Mazda CX‌-30 Forum banner

Klucz niewykryty

4 reading
48K views 61 replies 26 participants last post by  JLB Mazda Man  
#1 ·
Przeszukiwałem forum, ale nikt nie wydaje się mieć tego samego problemu, co ja. Pozwólcie więc, że spróbuję szczegółowo opisać, jaki mam problem z moim CX 30. Po pierwsze, mam Mazdę CX30 2021 premium polymetal grey i mieszkam na Florydzie. Dostałem ją we wrześniu 2021 roku i jak dotąd działa świetnie! Ale całkiem niedawno, może około 2 miesięcy, kilka razy doświadczyłem komunikatu "kluczyk nie wykryty", gdy próbuję włączyć samochód, nawet gdy przykładam brelok do przycisku start, nie wykrywa go. Chociaż, gdy naciskam przyciski blokowania i odblokowywania, samochód odpowiednio się blokuje i odblokowuje, więc wątpię, żeby to była słaba bateria. Po prostu nie wykrywał breloka. I tak pomyślałem, że to może być problem z baterią, więc spróbowałem użyć zapasowego breloka, bo leżał w moim pokoju i bateria powinna być dobra, prawda? Ale dzieje się to samo. Spróbowałem sztuczki "hibernacji breloka", którą widziałem na YouTube, to samo. To stało się tak irytujące i niewygodne. Zdarzyło mi się to 2 razy w Costco, kiedy skończyłem tankować, wyświetlał się komunikat "kluczyk nie wykryty". Jeden z pracowników stacji benzynowej powiedział mi, żebym zapiął pasy, mówi, że widział to w kilku samochodach (nie tylko Mazdach), i to, o dziwo, sprawiło, że się włączył. Mówi, że to funkcja w tych nowych samochodach?! Drugi raz zdarzyło się to w innym Costco, pani z samochodu za mną powiedziała mi, żebym upewnił się, że pokrywa wlewu paliwa jest zamknięta, i rzeczywiście, zamknąłem pokrywę wlewu paliwa i voila, to pomogło i włączyło mój samochód. Czasami zdarza się to, gdy wychodzę z pracy, samochód stał cały dzień na słońcu, deska rozdzielcza jest tak gorąca i to samo, "kluczyk nie wykryty". Ale nie potrafię ustalić, jaka sytuacja to powoduje, ponieważ było wiele różnych scenariuszy.

Czy ktoś tego doświadczył? Miałem nadzieję, że to zostanie tutaj omówione, ponieważ jest to forum CX30, ale niestety wydaje się, że jestem pierwszy. I czy to naprawdę funkcja? Mam linki do kilku filmów z jednego razu, kiedy to się zdarzyło, i to było wtedy, gdy wracałem z pracy, samochód się włączył, ale po kilku minutach wyświetlił się komunikat "kluczyk nie wykryty". Pamiętajcie, samochód już jechał, wtedy wystąpił problem. Nie chciałem wyłączać samochodu, bo inaczej nie mógłbym go ponownie włączyć. Więc pojechałem do domu z problemem wyświetlanym na ekranie, ale martwiłem się, że samochód po prostu się wyłączy lub coś w tym stylu, myśląc, że został skradziony. Ale potem wróciłem do domu i mogłem to szybko nagrać i wtedy zniknęło!

Pod koniec tego miesiąca wybieram się do Mazdy na przegląd i zapytali mnie, czy mam jakieś problemy, i powiedziałem im o tym. Muszę jeszcze dowiedzieć się, czy rzeczywiście mogą to naprawić. Ale mam nadzieję, że ktoś tutaj mi pomoże, ponieważ wiem, że ci dealerzy zwykle nie mają wszystkich odpowiedzi.

Vid 1

Vid2


Vid3
 
#3 ·
Nigdy nie miałem tego problemu, ale spróbowałbym odłączyć przewód akumulatora na około 10 minut i ponownie podłączyć. (trochę jak ponowne uruchomienie komputera)
Spróbuj również nowej baterii w pilocie, na wszelki wypadek, a wtedy na pewno możesz wyeliminować tę część potencjalnego problemu.

Kiedyś odkryłem, że jeśli użyjesz jednego pilota do odblokowania samochodu, a następnie drugiego do jego uruchomienia, otrzymałem ten komunikat.
 
#4 · (Edited)
Jeśli to mam, zwykle otwieram i zamykam ponownie drzwi kierowcy i wydaje się to pomagać. Kolejna sprawa to bateria w pilocie nie wydaje się działać zbyt długo i mimo że ładowanie wydaje się dobre, szybko traci moc po naciśnięciu dowolnego przycisku na pilocie. Polecam wymianę baterii w pilocie raz w roku. Używa baterii CR2032, którą można kupić w każdym sklepie z narzędziami, takim jak Home Depot lub Lowes.
 
