Mazda CX‌-30 Forum banner

Sprzedaż CX-30 spada w USA i innych krajach

2.5K views 30 replies 12 participants last post by  30pilot  
#1 ·
Wygląda na to, że porównanie rok do roku 2025-2024 dla tego samego miesiąca wykazuje spadek liczby modeli CX-30 w USA. Na przykład w załączonym artykule i jego wykresie dla lipca 2024 r. widać 8679 sztuk w porównaniu do lipca 2025 r., gdzie było 4142. Część z tego może wynikać z konkurencji, wyższych taryf na pojazdy z Meksyku, gdzie produkowane są CX-30 na rynek Ameryki Północnej, konkurencji, ogólnego spadku sprzedaży pojazdów z powodu inflacji i spowalniającej gospodarki USA. Dane dotyczące sprzedaży Mazdy CX-30
 
#2 · (Edited)
Typowa miesięczna rata za nowy pojazd dzisiaj (700-800 USD/miesiąc) jest prawie dwukrotnie wyższa niż to, na co pracownik ze średnim dochodem w USA (60 000 USD/rok) może sobie pozwolić w rozsądnym budżecie, a wiele z tych osób finansowało na 72/84/96 miesięcy. Przepis na katastrofę, dlatego rośnie liczba niewypłacalności i przejęć. Rozumiem więc, dlaczego sprzedaż nowych pojazdów spada. Stagnacja/niskie płace dla większości pracujących Amerykanów i zawyżone ceny pojazdów w porównaniu.
 
owns 2022 Mazda CX-30 Carbon Edition (NA 2.5L, No Cylinder-Deactivation)
  • Like
Reactions: Sparkle01
#3 ·
Typowa miesięczna rata za nowy pojazd dzisiaj (~750 USD/miesiąc) jest prawie dwukrotnie wyższa niż to, na co może sobie pozwolić pracownik ze średnim dochodem w USA (~60 tys. USD/rok) w ramach rozsądnego planu budżetowego, a wielu z tych ludzi finansowało zakup na 72/84/96 miesięcy. Przepis na katastrofę, dlatego rośnie liczba niewypłacalności i przejęć. Rozumiem więc, dlaczego sprzedaż nowych pojazdów spada. Stagnacja/niskie płace dla większości pracujących Amerykanów i zawyżone ceny pojazdów w porównaniu - a prawdziwy segment subkompaktowy został już wyeliminowany na rynku USA/CAN. Dla większości, jeśli nie masz dobrego rozliczenia i/lub zaliczki, nie możesz rozsądnie pozwolić sobie na nowy pojazd nawet w niższym przedziale 25–30 tys. USD „pojazd kompaktowy” bez niezdrowego poziomu zadłużenia.
Oczywiście sprzedaż w USA wydaje się spadać, ale trudno coś powiedzieć o reszcie świata, ponieważ dane te sięgają tylko 2022 roku.

Prawdą jest również, że ceny i koszty wydają się rosnąć bardziej w USA niż w niektórych innych krajach, więc interesujące będzie zobaczenie nowszych danych, gdy staną się dostępne. Na przykład w mojej okolicy cena na 2025 rok wydaje się być o 1-2% wyższa niż cena na 2024 rok o tej porze w zeszłym roku.

Nie chcąc przejmować wątku, ciekawym aspektem sprzedaży w USA jest duże skupienie się na miesięcznych kosztach spłaty w porównaniu z całkowitym kosztem, co oczywiście sugeruje, że wiarygodność kredytowa jest istotnym czynnikiem. Czy jest to powszechne na większości innych rynków?
 
#4 ·
Ceny wzrosły również w Europie, zauważam, że w najnowszym cenniku jest o około 3% drożej od maja niż wtedy, gdy składałem zamówienie w lutym.

Ale używane samochody również bardzo podrożały, dostałem 52% wartości za mojego Mazdę 3 z 2020 roku od dealera jako zamianę samochodu, to jest szalenie dobre dla prawie 5-letniego samochodu z przebiegiem około 95000 km.

Nic dziwnego, jeśli koszty wzrosną bardziej w USA, taryfy mają do tego tendencję, to w zasadzie jak podatek.

Przynajmniej w Szwecji, chyba że wynajmujesz/leasingujesz pojazd długoterminowo, zwykle widzisz całkowity koszt zakupu pojazdu reklamowany, a następnie otrzymujesz podział miesięcznych płatności, które zależą od opcji finansowania, oferty ze zredukowanymi odsetkami itp. są powszechne, często o wiele korzystniej jest przedłużyć hipotekę, jeśli jesteś właścicielem nieruchomości.

