Mazda CX‌-30 Forum banner
21 - 40 of 40 Posts
Ik ben er nu van overtuigd dat de hogere zijwanden de sleutel zijn tot het in evenwicht brengen van de bekleding. Het opvullen van de opening met grotere banden helpt zeker, maar ik denk dat zijwanden het belangrijkste zijn.

Omdat de tolerantie op 16" wielen zo klein is, denk ik dat mijn velgkeuzes misschien te beperkt zijn, dus ik ga waarschijnlijk voor 17" wielen.

Wat ik graag wil weten is hoe hoog de zijwanden kunnen zijn op 17" wielen... vooral als ik 225 of zelfs 215 neem. 235/65/17 (29,02") lijkt waarschijnlijk aan te lopen bij volle uitslag om dezelfde reden als 235/60/18 (29,09"). Maar het gebruik van dunnere banden zou dat naar mijn mening ook tot op zekere hoogte moeten verlichten...

...of vergis ik me?
Mijn gevoel zegt me dat 215/70/17 niet zal aanlopen. De dunnere breedte helpt bij volle uitslag. Het nadeel is dat 215/70/17 een zeer beperkte selectie banden in die maat heeft. Ik heb mijn Motegi MR131 17x7 bestelling geannuleerd en ben overgestapt op de Enkei RPF1 17x7. Ik was een beetje bezorgd over de draagkracht van de Motegis, die zat precies op de limiet van de Turbo aan de voorkant. RPF1 heeft een hogere draagkracht en is lichter, maar duurder. Omdat dit mijn winterwielen worden, heb ik de Blizzak DM-V2 overwogen, omdat ze in 215/70/17 verkrijgbaar zijn. Maar met 30 lb per stuk is dat gewoon te veel extra onafgeveerd gewicht. Door te kiezen voor de Crossclimate2, een veelzijdiger all-season band, in 215/65/17 is 25,42 lb, in combinatie met de RPF1-velg van 14,9 lb, bespaart 8,48 lb onafgeveerd gewicht ten opzichte van de standaard 18" wielen. Het verschil in zijwandhoogte van 65 naar 70 is 0,43". Kleine aftrek in esthetiek met de 65, maar betere retentie in handling en remmen met minder gewicht.

Ik heb vandaag wat meer gegevens verzameld met betrekking tot het 235/60/18 dilemma. De eigenaar zegt dat het nauwelijks aanloopt, dus ik ga dieper graven, want ik wil 235/55/19 op mijn zomeropstelling rijden. Meer hierover morgen.
 
Discussion starter · #22 · (Edited)
WOW! Je CX-30 ziet er geweldig uit! Ik vind het echt leuk wat je hebt gedaan en waardeer de risico's die je hebt genomen om voor deze opstelling te gaan. Ik bezit een Select, die me, of je het nu gelooft of niet, aan de bovenkant van mijn budget heeft gebracht, dus ik zal niet snel van wielen wisselen. Ik vraag me echter af, en natuurlijk begrijp ik dat er met 18" wielen minder ruimte is voor "hogere" banden. Toch vraag ik me af of iemand weet wat de redelijke limiet is voor een hogere band wanneer de tijd komt om banden te verwisselen.

Ben ik logisch? In principe hogere banden toevoegen aan de fabrieks 18" wielen. Natuurlijk zullen de resultaten verre van dramatisch zijn, maar extra bodemvrijheid die ik kan krijgen, plus de auto er wat agressiever uit laten zien, zou mooi zijn. Ik woon in Miami, dus vierwielaandrijving was nooit een optie, aangezien het hier nooit sneeuwt. Het regent wel veel, maar het is niets wat de Mazda niet aankan.

Bedankt aan jullie allemaal die zo vriendelijk je ervaringen delen met ons, die minder mechanisch onderlegd zijn, bij het aanpassen van je CX-30.

Frank G
Bedankt voor de vriendelijke woorden! Wat betreft hoe veel groter je zonder problemen op 18" kunt gaan, zullen de velgmaten een enorme factor spelen. Er is bijvoorbeeld een lid dat 235/55r18 BFG Trail Terrains zonder problemen op zijn standaardwielen gebruikt. Als je echter een lagere of hogere offset zou meerekenen, kan dat veranderen. Ook zal een 235/55r18 in de BFG Trail Terrain niet identiek zijn aan dezelfde maat van een andere fabrikant. Er zijn variabelen om te overwegen.

Graaf en graaf gewoon naar voorbeelden om mensen met persoonlijke ervaringen te vinden, want alles wat minder is dan dat is giswerk en iets simpels als offset kan je in de problemen brengen.

Ik heb een kleine handige grafiek gemaakt met verschillende mogelijke wiel- en bandencombinaties die theoretisch zouden passen, waarbij ik tussen 215-235 breedtes blijf. Misschien kun je het nuttig vinden. De lichte wrijving bij volledig stuuruitslag voor 235/60/18 komt van een CX-30-eigenaar die die bandenmaat gebruikt. Dit betekent niet dat diameters onder de 739 mm niet zullen wrijven, het betekent simpelweg dat de zijne inderdaad wrijven op de wielkasten bij volledige stuuruitslag (het stuurwiel helemaal naar de ene of de andere kant gedraaid). Ik las een andere gebruiker die 235/55/18 gebruikt en de eigenaar heeft foto's die een geschatte 1/4" speling laten zien bij volledige stuuruitslag. Ik hoop dat dit helpt.