#6 ·
Jeśli to dostanę, zwykle otwieram i zamykam ponownie drzwi po stronie kierowcy i wydaje się to pomagać. Kolejna sprawa to bateria w pilocie nie wydaje się działać zbyt długo i mimo że ładowanie wydaje się dobre, szybko traci moc po naciśnięciu dowolnego przycisku na pilocie. Polecam wymieniać baterię w pilocie raz w roku. Używa baterii CR2032, którą można kupić w każdym sklepie z narzędziami, takim jak Home Depot lub Lowes.

Target i Walmart również sprzedają baterie CR2032.
Żadnych problemów z baterią w moim pilocie po dwóch latach użytkowania. Nie mam funkcji zbliżeniowej na zewnątrz. Bateria jest taka sama, jakiej używają w większości komputerów i laptopów, bardzo powszechna.
 
#5 ·
Czytałem tutaj post o tym, jak pojazd i brelok mogą nadal się komunikować, nawet gdy pojazd jest wyłączony, jeśli brelok znajduje się w bliskim sąsiedztwie. Myślę, że liczba ta wynosiła około 15’. Jeśli więc Twój pojazd znajduje się w dołączonym garażu, a klucze wiszą tuż przy drzwiach wejściowych, może to być problem. Po prostu o tym wspominam.
 
#26 ·
Czytałem tutaj post o tym, jak pojazd i brelok mogą nadal się komunikować, nawet gdy pojazd jest wyłączony, jeśli brelok znajduje się w pobliżu. 15 stóp lub coś w tym rodzaju to była liczba, jak sądzę. Więc jeśli twoje pojazdy są w dołączonym garażu, a twoje klucze wiszą tuż przy drzwiach wejściowych, może to być problem.
Po prostu to rzucam.
Włóż brelok do torby Faradaya, w ten sposób sygnał zostanie zablokowany między brelokiem a samochodem. Sprawia to również, że bateria działa dłużej, ponieważ nie komunikuje się z samochodem.
 
#8 ·
Dziękuję wszystkim za odpowiedzi i sugestie. Nie, moje piloty nie znajdują się w odległości 15 stóp od mojego samochodu. Samochód jest zaparkowany na podjeździe, a moje piloty są w moim pokoju po drugiej stronie. Chciałbym wymienić baterię, tak, to może być jeden ze sposobów rozwiązania problemu. Ale to dziwne, że już używałem samochodu, a potem nagle go nie wykrywa po zatankowaniu.
 
#9 ·
Mała aktualizacja, wymieniłem baterię w pilocie, myślałem, że przez chwilę działało, bo mogłem zrobić sztuczkę "pilot do rozrusznika". Ale wczoraj znowu byłem w Costco i proszę bardzo, znowu się to zdarzyło. W Costco. Nie wiem, czy to kwestia lokalizacji, czy tego, że trzymam otwarte drzwi podczas tankowania, czy coś w tym stylu. Ale kiedy zamykam pokrywę wlewu paliwa i wsiadam do samochodu, "kluczyk nie wykryty". Potem idę i ponownie otwieram i zamykam pokrywę wlewu paliwa i voila, odpala. Mam tylko nadzieję, że w przyszły weekend, kiedy pójdę na przegląd do mojego dealera, będą w stanie zidentyfikować przyczynę.
 
#56 ·
Mała aktualizacja, wymieniłem baterię w pilocie, myślałem, że przez chwilę działało, bo mogłem zrobić sztuczkę "pilot do rozrusznika". Ale wczoraj znowu byłem w Costco i proszę, znowu się to wydarzyło. W Costco. Nie wiem, czy to kwestia lokalizacji, czy dlatego, że trzymam otwarte drzwi podczas tankowania, czy coś w tym stylu. Ale kiedy zamykam pokrywę wlewu paliwa i wsiadam do samochodu, "kluczyk nie wykryty". Potem idę i ponownie otwieram i zamykam pokrywę wlewu paliwa i voila, odpala. Mam tylko nadzieję, że w przyszły weekend, kiedy pójdę na przegląd do mojego dealera, będą w stanie zidentyfikować przyczynę.
Dlaczego miałbyś zostawiać otwarte drzwi samochodu podczas tankowania? Wydawałoby się, że to nie ma znaczenia, ale mieliśmy samochód, który nie chciał odpalić z otwartymi drzwiami, bez pilota, na kluczyk.
 