Mogę sobie również wyobrazić, mam na myśli, że CX30 jest już dość stary z tylko drobnymi liftingami, dostaliśmy również CX-60 i wkrótce dostaniemy pośredni rozmiar CX-5, więc ludzie mogą czekać, (osobiście upewniłem się, że zamówiłem, więc dostanę 2025, ponieważ 26 ma być znacznie bardziej zmieniony, żaden samochód nie jest lepszy od ostatnio wyprodukowanego)
 
#5 ·
Ceny wzrosły również w Europie, zauważyłem, że są one o około 3% droższe od maja w najnowszym cenniku niż wtedy, gdy składałem zamówienie w lutym.

Ale używane samochody również bardzo zdrożały, dostałem 52% wartości za mojego Mazdę 3 z 2020 roku od dealera w rozliczeniu, co jest niesamowicie dobre dla prawie 5-letniego samochodu z przebiegiem około 95000 km

Nic dziwnego, jeśli koszty wzrosną bardziej w USA, taryfy mają do tego tendencję, to w zasadzie jak podatek

Przynajmniej w Szwecji, chyba że wynajmujesz/leasingujesz pojazd długoterminowo, zwykle widzisz całkowity koszt zakupu pojazdu w reklamie, a następnie otrzymujesz podział miesięcznych płatności, które zależą od opcji finansowania, oferty z obniżonymi odsetkami itp. są powszechne, często o wiele korzystniej jest przedłużyć hipotekę, jeśli jesteś właścicielem nieruchomości.

Mogę sobie również wyobrazić, mam na myśli, że CX30 jest już dość stary z tylko drobnymi liftingami, dostaliśmy również CX-60 i wkrótce dostaniemy pośredni rozmiar CX-5, więc ludzie mogą czekać, (osobiście upewniłem się, że zamówiłem, więc dostanę 2025, ponieważ 26 ma być znacznie bardziej zmieniony, żaden samochód nie jest lepszy od ostatnio wyprodukowanego)
Nie jestem pewien co do Szwecji i reszty UE, ale w Wielkiej Brytanii Mazda zwiększa gwarancję producenta z 3 lat do 6 lat dla pojazdów zakupionych od 1 września 2025 roku. Ma więc sens, aby poczekać do tej daty.
 
#10 ·
Wygląda na to, że porównanie rok do roku 2025-2024 dla tego samego miesiąca pokazuje spadek liczby modeli CX-30 w USA. Na przykład, w załączonym artykule i jego wykresie dla lipca 2024 r. widać 8 679 sprzedanych egzemplarzy w porównaniu do lipca 2025 r., gdzie sprzedano 4 142 egzemplarze. Częściowo może to wynikać z konkurencji, przesunięć w kierunku montowanego w USA CX-50, wyższych taryf na pojazdy z Meksyku, gdzie produkowane są CX-30 na rynek Ameryki Północnej, co podnosi ceny, ogólnego spadku sprzedaży pojazdów z powodu inflacji i spowalniającej gospodarki USA.
Dane dotyczące sprzedaży Mazdy CX-30
Taryfy są źle rozumiane przez opinię publiczną, cło dotyczy wartości deklarowanej w porcie wejścia, a nie, jak niektórzy sądzą, wartości detalicznej. CX-50 bez wątpienia przejął część sprzedaży CX-30 w USA. Jest produkowany w USA i został zaprojektowany tak, aby wyglądać bardziej wytrzymało, do celów terenowych, co wydaje się być celem znacznego odsetka dzisiejszych nabywców samochodów.
 
#12 · (Edited)
Taryfy są źle rozumiane przez opinię publiczną, taryfa dotyczy wartości zadeklarowanej w porcie wejścia, a nie, jak niektórzy sądzą, wartości detalicznej. CX-50 bez wątpienia przejął część sprzedaży CX-30 w USA. Jest produkowany w USA i ma wyglądać bardziej wytrzymale, do celów terenowych, co wydaje się być tym, co przyciąga znaczną część dzisiejszych nabywców samochodów.
Wielu ludziom na rynku amerykańskim/kanadyjskim (gdzie CX-50 jest zdecydowanie skierowany w całej swojej "amerykanizowanej" chwale) podoba się jego wygląd. Uważam, że jest zbyt duży, kanciasty i niezdarny, choć stylistyka przodu jest ogólnie ładna. Z jakiegoś powodu zaczyna wyglądać trochę dziwnie z tyłu, a te "wytrzymałe wycięcia" z tyłu są po prostu głupie - a grube plastikowe poszycie sprawia, że wygląda taniej, tak jak w przypadku CX-30. Wolę ogólnie mniejszy, bardziej elegancki wygląd CX-30, a także nową stylistykę/wygląd zewnętrzny CX-5 2026 w porównaniu do CX-50. Ale wiem, że jestem prawdziwym konsumentem-outsiderem na amerykańskim rynku pojazdów z moim gustem w pojazdach. Byłbym znacznie szczęśliwszy na innych globalnych rynkach pojazdów.
 
