Mazda CX‌-30 Forum banner
121 - 140 of 272 Posts
Mazda moet met een betere kwaliteit plastic werken, het is de eerste keer dat ik zo'n fragiele hoes zie.
Ik begrijp deze materiaalkwaliteit ook niet, maar heb het in veel voertuigen gezien. Volvo, Stellantis-producten die ik persoonlijk heb bezeten, hebben dit probleem ook.

Welke techniek bedoel je?
Perslucht om stof weg te blazen, dan een ultra zachte brillendoek bevochtigd met alleen water, maak je lichte horizontale bewegingen. Als je de TSB voor dit probleem bekijkt, wordt het in meer detail uitgelegd.

• Like
Reactions: spiros75
Dus....Ik was laatst mijn interieur aan het afstoffen en merkte dat mijn plastic afdekking al helemaal bekrast is! Nu realiseer ik me dat dit plastic gemaakt is van een van de zachtste soorten plastic die de mens kent, maar dit is een beetje belachelijk. Ik gok dat een voorbereidingstechnicus dezelfde vuile, natte doek heeft gebruikt om over het oh zo delicate plastic te vegen als ze gebruikten om de wielkasten af te vegen voor de levering. Ik zou de dealer het laten vervangen, maar dan loop je het risico dat ze alle andere dingen beschadigen in het proces. ?
Ja, in sommige hoeken is het lelijk. Ik heb het ook laten vervangen, maar het is zo fragiel, onmogelijk om het krasvrij te houden. Dit is walgelijk.

Ja, in sommige hoeken is het lelijk. Ik heb het ook laten vervangen, maar het is zo fragiel, onmogelijk om het krasvrij te houden. Dit is walgelijk.
Niets is onmogelijk.
Veel fabrikanten instrumentlenzen zijn vergelijkbaar. Ik weet zeker dat Jeep, Ram en Volvo zo zijn.
Misschien moet uw reinigingstechniek geschikt zijn voor het product. Glazen lensdoek en water werken voor mij.

Dit is me net overkomen, maar ik ben een CX50. Ik dacht dat ik gewoon vlekken had die afgeveegd moesten worden toen ik van het terrein reed. En dacht er verder niets van. Ik probeerde water en microvezel om het niet meer te beschadigen, maar het werkte niet. Dus bracht ik het naar de dealer voor mijn eerste olieverversing en vroeg hen dit ook te repareren. Ze zeiden dat het van "externe invloed" kwam en niet gedekt was en dat ik eerder had moeten komen omdat ik zo "lang" had gewacht om het te brengen. Het is 4 maanden oud, 6.000 mijl en nu moet ik dit uit eigen zak betalen. Dit is mijn 3e Mazda van dezelfde dealer in minder dan 5 jaar. Nooit meer.

Dit is me net overkomen, maar ik ben een CX50. Ik dacht dat ik gewoon vlekken had die weggeveegd moesten worden toen ik van het terrein reed. En dacht er verder niets van. Ik probeerde water en microvezel om het niet meer te beschadigen, maar het werkte niet. Dus bracht ik het naar de dealer voor mijn eerste olieverversing en vroeg hen dit ook te repareren. Ze zeiden dat het van "externe invloed" kwam en niet gedekt was en dat ik eerder had moeten komen omdat ik zo "lang" had gewacht om het te brengen. Het is 4 maanden oud, 6.000 mijl en nu moet ik dit uit eigen zak betalen. Dit is mijn 3e Mazda van dezelfde dealer in minder dan 5 jaar. Nooit meer.
Nooit meer wat?
Een andere Mazda of de dealer?

Beide eigenlijk. Ik ben zo teleurgesteld over de service die ik heb ontvangen. Ik zal deze dealer niet meer gebruiken voor welke vorm van service dan ook. Ik ben zo geïrriteerd over de hele situatie dat ik denk dat ik ook nooit meer een Mazda zal kopen.

Beide eigenlijk. Ik ben zo teleurgesteld over de service die ik heb ontvangen. Ik zal deze dealer niet meer gebruiken voor welke vorm van service dan ook. Ik ben zo geïrriteerd over de hele situatie dat ik denk dat ik ook nooit meer een Mazda zal kopen.
Nou, dat is jammer dat je je zo voelt.
De meeste nieuwere voertuigen die ik de afgelopen jaren heb bediend, lijken te worden geleverd met deze zachte IP-plastic lens. Ik weet niet zeker waarom ze zo zijn gebouwd, maar het is echt irritant. Fabrikanten hebben zelfs specifieke procedures om ze schoon te maken. Brillenpoetsdoekjes in een zijwaartse beweging, nadat je het stof hebt weggeblazen. Echt waar? Maar als je het krasvrij wilt houden, is dat de manier.