#10 ·
Kolejna aktualizacja, więc idę na regularny, zaplanowany przegląd i opowiadam im o problemie z pilotem. Powiedzieli, że przeprowadzili diagnostykę i nie znaleźli żadnych problemów, w komputerze samochodu nie było żadnych logów dotyczących niewykrywania kluczyka, powiedzieli, że akumulator w samochodzie jest nadal dobry. Pokazałem im film, kiedy to się wcześniej zdarzyło. Cały czas mówili mi o trybie uśpienia pilota. Powiedziałem im, że wiem, jak włączać i wyłączać tryb uśpienia, ale to nie pomaga. Samochód będzie cały czas mówił "nie wykryto". Wczoraj jechałem 2 godziny z podróży służbowej i poszedłem umyć samochód. Po odkurzaniu kluczyk znowu nie został wykryty. To było takie frustrujące, byłem tam może 30 minut, zadzwoniłem na infolinię Mazdy, powiedzieli, że nikt nie jest teraz dostępny, aby pomóc. Potem zadzwoniłem do faceta, z którym rozmawiałem w salonie, ponieważ powiedział, że mam do niego zadzwonić, jeśli problem będzie się powtarzał, niestety cały czas mówił mi, żebym zastosował metodę trybu uśpienia. Krótko mówiąc, nie pomógł i się rozłączył, bo byłem już tak wściekły na samochód i kluczyk, że cały czas w niego waliłem i myślę, że facet pomyślał, że go przeklinam. Zrobiłem to, że odszedłem od samochodu, wyjąłem baterię z pilota, odczekałem kilka minut, zamknąłem i otworzyłem samochód i wróciłem do środka i voila, kurwa odpala. To staje się tak absurdalne i tak bardzo chcę rozwiązać umowę leasingu i dostać inny samochód. Czy nikt nie może mi pomóc? Zdecydowanie myślę o kupnie innego samochodu, jeśli nie ma na to rozwiązania. Szczerze mówiąc, uwielbiam swój samochód, ale posiadanie tego problemu, w którym nie jestem pewien, czy odpali, gdy po prostu wejdę do sklepu lub coś w tym stylu, naprawdę nie jest tym, czego oczekiwałem od nowego samochodu. Nigdy nie miałem tego problemu, kiedy dostałem samochód rok temu we wrześniu. To takie smutne, że muszę zmagać się z problemem po zaledwie roku.
 
#31 ·
Kolejna aktualizacja, więc idę na regularny, zaplanowany przegląd i opowiedziałem im o problemie z moim pilotem. Powiedzieli, że przeprowadzili diagnostykę i nie znaleźli żadnych problemów, w komputerze samochodu nie było żadnych logów dotyczących niewykrywania kluczyka, powiedzieli, że akumulator w samochodzie jest nadal dobry. Pokazałem im film, kiedy to się wcześniej zdarzyło. Cały czas mówili mi o pilocie wchodzącym w tryb uśpienia. Powiedziałem im, że wiem, jak włączać i wyłączać tryb uśpienia, ale to nie pomaga. Samochód będzie cały czas mówił "nie wykryto". Wczoraj jechałem 2 godziny z podróży służbowej i poszedłem umyć samochód. Po odkurzaniu kluczyk znowu nie został wykryty. To było takie frustrujące, byłem tam może 30 minut, zadzwoniłem na infolinię Mazdy, powiedzieli, że nikt nie jest teraz dostępny, aby pomóc. Potem zadzwoniłem do faceta, z którym rozmawiałem w salonie, ponieważ powiedział, że mam do niego zadzwonić, jeśli problem się powtórzy, ale niestety cały czas mówił mi, żebym zastosował metodę trybu uśpienia. Krótko mówiąc, nie pomógł i się rozłączył, bo byłem już tak wściekły na samochód i kluczyk, że cały czas w niego waliłem i myślę, że facet pomyślał, że go przeklinam. Zrobiłem to, że odszedłem od samochodu, wyjąłem baterię z pilota, odczekałem kilka minut, zamknąłem i otworzyłem samochód i wróciłem do środka i voila, to się kurwa uruchamia. To staje się tak absurdalne i tak bardzo chcę rozwiązać umowę leasingu i dostać inny samochód. Czy nikt nie może mi pomóc? Zdecydowanie myślę o kupnie innego samochodu, jeśli nie ma na to rozwiązania. Szczerze mówiąc, uwielbiam swój samochód, ale posiadanie tego problemu, w którym nie jestem pewien, czy uruchomi się, gdy po prostu pójdę do sklepu lub coś w tym stylu, naprawdę nie jest tym, czego oczekiwałem od nowego samochodu. Nigdy nie miałem tego problemu, kiedy dostałem samochód rok temu we wrześniu. To takie smutne, że muszę zmagać się z problemem po zaledwie roku.
Mój CX-30 z 2020 roku robi to, co teraz opisujesz. Kupiony w sierpniu 2020 roku jako nowy. Obecnie 49 000 mil. Losowo mówi "pilot nie wykryty" podczas jazdy lub podczas próby uruchomienia samochodu. Zazwyczaj nie włącza się ponownie przez kilka godzin. Utknąłem już dwa razy i obecnie jest w Mazdzie po raz trzeci w ciągu 5 tygodni. Za pierwszym razem powiedzieli, że to akumulator samochodowy, który wymieniłem, za drugim razem powiedzieli, że to piloty, które wymieniłem - 600,00 $. Czy kiedykolwiek dowiedzieli się, co było nie tak z twoim samochodem? Do tej pory byłem bardzo zadowolony z samochodu, ale bardzo sfrustrowany.
 