owns 2022 Mazda CX-30 Carbon Edition (NA 2.5L, No Cylinder-Deactivation)
#14 ·
W krajach takich jak Kolumbia i Meksyk cx 30 jest najlepiej sprzedającym się
....i?
Obawiam się, że nie będzie lepiej, dopóki nie pozbędziemy się całego tego gówna taryfowego, które się dzieje.
Sprawdź, jak i dlaczego działają taryfy, zagraniczne taryfy na nasze produkty kosztują nas, tak, ciebie i mnie. Chronią segmenty produkcji amerykańskiej i miejsca pracy potrzebne do produkcji. Straciliśmy stal, miejsca pracy i przewagę ekonomiczną, jaką dawała krajowa produkcja stali. Następnie zagraniczni producenci dodają taryfy, które musieliśmy spełnić, jeśli chcieliśmy stali. Taryfy chronią amerykańską siłę roboczą przed prawie nieistniejącymi kosztami pracy w innych krajach, a jednocześnie zapewniają ulgę wykorzystywanym pracownikom w tych krajach, pracy dzieci, pracy przymusowej, pracy niewolniczej, nadal istnieje praca niewolnicza. To tylko jeden przykład konieczności stosowania taryf, są one najczęściej jedyną karą za nieuczciwe praktyki handlowe zagranicznej chciwości.
 
#25 ·
....i co?

Sprawdź, jak i dlaczego działają cła, zagraniczne cła na nasze produkty kosztują nas, tak, ciebie i mnie. Chronią one segmenty amerykańskiej produkcji i miejsca pracy potrzebne do produkcji. Straciliśmy stal i miejsca pracy oraz przewagę gospodarczą, jaką zapewniała krajowa produkcja stali. Następnie zagraniczni producenci dodali cła, które musieliśmy spełnić, jeśli chcieliśmy stali. Cła chronią amerykańską siłę roboczą przed niemal nieistniejącymi kosztami pracy w innych krajach, jednocześnie przynosząc ulgę nadużywanym pracownikom w tych krajach, pracy dzieci, pracy przymusowej, pracy niewolniczej, nadal istnieje praca niewolnicza. To tylko jeden przykład konieczności ceł, są one najczęściej jedyną zemstą za nieuczciwe praktyki handlowe zagranicznej chciwości.
Oznacza to, że model może nie być popularny na tym konkretnym rynku, a ponadto sami Mazda powiedzieli, że przestali wysyłać cx 30 z Meksyku do USA z powodu cłowych sztuczek.
 
#15 ·
Chociaż sprzedaż w USA może spadać, wczoraj wymieniłem mojego Mazdę CX-30 z 2023 roku na Mazdę CX-30 z 2025 roku w Town North Mazda w Richardson w Teksasie. Salon był tak zatłoczony ludźmi kupującymi nowe pojazdy. Moja miesięczna rata za zakup CX-30 z 2025 roku wzrosła z 297 do 299,47 dolarów! Oferty, które Generalny Manager, Alex Tsvang, oferuje na nowe modele, są fantastyczne! Otrzymałem świetną ofertę/najwyższą cenę za mój samochód w rozliczeniu. Dla mnie nadszedł czas na nowy model, ponieważ miałem prawie 35 600 mil na samochodzie w rozliczeniu, a część gwarancji miała wkrótce wygasnąć przy 36 000. Nowszy model ma kilka nowych standardowych opcji, takich jak monitor martwego pola, którego nie miałem w modelu z 2023 roku. Bardzo zadowolony i myślę, że dla niektórych z was w Teksasie może nadszedł czas, aby pójść do Alexa i wymienić swój starszy model! Powiedz mu, że Susan cię przysłała!
 
#16 ·
Chociaż może nastąpić spadek sprzedaży w USA, wczoraj wymieniłem moją Mazdę CX-30 z 2023 roku na Mazdę CX-30 z 2025 roku w Town North Mazda w Richardson w Teksasie. Salon był tak zatłoczony ludźmi kupującymi nowe pojazdy. Moja miesięczna rata za zakup CX-30 z 2025 roku wzrosła z 297 do 299,47 dolarów! Oferty, które Generalny Manager, Alex Tsvang, oferuje na nowe modele, są fantastyczne! Otrzymałem świetną ofertę/najwyższą cenę za moją wymianę. Dla mnie nadszedł czas na nowy model, ponieważ miałem prawie 35 600 mil na wymianie, a część gwarancji miała wkrótce wygasnąć przy 36 000. Nowszy model ma kilka nowych standardowych opcji, takich jak monitor martwego pola, którego nie miałem w modelu z 2023 roku. Bardzo zadowolony i myślę, że być może nadszedł czas, aby niektórzy z was w Teksasie poszli zobaczyć Alexa i wymienili swój starszy model! Powiedz mu, że Susan cię przysłała!
Czy otrzymujesz zaliczkę na prowizje?