Ik zou voor mijn part geen automerk afschrijven vanwege dit ontwerpfout.
Ik veronderstel dat dit de reden is waarom er talloze producten zijn om te gebruiken als overlays op infotainmentschermen, IP-lenzen en alle belachelijke zwarte pianofinishes.

Er is een service-waarschuwing voor dit probleem, dus het is een bekend probleem. Als je het googelt, is het een heel veelvoorkomend probleem bij veel, heel veel merken.
Image

Image

• Like
Reactions: Rascey
hoe zit het met een schermbeschermfolie die beschikbaar is voor tablets en laptops - zou dat helpen?

Elk product kan eerst op een plastic frisdrankfles worden getest om te zien of er krassen ontstaan.
Het plastic dat voor frisdrankflessen wordt gebruikt, is niet hetzelfde als dat voor uw instrumentenpaneel. Het plastic dat voor uw scherm wordt gebruikt, is zacht omdat het niet zo slecht reflecteert als een harder plastic. Er is een schermbeschermer beschikbaar voor de clustercover en is niet zo moeilijk aan te brengen als u zou denken, zorg er gewoon voor dat het scherm SCHOON is voordat u het aanbrengt.

Dus....Ik was laatst mijn interieur aan het afstoffen en merkte dat mijn plastic afdekking al helemaal bekrast is! Nu realiseer ik me dat dit plastic is gemaakt van een van de zachtste kunststoffen die de mens kent, maar dit is een beetje belachelijk. Ik gok dat een voorbereidingstechnicus dezelfde vuile, natte doek heeft gebruikt om over het oh zo delicate plastic te vegen als ze gebruikten om de wielkasten schoon te vegen voor aflevering. Ik zou de dealer het laten vervangen, maar dan loop je het risico dat ze alle andere dingen beschadigen in het proces. ?
Dit is de reden waarom ik de dealer mijn auto niet zou laten klaarmaken, er zelfs maar aan zou laten komen. Te vaak veroorzaken ze schade waar ze zich niet eens van bewust zijn.

Klantenservice is enorm belangrijk voor mij. Mijn dealer vertelde me dat ze ook contact hebben opgenomen met Mazda om dit te dekken en ze hebben het afgewezen. Het is dus niet alleen geïrriteerd zijn over een specifieke dealer of de kosten van de reparatie, het is het principe van de zaak. Ik ben een trouwe Mazda-klant geweest en heb niet het gevoel dat hun klantenservice aan mijn normen voldoet.
Ik waardeer de service-alert info, het geeft een groter beeld van dit alles. Bedankt!

Klantenservice is enorm belangrijk voor mij. Mijn dealer vertelde me dat ze ook contact hadden opgenomen met Mazda om dit te dekken en ze weigerden het. Het gaat dus niet alleen om geïrriteerd zijn over een specifieke dealer of de kosten van de reparatie, het gaat om het principe van de zaak. Ik ben een trouwe Mazda-klant geweest en heb niet het gevoel dat hun klantenservice aan mijn normen voldoet.
Ik waardeer de service-alert info, het schetst een groter beeld van dit als geheel. Bedankt!
Ik zou een andere serviceafdeling van de dealer proberen. Ik ben er sceptisch over dat ze daadwerkelijk contact hebben opgenomen met Mazda hierover.

Ik heb mijn CX-30 al 3 weken. Ik heb de plastic lensafdekking van het instrumentenpaneel nog nooit aangeraakt. MAAR er zitten hele kleine gebogen haarlijnkrasjes (in een wervelpatroon) die alleen zichtbaar zijn onder bepaalde lichtomstandigheden en hoeken. Er zitten geen grote of diepe krassen. Je kunt niets zien als de lenzen in de schaduw staan. Ik kan ze alleen zien tijdens zonlicht midden op de dag of als ik de garage in ga en een zaklamp in een neerwaartse hoek richt, zoals de zon).

Ik gok dat de voorbereider het gedaan kan hebben?

Voor degenen die zeggen dat er geen krassen op hun lenzen zitten, zeggen jullie dan dat je geen kleine gebogen haarlijnkrasjes ziet als de zon boven je staat?