#11 ·
Czy problem występuje tylko podczas tankowania na stacji Costco, czy za każdym razem, gdy tankujesz gdziekolwiek, lub za każdym razem, gdy otwierasz klapkę wlewu paliwa... lub klapkę wlewu paliwa i korek wlewu paliwa. Wydaje się, że musisz znaleźć przyczynę, aby dealer mógł powtórzyć problem.
 
#16 ·
To brzmi jak zadanie dla działu inżynieryjnego Mazdy. Idź do dealera, przewróć kosz na śmieci,😏podnieś głos i domagaj się rozwiązania od kierownika serwisu. Eskaluj sytuację do punktu zaangażowania kierowników sprzedaży, właścicieli salonów itp. Niestety, ta technika może być czasami jedynym sposobem na uzyskanie uwagi i rozwiązania, na jakie zasługujesz. Jeszcze raz zażądaj samochodu zastępczego, zostaw im ten POS, dopóki nie rozwiążą problemu. Twoja sytuacja może prowadzić do poważnych konsekwencji, jeśli pojazd nie uruchomił się w nagłym wypadku. Nie tolerowałbym tego w nowym pojeździe i upewniłbym się, że o tym wiedzą. Powodzenia.
 
#17 ·
Wyszukałem na forum, ale nikt nie wydaje się mieć tego samego problemu, co ja. Pozwólcie więc, że spróbuję szczegółowo opisać, jaki mam problem z moim CX 30. Po pierwsze, mam Mazdę CX30 2021 premium polymetal grey i mieszkam na Florydzie. Dostałem ją we wrześniu 2021 roku i jak dotąd działa świetnie! Ale całkiem niedawno, może około 2 miesięcy, kilka razy doświadczyłem komunikatu "kluczyk nie wykryty", gdy próbuję włączyć samochód, nawet gdy przykładam brelok do przycisku startu, nie wykrywa go. Chociaż, gdy naciskam przyciski blokowania i odblokowywania, samochód odpowiednio się blokuje i odblokowuje, więc wątpię, żeby to była słaba bateria. Po prostu nie wykrywał breloka. I tak pomyślałem, że to może być problem z baterią, więc spróbowałem użyć zapasowego breloka, bo leżał w moim pokoju i bateria powinna być dobra, prawda? Ale dzieje się to samo. Spróbowałem sztuczki "hibernacji breloka", którą widziałem na YouTube, to samo. To stało się tak irytujące i niewygodne. Zdarzyło mi się to 2 razy w Costco, kiedy skończyłem tankować, pojawiał się komunikat "kluczyk nie wykryty". Jeden z pracowników stacji benzynowej powiedział mi, żebym zapiął pas, powiedział, że widział to w kilku samochodach (nie tylko Mazda), i to, o dziwo, sprawiło, że się włączył. Mówi, że to funkcja w tych nowych samochodach?! Drugi raz zdarzyło się to w innym Costco, pani z samochodu za mną powiedziała mi, żebym upewnił się, że pokrywa wlewu paliwa jest zamknięta, i rzeczywiście, zamknąłem pokrywę wlewu paliwa i voila, to pomogło i włączyło mój samochód. Czasami zdarza się to, gdy wychodzę z pracy, samochód stał cały dzień na słońcu, deska rozdzielcza tak gorąca i to samo, "kluczyk nie wykryty". Ale nie mogę ustalić, jaka sytuacja to powoduje, ponieważ było wiele różnych scenariuszy.

Czy ktoś tego doświadczył? Miałem nadzieję, że to zostanie tutaj omówione, ponieważ to forum CX30, ale niestety, wydaje się, że jestem pierwszy. I czy to naprawdę funkcja? Mam linki do kilku filmów z jednego razu, kiedy to się zdarzyło, i to było wtedy, gdy wracałem z pracy, samochód się włączył, ale po kilku minutach pojawił się komunikat "kluczyk nie wykryty". Pamiętajcie, samochód już jechał, wtedy pojawia się problem. Nie chciałem wyłączać samochodu, bo inaczej nie mógłbym go ponownie włączyć. Więc jechałem do domu z problemem wyświetlanym na ekranie, ale martwiłem się, że samochód po prostu się wyłączy lub coś w tym stylu, myśląc, że został skradziony. Ale potem wróciłem do domu i udało mi się to szybko nagrać i wtedy zniknęło!

