Ik heb mijn CX-30 al 3 weken. Ik heb de plastic lensafdekking van het instrumentenpaneel nog nooit aangeraakt. MAAR er zitten hele kleine
gebogen haarlijnkrasjes (in een wervelpatroon) die alleen zichtbaar zijn onder bepaalde lichtomstandigheden en hoeken. Er zitten geen grote of diepe krassen. Je kunt niets zien als de lenzen in de schaduw staan. Ik kan ze alleen zien tijdens zonlicht midden op de dag of als ik de garage in ga en een zaklamp in een neerwaartse hoek richt, zoals de zon).
Ik gok dat de voorbereider het gedaan kan hebben?
Voor degenen die zeggen dat er geen krassen op hun lenzen zitten, zeggen jullie dan dat je geen kleine gebogen haarlijnkrasjes ziet als de zon boven je staat?
1) Ik ben bang om een willekeurige plastic polish te proberen, omdat deze een witte waas kan achterlaten.
2)
Ik weet niet of de storende/teleurstellende kleine gebogen haarlijnkrasjes voldoende zijn om hem te laten vervangen? EN... Ik zou me zorgen maken dat er iets anders misgaat als ik het toesta. Jaren geleden, toen de dealer mijn dashboard uit mijn Mazda 3 trok om de meest vervelende piep ooit te verhelpen... krasten ze het radioscherm... en maakten ze de piep niet weg (wat hoogstwaarschijnlijk slechts een van die stomme sierclips is die ze eronder gebruikten)!
3) Evangelosp (6 juni 2021) impliceerde dat hij de krassen niet kan zien nadat hij een beschermfolie op de afdekking van het instrumentenpaneel heeft aangebracht. Hoewel
zijn werk door een detailer is gedaan.
Ik heb de volgende schermbeschermer besteld, maar ik hoop van meer mensen te horen die hem hebben geprobeerd: https://www.aliexpress.us/item/2255800921391162.html?gatewayAdapt=glo2usa4itemAdapt (Voor Mazda 3 Axela CX-30 2019 2020-2023 Auto-interieur Instrumentenpaneel membraan LCD-scherm TPU beschermfolie Anti-kras refi).
Bedankt voor je gedachten!