1) Ik ben bang om een willekeurige plastic polish te proberen, omdat deze een witte waas kan achterlaten.

2) Ik weet niet of de storende/teleurstellende kleine gebogen haarlijnkrasjes voldoende zijn om hem te laten vervangen? EN... Ik zou me zorgen maken dat er iets anders misgaat als ik het toesta. Jaren geleden, toen de dealer mijn dashboard uit mijn Mazda 3 trok om de meest vervelende piep ooit te verhelpen... krasten ze het radioscherm... en maakten ze de piep niet weg (wat hoogstwaarschijnlijk slechts een van die stomme sierclips is die ze eronder gebruikten)!

3) Evangelosp (6 juni 2021) impliceerde dat hij de krassen niet kan zien nadat hij een beschermfolie op de afdekking van het instrumentenpaneel heeft aangebracht. Hoewel zijn werk door een detailer is gedaan. Ik heb de volgende schermbeschermer besteld, maar ik hoop van meer mensen te horen die hem hebben geprobeerd: https://www.aliexpress.us/item/2255800921391162.html?gatewayAdapt=glo2usa4itemAdapt (Voor Mazda 3 Axela CX-30 2019 2020-2023 Auto-interieur Instrumentenpaneel membraan LCD-scherm TPU beschermfolie Anti-kras refi).

Bedankt voor je gedachten!

Mijn routine is om stof/vuil weg te blazen met perslucht, een doorweekt zachte microvezeldoek te nemen en (niet te vegen) het hele oppervlak van de cluster te deppen om eventuele resten op te nemen, het lichtjes droog te deppen en vervolgens een dunne laag keramische coating aan te brengen via het gebruik van de keramische waterloze was/polish van Adam's die ik gebruik voor vrijwel de gehele buitenkant van het voertuig (lak, kunststof, glas, vinyl). Lijkt prima te werken voor het clustergebied en de zwarte pianolak afwerking in het voertuig.

owns 2022 Mazda CX-30 Carbon Edition (NA 2.5L, No Cylinder-Deactivation)
Mijn routine is om stof/vuil weg te blazen met perslucht, een doorweekt zachte microvezeldoek te nemen en het hele oppervlak van de cluster te deppen (niet te vegen) om alles wat overblijft op te pakken, het lichtjes droog te deppen en vervolgens een dunne laag keramische coating erop aan te brengen via het gebruik van Adam's keramische waterloze was/polish die ik gebruik voor vrijwel de hele buitenkant van het voertuig (lak, plastic, glas, vinyl). Lijkt prima te werken voor het clustergebied en de zwarte pianobekleding in het voertuig.
Plakband dat wordt gebruikt om pluisjes etc. te verwijderen, verwijdert stof zonder de kunststoffen in de cockpit te krassen, gewoon een paar vierkante centimeter per keer deppen, niet slepen, niet aandrukken.

Bedankt voor je reactie! Hoewel mijn zorg niet is hoe ik het schoonmaak... maar hoe ik de fijne wervelingen (alleen zichtbaar als de zon boven je staat) die er al zijn, kan repareren of verbergen. Ik heb het nog niet aangeraakt. De vlekken kwamen ofwel van de fabriek of werden gemaakt door de voorbereider. Ik vraag me af of andere mensen deze fijne wervelingen hebben, zelfs als ze het plastic niet hebben aangeraakt (schoongemaakt).

Misschien rijd ik wel naar de dealer en ga ik in de andere CX-30's zitten die op het terrein staan om te proberen te zien wat normaal is (hoewel ik niet weet of de voorbereider die heeft aangeraakt).

Vroeger gebruikte ik Lemon Pledge meubelpoets om krassen van cd's/dvd's te verwijderen (die ook van zacht plastic zijn en gemakkelijk krassen) en ze weer zonder fouten af te spelen. Lijkt erop dat het hier ook voor zou werken.

owns 2022 Mazda CX-30 Carbon Edition (NA 2.5L, No Cylinder-Deactivation)
Nu moet ik beslissen welke weg ik wil inslaan. Hoewel het maar een paar stukken van het dashboard zijn die eruit moeten (ik heb een video online gezien), en ze zeiden dat ze 2 meestermonteurs hebben die ervaring hebben met het verwijderen van dashboards... ben ik nerveus.

121 - 140 of 272 Posts