Pod koniec tego miesiąca wybieram się do Mazdy na przegląd i zapytali mnie, czy mam jakieś problemy, i powiedziałem im o tym. Muszę jeszcze dowiedzieć się, czy naprawdę mogą to naprawić. Ale mam nadzieję, że ktoś tutaj może mi pomóc, ponieważ wiem, że te salony zazwyczaj nie mają wszystkich odpowiedzi.


Vid 1
Vid2


Vid3
Kupiłem cx30 Carbon Edition 1.09.22. 1. 'KND' na wyświetlaczu - powiedziano mi, żebym kupił nową baterię do pilota (bzdura - nowy samochód potrzebuje baterii do pilota?). Działało do 6.10 - piloty przeprogramowane @ dealer; działało do 14.10 - kod usunięty i piloty przeprogramowane po raz 2. Dealer nie może naprawić tego problemu. Wysłałem wściekły list do Corporate - to jest nie do przyjęcia. Na razie uruchamia się dobrze - wkrótce znów się zdarzy. Bardzo niezadowolony klient; jeszcze nie dokonano pierwszej noty samochodowej. GM @ dealer nie odbiera telefonów.
 
#19 ·
Co zamierzasz teraz zrobić?
'Mam nadzieję', że uruchomi się podczas jazdy do pracy (1:30 EST). Kiedy to się powtórzy, zadzwonię do Corporate i będę z nimi współpracować - nie chcę rozmawiać bezpośrednio z dealerem, ponieważ najwyraźniej nie wiedzą, jak to naprawić. Zasugeruję, żeby odesłali go z powrotem do Japonii i dali mi nowego cx30, który uruchamia się w 100% przypadków, a nie 'od czasu do czasu'. To się źle skończy, chcę tylko to, za co zapłaciłem - samochód powinien być żółty, a nie szary... czuję się, jakbym jechał kawałkiem owocu, rozumiesz mnie, Trickster?
 
#20 ·
Tak, mogę Cię "obserwować". Możesz zasugerować, aby odesłali go z powrotem do Japonii, ale to bardzo mało prawdopodobne, ponieważ został zbudowany w Meksyku. 😉 Zgadzam się, że musi to być bardzo frustrujące w przypadku zupełnie nowego pojazdu i mam nadzieję, że tam, gdzie mieszkasz, możesz zastosować prawo dotyczące wadliwego produktu i otrzymać zwrot kosztów za swój pojazd. Ale najwyraźniej jest to długi proces. Wierzę, że powiedziałeś, że nie zostało to nawet odnotowane w rejestrze napraw Twojego pojazdu? Temat ten był już wcześniej omawiany, jeśli dobrze pamiętam, ale ponieważ moja pamięć jest jak sito, nie pamiętam, czy było jakieś rozwiązanie. Czy próbowałeś przeszukać to forum w poszukiwaniu podobnego problemu u innych osób? Naprawdę mam nadzieję, że uda Ci się to szybko rozwiązać, ponieważ to przyzwoity pojazd, ale jak wielu innych producentów, niektórzy mają problemy. Na zdrowie.
 
#25 ·
Mam również Mazdę CX 30. Mamy ten sam problem. Wydaje się, że u mnie działa wyłączenie i włączenie samochodu. & symbol breloka znika i wszystko jest wyłączone. Użyj kluczyka, aby odblokować samochód. Następnie naciśnij hamulec i uruchom samochód. Nie wiem dlaczego, ale działa. Zauważyłem również, że kiedy mój samochód pracuje na biegu jałowym, może nie wykrywać breloka.
 
#28 ·
Ja też mam Mazdę cx 30. Mamy ten sam problem. Wydaje się, że u mnie działa wyłączanie i włączanie samochodu. & symbol breloka znika i wszystko jest wyłączone. Użyj kluczyka, aby odblokować samochód, a następnie naciśnij hamulec i uruchom samochód. Nie wiem dlaczego, ale działa. Zauważyłem również, że kiedy mój samochód pracuje na biegu jałowym, może nie wykrywać breloka.
Czy próbowałeś wymienić baterię w pilocie, tak tylko myślę.
 
#27 ·
Miałem problemy z KND. Rzadko się to zdarzało, gdy samochód był zupełnie nowy, potem raz w tygodniu, potem mniej więcej co piąty raz, kiedy wsiadałem do samochodu, a potem za każdym razem. Przełączyłem się na drugi brelok i problemu już nie ma. 🤷🏼‍♂️
 
#29 ·
Miałem problemy z KND. Rzadko się to zdarzało, gdy samochód był zupełnie nowy, potem raz w tygodniu, potem mniej więcej co piąty raz, kiedy wsiadałem do samochodu, a potem za każdym razem. Przełączyłem się na drugi brelok i problemu już nie ma. 🤷🏼‍♂️
Wygląda na to, że bateria w pilocie się wyczerpuje, wymień baterię i sprawdź, czy to pomoże. Kolejna rzecz, wyłącz baterię w zapasowym pilocie, aby oszczędzać baterię, są filmy na YouTube, które pokażą Ci, jak to zrobić. Ponadto, jeśli aktywny pilot znajduje się wystarczająco blisko samochodu, zawsze komunikuje się z samochodem, powodując rozładowanie baterii pilota. Dobrym pomysłem jest przechowywanie aktywnego pilota w torbie Faradaya, która blokuje sygnał, dzięki czemu bateria się nie rozładowuje. Są tanie na Amazon.
 
