Mazda CX‌-30 Forum banner

Infotainment videospeler - USB video bestandsformaat

1.3K views 9 replies 6 participants last post by  Peter Johnson  
#1 · (Edited)
Forum doorzocht en degene die ik vond, raadden me aan een nieuw bericht aan te maken, omdat ze oud waren en waarschijnlijk geen antwoord zouden krijgen, dus hier zijn we dan.

Mijn automodel: 2019 Cosmo 2.0.

Ik vind dit probleem nogal problematisch en raar. Ik word bijna kaal van het uittrekken van mijn haar! Kan het niet uitzoeken. Ik heb zoveel tijd besteed aan het oplossen van problemen en het vinden van de fout van wat ik verkeerd doe. Alles van het vergelijken van de bestandsdetails, het zoeken op het net, het converteren van bestanden etc. Geen hulp. 🤔

Had eerder een nieuwe 8GB USB-stick, die ik heb gevuld met Mp3's en Mp4-videobestanden, elk in hun respectievelijke mappen. Sommige videobestanden werden niet afgespeeld, dus ik dacht dat het misschien kwam omdat ik niet meer ruimte had op de USB-stick, ook al werden andere videoclips wel zonder problemen afgespeeld.

Hoe dan ook, uiteindelijk een gloednieuwe 64GB USB-stick gekocht en bedenk dat ik deze tutorial van de gebruiker agentSmith heb gevolgd:

Wat me hielp om de USB correct te formatteren. Tot zover alles goed.

Moment van de waarheid:
Nieuwe 64GB USB in de auto steken, auto starten, auto leest USB duim omhoog Gaat de muziekmap in, nummers worden weergegeven en spelen prima, geen probleem glimlacht, gaat de videomap in, auto leest map, Piece of cake Eén videobestand werkt prima grote opluchting, schakel over naar de volgende videoclip zweetdruppels beginnen op het voorhoofd te produceren EN HETZELFDE BESTAND ALS OP DE EERSTE USB SPEELT NIET AF. Paniek neemt toe 😫

Ik ben er kapot van, want ik ben echt dol op deze videofunctie tijdens het stationair draaien, wanneer ik op mijn vrouw wacht of wanneer ik wacht tot de kinderen klaar zijn met trainen etc. etc.

Ik heb 2 screenshots toegevoegd met de details van beide bestanden, 1 bestand dat wordt afgespeeld en het andere dat niet wordt afgespeeld. Houd er rekening mee dat ik ook andere bestandsformaten heb die prima worden afgespeeld, zoals bijvoorbeeld m4v-bestanden.

Ik heb het bestand in een map staan die een ander bestand bevat, dat in een ander bestandsformaat staat, dus het is niet omdat de map vol is. Ik heb het zelfs geprobeerd met een bestand van meer dan 1,3 GB om te zien of de bestandsgrootte het probleem was.

Ik heb geprobeerd het bestand dat niet wordt afgespeeld naar .m4v te "converteren" met Shotcut, maar het wordt nog steeds niet afgespeeld. 🤬

Dus hier ben ik dan. Kan iemand me helpen met verdere probleemoplossing, hulp of erachter komen wat ik verkeerd doe?

Misschien een converter aanbevelen die werkt? of een programma dat me helpt om verdere bestandsdetails te zien, want ik moet aannemen dat er iets mis is met de conversie, maar ik WEET het echt NIET.

Alle hulp wordt gewaardeerd!

Bedankt!

Image
Image

Attachments

#2 ·
MP4 is een containerformaat, de video- en audiostreams kunnen met een grote verscheidenheid aan algoritmen worden gecomprimeerd. De video die niet afspeelt, wordt waarschijnlijk niet ondersteund door het infotainmentsysteem van de auto.

Ik heb geen lijst met ondersteunde formaten voor de auto, ik denk niet dat auto's in Noord-Amerika deze functie hebben. Het kan in uw lokale handleiding staan.

Als u wilt weten welke formaten in uw bestanden zitten, kunt u de bestanden bijvoorbeeld openen in de VLC-videospeler en de streaminfo bekijken.

#5 · (Edited)
MP4 is een containerformaat, de video- en audiostreams kunnen met een breed scala aan algoritmen worden gecomprimeerd. De video die niet afspeelt, wordt waarschijnlijk niet ondersteund door het infotainmentsysteem van de auto.

Ik heb geen lijst met ondersteunde formaten voor de auto, ik denk niet dat NA-auto's deze functie hebben. Het staat misschien in uw lokale handleiding.

Als u wilt weten welke formaten in uw bestanden zitten, kunt u de bestanden openen in de VLC-videospeler en de streaminfo bekijken.
Wat betekent een NA-auto?
Als het Noord-Amerika betekent, kan ik u vertellen dat ik uit Europa kom :)

#4 ·
Forum doorzocht en degene die ik vond, raadden me aan om een ​​nieuw bericht aan te maken, omdat ze oud waren en waarschijnlijk geen antwoord zouden krijgen, dus hier zijn we.

Mijn automodel: 2019 Cosmo 2.0.

