het weer.
Het is zeker verbonden met de deactivering, we kunnen het beeldscherm bekijken dat de cilinderfunctie toont, ze correleren.
De auto wordt veel gebruikt, ze heeft er al meer dan 8.000 mijl mee gereden, en de ruwheid is niet beter geworden. De dealer doet de gebruikelijke holle dealerbeloften, maar doet niets. Ik, als technisch / mechanisch persoon, verzamel de informatie die ik kan voordat deze situatie escaleert.
Iemand daar in een vergelijkbaar dilemma?