#30 ·
Przeszukiwałem forum, ale nikt nie wydaje się mieć tego samego problemu, który ja mam. Pozwólcie więc, że spróbuję szczegółowo opisać problem, jaki mam z moim CX 30. Po pierwsze, mam Mazdę CX30 2021 premium polymetal grey i mieszkam na Florydzie. Dostałem ją we wrześniu 2021 roku i jak dotąd działa świetnie! Ale całkiem niedawno, może około 2 miesięcy temu, kilka razy doświadczyłem komunikatu "kluczyk nie wykryty", gdy próbowałem włączyć samochód, nawet gdy zbliżałem brelok do przycisku start, nie wykrywał go. Chociaż, gdy naciskałem przyciski blokady i odblokowania, samochód odpowiednio się blokował i odblokowywał, więc wątpię, żeby to była słaba bateria. Po prostu nie wykrywał breloka. I tak pomyślałem, że to może być problem z baterią, więc spróbowałem użyć zapasowego breloka, bo leżał w moim pokoju i bateria powinna być dobra, prawda? Ale dzieje się to samo. Spróbowałem sztuczki "hibernacji breloka", którą widziałem na YouTube, to samo. To stało się tak irytujące i niewygodne. Zdarzyło mi się to 2 razy w Costco, kiedy skończyłem tankować, pojawiał się komunikat "kluczyk nie wykryty". Jeden z pracowników stacji benzynowej powiedział mi, żebym zapiął pasy, powiedział, że widział to w kilku samochodach (nie tylko Mazda), i to, o dziwo, sprawiło, że się włączył. Mówi, że to funkcja w tych nowych samochodach?! Drugi raz zdarzyło się to w innym Costco, pani z samochodu za mną powiedziała mi, żebym upewnił się, że pokrywa wlewu paliwa jest zamknięta, i rzeczywiście, zamknąłem pokrywę wlewu paliwa i voila, to pomogło i włączyło mój samochód. Czasami zdarza się to, gdy wychodziłem z pracy, samochód stał cały dzień na słońcu, deska rozdzielcza tak gorąca i to samo, "kluczyk nie wykryty". Ale nie mogę ustalić, jaka sytuacja to powoduje, ponieważ było kilka różnych scenariuszy. Czy ktoś tego doświadczył? Miałem nadzieję, że to zostanie tutaj omówione, ponieważ to forum CX30, ale niestety, wydaje się, że jestem pierwszy. I czy to naprawdę funkcja? Mam linki do kilku filmów z jednego razu, kiedy się to zdarzyło, i to było wtedy, gdy wracałem z pracy, samochód się włączył, ale po kilku minutach pojawił się komunikat "kluczyk nie wykryty". Pamiętaj, samochód już jechał, wtedy pojawił się problem. Nie chciałem wyłączać samochodu, bo inaczej nie mógłbym go ponownie włączyć. Więc jechałem do domu z problemem wyświetlanym na ekranie, ale martwiłem się, że samochód po prostu się wyłączy lub coś w tym stylu, myśląc, że został skradziony. Ale potem wróciłem do domu i udało mi się to szybko nagrać i wtedy to znika! Pojadę do Mazdy na przegląd pod koniec tego miesiąca i zapytali mnie, czy mam jakieś problemy i powiedziałem im o tym. Muszę jeszcze dowiedzieć się, czy naprawdę mogą to naprawić. Ale mam nadzieję, że ktoś tutaj może mi pomóc, ponieważ wiem, że ci dealerzy zwykle nie mają wszystkich odpowiedzi. Vid 1 Vid2 Vid3
Mam ten sam problem, zawiozłem go do Mazdy, dostałem nową baterię, było dobrze przez kilka miesięcy, teraz znowu się dzieje, wróciłem do Mazdy, którzy teraz mówią, że to problem z oprogramowaniem i jest zarezerwowany na przyszły wtorek, aby spróbować to naprawić.
 