Ik vind dit probleem nogal problematisch en raar. Ik word bijna kaal door aan mijn haar te trekken! Kan het gewoon niet uitzoeken. Ik heb zoveel tijd besteed aan het oplossen van problemen en het lokaliseren van de fout van wat ik verkeerd doe. Alles van het proberen de bestandsdetails te vergelijken, het net te doorzoeken, bestanden te converteren etc. Geen hulp. 🤔

Had eerder een nieuwe 8GB USB-stick, die ik heb gevuld met Mp3's en Mp4-videobestanden, elk in hun respectievelijke mappen. Sommige videobestanden speelden niet af, dus ik dacht dat het misschien kwam omdat ik niet meer ruimte over had op de USB-stick, ook al speelden andere videoclips zonder problemen af.

Hoe dan ook, uiteindelijk een gloednieuwe 64GB USB-stick gekocht en bedenk dat ik deze tutorial van de gebruiker agentSmith heb gevolgd:

Wat me heeft geholpen om de USB correct te formatteren. Tot nu toe alles goed.

Moment van de waarheid:
Nieuwe 64GB USB in de auto steken, auto starten, auto leest USB ~duim omhoog~ Gaat de muziekmap in, nummers worden weergegeven en spelen prima, geen probleem ~glimlach~, gaat de videomap in, auto leest map, ~Kinderspel~. Eén videobestand werkt prima ~grote opluchting~, schakel over naar de volgende videoclip ~zweetdruppels beginnen zich op het voorhoofd te vormen~ EN HETZELFDE BESTAND ALS OP DE EERSTE USB SPEELT NIET AF. ~Paniek intensiveert~ 😫

Ik ben er kapot van, want ik vind deze videofunctie echt leuk tijdens het stationair draaien, wanneer ik op mijn vrouw wacht of wanneer ik wacht tot mijn kind klaar is met trainen etc. etc.

Ik heb 2 screenshots toegevoegd met de details van beide bestanden, 1 bestand dat afspeelt en het andere dat niet afspeelt. Houd er rekening mee dat ik ook andere bestandsformaten heb die prima afspelen, zoals bijvoorbeeld m4v-bestanden.

Ik heb het bestand in een map staan ​​met een ander bestand, dat in een ander bestandsformaat staat, dus het is niet omdat de map vol is. Ik heb het zelfs geprobeerd met een volledig filmbestand van meer dan 1,3 GB, alleen om te zien of de bestandsgrootte het probleem was.

Ik heb geprobeerd het bestand dat niet wordt afgespeeld met Shotcut naar .m4v te "converteren", maar het wordt nog steeds niet afgespeeld. 🤬

Dus hier ben ik. Kan iemand me helpen met verdere probleemoplossing, helpen of lokaliseren wat ik verkeerd doe?

Misschien een converter aanbevelen die werkt? Een voorkeursvideo-bestandsformaat aanbevelen of een programma dat me helpt om verdere bestandsdetails te onthullen, want ik moet aannemen dat er iets mis is met de conversie, maar ik WEET het echt NIET.

Alle hulp wordt gewaardeerd!

Bedankt!
de suggestie die Quix gaf, is waarschijnlijk het probleem, maar heb je eenvoudigere dingen geprobeerd voordat de rest van je haar uitvalt? De bestandsnaam lijkt een beetje lang te zijn met een twijfelachtig teken erin. Misschien niet voor Windows, maar Mazda-systemen zijn niet op Windows gebaseerd en wat op een Windows-pc werkt, werkt vaak niet in een autosysteem. Probeer de bestandsnaam in te korten tot 100 beste doelen.mp4 Veel autosystemen houden niet van lange namen (de jouwe is 34 tekens lang) plus de koppelteken kan verkeerd worden gelezen of helemaal niet worden gelezen. Probeer het ook naar de hoofdmap te verplaatsen om te zien of er een probleem is met de mapnaam. Ik neem aan dat het goed afspeelt op een Windows-pc? Zo ja, dan heeft Quix waarschijnlijk gelijk, hoewel je bestands-/mapnamen en auteursrechtbescherming niet moet uitsluiten.

#6 ·
Jawel, ik was het die je vertelde dat ik dit zelf niet kan testen.

Het lijkt er dus op dat de tweede video is gecodeerd in AV1, wat niet zo verrassend is. Je zou de video opnieuw moeten coderen naar H264 (ook wel AVC genoemd) met behulp van een programma als Handbrake.

Dit kan enige tijd duren en je kunt problemen ondervinden. Ik heb het wel eens gedaan, maar ik ben er niet zo goed in. Er zijn genoeg online communities voor videocodering als je problemen ondervindt.

#7 ·
Dat klopt, ik vertelde je dat ik dit zelf niet kan testen.

Het lijkt er dus op dat de tweede video is gecodeerd in AV1, wat niet zo verrassend is. Je zou de video opnieuw moeten coderen naar H264 (ook wel AVC genoemd) met een programma als Handbrake.

Dit kan enige tijd duren en je kunt problemen ondervinden. Ik heb het al eens eerder gedaan, maar ik ben er niet zo goed in, er zijn genoeg online communities voor videocodering als je problemen tegenkomt.
XMedia Recode werkt snel en efficiënt voor platformonafhankelijke codering - aanbevolen.

#9 · (Edited)
Dus, ik heb net een oplossing gevonden die voor mij werkte.

Het was nogal een gedoe om te wachten tot de conversie plaatsvond, dus ik heb iets anders gedaan.

Ik heb de video geüpload naar mijn kanaal, daarna deze ene site bezocht die converteert naar een YouTube naar mp4-bestand en het opnieuw gedownload naar mijn pc.