#33 ·
Cześć! Zastanawiam się, czy miałeś szczęście w Mazdzie w znalezieniu i naprawieniu problemu? Zdarzyło mi się to tak wiele razy, że nie mogę zliczyć, kończę na uruchamianiu samochodu z pomocą kabli rozruchowych (chociaż akumulator w samochodzie nie jest problemem). Zauważyłem na twoim filmie, że twój telefon jest obok twoich kluczyków... Zastanawiam się, czy jest sens w 'nie trzymaniu kluczyka do Mazdy obok telefonu' (lub długiej listy innych przedmiotów, co sprawia, że kluczyk Mazdy jest jeszcze głupszy), ponieważ zakłóci to programowanie i twój samochód go nie rozpozna? Jestem w tej samej sytuacji, lubię samochód, ale nie mogę sobie z tym poradzić dłużej, to niebezpieczne i powoduje niepotrzebny niepokój. I z mojego doświadczenia nikt nie może tego rozgryźć, albo przypadkowe sugestie, które u mnie nie zadziałały. Miałem serwisanta, który przyszedł i działało to przez chwilę, ale znowu wróciło.
 
#34 ·
Cześć! Zastanawiam się, czy udało Ci się znaleźć i naprawić problem w Mazdzie? Zdarzyło mi się to tak wiele razy, że nie potrafię zliczyć, w końcu po prostu uruchamiam samochód z pomocą kabli rozruchowych (chociaż akumulator w samochodzie nie jest problemem). Zauważyłem na twoim filmie, że twój telefon jest obok twoich pilotów... zastanawiam się, czy jest sens w 'nie trzymaniu pilota Mazdy obok telefonu' (lub długiej listy innych przedmiotów, co sprawia, że pilot Mazdy jest jeszcze głupszy), ponieważ zakłóci to programowanie i twój samochód go nie rozpozna? Jestem w tej samej sytuacji, podoba mi się samochód, ale nie mogę tego dłużej znosić, to niebezpieczne i powoduje niepotrzebny niepokój. I z mojego doświadczenia wynika, że nikt nie może tego rozgryźć, albo przypadkowe sugestie, które u mnie nie zadziałały. Miałem serwisanta, który przyszedł i działało to przez chwilę, ale znowu wróciło.
Czy twój samochód jest na gwarancji? Czy zabrałeś samochód do dealera? Więcej niż jednego? Czy pilot jest przechowywany z dala od samochodu, czy w pojemniku Faradaya? Czy wymieniłeś baterię w pilocie? Nie jestem pewien, czy twój telefon komórkowy zakłócałby działanie pilota, są tu na forum osoby, które prawdopodobnie mają odpowiedź.
 
#36 ·
Cześć,
Mój model CX-8 z 2019 roku (CX-8 nie był aktualizowany w Chinach od 2019 roku), który został zakupiony około 2 lata temu. Mój samochód miał ostatnio dokładnie ten sam problem. Moja sprawa została ostatecznie rozwiązana przez eksperta z lokalnego dealera w Szanghaju: W moim samochodzie zainstalowano kamerę samochodową, która była podłączona do skrzynki bezpieczników, pin nr 5, przypuszczam, że jest to dla ESCL. Kamera samochodowa nie działała prawidłowo, co wpływało na wykrywanie klucza. Nie wiedziałem dokładnie, jak to się stało, ale faktem było, że problem z wykrywaniem klucza został rozwiązany, gdy tylko odłączyłem kamerę samochodową od skrzynki bezpieczników.
Sugeruję więc, aby sprawdzić skrzynkę bezpieczników i odłączyć wszystkie dodatkowe urządzenia. Sprawdź wszystkie dodatkowe akcesoria zainstalowane/podłączone w samochodzie, takie jak ładowarka do telefonu.
Mam nadzieję, że moje powyższe doświadczenie może komuś pomóc. Powodzenia.
Z poważaniem.
Charles
 
#54 ·
Cześć,
Mój model CX-8 z 2019 roku (CX-8 nie był aktualizowany w Chinach od 2019 roku), który został zakupiony około 2 lata temu. Mój samochód miał ostatnio dokładnie ten sam problem. Moja sprawa została ostatecznie rozwiązana przez eksperta z lokalnego dealera w Szanghaju: W moim samochodzie zainstalowano kamerę samochodową, która była podłączona do skrzynki bezpieczników, pin nr 5, przypuszczam, że jest to dla ESCL. Kamera samochodowa nie działała prawidłowo, co wpływało na wykrywanie klucza. Nie wiedziałem dokładnie, jak to się stało, ale faktem było, że problem z wykrywaniem klucza został rozwiązany, gdy tylko odłączyłem kamerę samochodową od skrzynki bezpieczników.
Sugeruję więc, aby sprawdzić skrzynkę bezpieczników i odłączyć wszystkie dodatkowe urządzenia. Sprawdź wszystkie dodatkowe akcesoria zainstalowane/podłączone w samochodzie, takie jak ładowarka do telefonu.
Mam nadzieję, że moje doświadczenie powyżej może komuś pomóc. Powodzenia.

Z poważaniem.
Charles
Dzięki za post..

Tak, spóźniłem się z odpowiedzią, ale w wielu przypadkach jest to akcesorium podłączone do okablowania samochodu.

Tak, samochody dzisiaj są wyrafinowane, ponieważ każdy kawałek okablowania jest monitorowany, upewnij się, że skonsultujesz się ze swoim dealerem przed zainstalowaniem czegokolwiek, co nie jest zatwierdzone przez Mazdę.
Największe problemy to.
1. Haki holownicze nieprawidłowo okablowane lub niskiej jakości.
2. Kamery samochodowe.
3. Ładowarki do telefonów.
Odłącz swoje akcesorium, czy to zatrzymuje Twój problem?

W przypadku rozładowania akumulatora, duży problem, ponieważ nowsze modele używają kluczy zbliżeniowych, co oznacza, że system jest włączony i czeka, aż podejdziesz do klamki drzwi samochodu, aby otworzyć samochód.

Użyj woreczka Faradaya, ponieważ samochód jest zwykle garażowany w odległości mniejszej niż 12 metrów od samochodu i kluczy, musi być powyżej tego, aby samochód przeszedł w stan uśpienia.
Lub wyłącz brelok na obu zestawach kluczy, zobacz przycisk z boku korpusu klucza.

A jeśli wymieniasz baterię, zobacz również dwa zaczepy, w których styka się bateria, po prostu zgnij lub popchnij je bardzo nieznacznie w górę, aby uzyskać lepsze połączenie dodatnie lub ujemne.
 
#37 ·
Właśnie mi się to przydarzyło, muszę zabrać samochód do serwisu. Kluczyk Key FOB nie wykryty. Zupełnie nowa bateria w środku. Zauważyłem, że oryginalny plakat zaczął mieć ten problem po zabraniu samochodu do myjni. To natychmiast wydało się podejrzane, ponieważ mój samochód przestał się otwierać po 1 dniu po myjni. Coś nasiąka w mechanizmie blokującym samochodu i kluczyk już nie odblokowuje samochodu. Muszę użyć mojej aplikacji mazda, aby zablokować/odblokować samochód i nacisnąć przycisk FOB na przycisk start, aby użyć samochodu. Powinno być wezwanie do serwisu.
 
#38 ·
W moim cx-30 z 2023 roku zacząłem otrzymywać komunikat "kluczyk nie wykryty". Nadal mogłem zamykać i otwierać drzwi, podnosić klapę bagażnika itp. Załączony film wideo powie Ci, jak to naprawić (zmarnowałem baterię, zanim znalazłem odpowiedź). Pokazałem dzieciom, jak wykonać sztuczkę "opuszczanie szyb". Kiedy się bawili, musieli doprowadzić do tego trybu, w którym wszystko działa, ale kluczyk nie jest wykrywany.
 
#39 ·
Cześć, mam Mazdę Cx30 z 2022 roku. I właśnie napotkałem podobny problem. Pojechałem do domu i kiedy oddalałem się od samochodu, zauważyłem, że nie zamyka się automatycznie, jak zwykle. Spróbowałem wtedy użyć pilota, aby zamknąć drzwi, bezskutecznie. Wróciłem do samochodu i spróbowałem go uruchomić, bezskutecznie. Zauważyłem kontrolkę "kluczyk nie wykryty". Pilot nie odblokowuje/blokuje drzwi i nie otwiera bagażnika. Kiedy przykładam pilota do przycisku start i próbuję uruchomić, bezskutecznie. Wymieniłem nową baterię w pilocie, wciąż nic. Zadzwoniłem do kilku dealerów i mówią mi, żebym umówił się na wizytę za kilka dni i muszę jeździć moim samochodem. Odłączyłem ujemny zacisk od akumulatora na 15 minut, bez rezultatów. W tej chwili zostawiłem odłączony akumulator na noc i spróbuję ponownie rano.
 
#44 ·
Witaj, mam Mazdę Cx30 z 2022 roku. I właśnie napotkałem podobny problem. Pojechałem do domu i kiedy odchodziłem od samochodu z m, zauważyłem, że nie zamyka się sam, jak zwykle. Następnie spróbowałem użyć pilota, aby zamknąć drzwi, bezskutecznie. Wróciłem do samochodu i spróbowałem go uruchomić, bezskutecznie. Zauważyłem kontrolkę "kluczyk nie wykryty". Pilot nie odblokowuje/blokuje drzwi i nie otwiera bagażnika. Kiedy przykładam pilota do przycisku start i próbuję uruchomić, bezskutecznie. Wymieniłem nową baterię w pilocie, wciąż nic. Zadzwoniłem do kilku dealerów i powiedzieli mi, żebym umówił się na wizytę za kilka dni i że muszę jeździć moim samochodem. Odłączyłem ujemny zacisk od akumulatora na 15 minut, bez rezultatów. W tej chwili zostawiłem akumulator odłączony na noc i spróbuję ponownie rano.
https://www.cx30talk.com/posts/45961/ To powinno pomóc.