View attachment 3519
Hoewel dit als een handige referentie kan dienen, is het helaas geen exacte wetenschap, aangezien er een aantal aanzienlijke variabelen zijn... Om te beginnen zijn de berekende bandenmaten niet altijd consistent met de maten die de fabrikanten uitbrengen. Neem bijvoorbeeld de 235/60r18-man die nauwelijks wrijft, hij gebruikt Falken Wildpeak AT trails, die volgens Tire Rack daadwerkelijk 29,3" in buitendiameter meten, niet de berekende 29,09" in je grafiek. Dat is een aanzienlijk verschil.

Ten tweede is de wieloffset ook een enorme factor. Hij lijkt een Enkei TS-10 in 18x8 et40 te gebruiken... Onze spatbordvoeringen zijn zo bescheiden van formaat dat een paar millimeter naar binnen of naar buiten het verschil in de wereld zal maken voor de speling.

Het beste wat we kunnen doen, is berekende risico's nemen of een compilatie maken van exacte gegevenspuntcombinaties waarvan is bevestigd dat ze werken (niet alleen in bandenmaat, maar ook in wielbreedte en offset). Zodra we voldoende gegevens hebben verzameld, kunnen we een bereik van spelingen begrijpen dat kan worden toegepast op theoretische wiel-/bandensets.

Ik ben er nu van overtuigd dat de hogere zijwanden de sleutel zijn tot het in evenwicht brengen van de bekleding. Het opvullen van de opening met grotere banden helpt zeker, maar ik denk dat zijwanden het belangrijkste zijn.

Omdat de tolerantie op 16" wielen zo klein is, denk ik dat mijn velgkeuzes misschien te beperkt zijn, dus ik zal waarschijnlijk voor 17" wielen gaan.

Wat ik graag wil weten, is hoe hoog de zijwanden op 17" wielen kunnen zijn... vooral als ik 225 of zelfs 215 neem. 235/65/17 (29,02") lijkt te wrijven bij volledige stuuruitslag om dezelfde reden als 235/60/18 (29,09"). Maar het gebruik van dunnere banden zou dat naar mijn mening ook in zekere mate moeten verlichten...

...of vergis ik me?
Ik ben het er helemaal mee eens! Het is gek hoe de vettere zijwand de visuele focus effectief weghaalt van de bekleding!

Er is een lid dat 215/60r17 Wildpeak AT Trails gebruikt op 17x7,5 et40 Liquid Metal Shadows. Ik herinner me de naam niet, maar hier is een foto van de auto. Hun bandenkeuze was erg conservatief, omdat deze een kleinere diameter berekent dan de standaard, maar er toch behoorlijk geweldig uitzag! Helpt de bekleding visueel enorm!

Ik denk dat je de aspect ratio met 5% moet kunnen verhogen, wat betekent dat het gebruik van een 215/65r17 geen probleem lijkt te zijn voor die opstelling...

Image


Voor een extra referentiepunt, hier zijn een paar afbeeldingen van hoe krap mijn speling is bij volledige stuuruitslag, ondanks dat deze slechts 27,9" in buitendiameter is. Die 30 mm offset heeft mijn speling verminderd door het wiel 15 mm verder naar buiten te duwen dan standaard. Het is op zijn best ongeveer 1/4" speling. Ik was echt in de verleiding om voor 225/70r16 te gaan, wetende dat mensen ruim meer dan 29" OD hebben vrijgemaakt, maar wist dat offset en andere factoren het verhaal zouden veranderen... Het zag er gewoon te riskant uit en na het zien van het resultaat, denk ik niet dat ik de 225's had kunnen gebruiken zonder te wrijven:

Image
Image


Mijn gevoel zegt me dat 215/70/17 niet zal wrijven. De dunnere breedte helpt bij volledige stuuruitslag. Het nadeel is dat 215/70/17 een zeer beperkte selectie banden in die maat heeft. Ik heb mijn bestelling voor Motegi MR131 17x7 daadwerkelijk geannuleerd en ben overgestapt op de Enkei RPF1 17x7. Ik was een beetje bezorgd over de draagvermogen van de Motegis, het zat precies aan de voorkant van de Turbo. RPF1 heeft een hoger draagvermogen en is lichter, maar duurder. Omdat dit mijn winterwielen zullen zijn, heb ik de Blizzak DM-V2 overwogen, omdat ze in 215/70/17 verkrijgbaar zijn. Met 30 lb per stuk is dat echter gewoon te veel extra onafgeveerd gewicht. Met de Crossclimate2, een veelzijdiger all-season, in 215/65/17 is het 25,42 lb, in combinatie met het RPF1-wiel van 14,9 lb, waardoor 8,48 lb onafgeveerd gewicht wordt bespaard ten opzichte van de standaard 18" wielen. Het hoogteverschil van de zijwand van 65 naar 70 is 0,43". Kleine aftrek in esthetiek met de 65, maar betere retentie in handling en remmen met minder gewicht.

Ik heb vandaag nog wat gegevens verzameld met betrekking tot het 235/60/18-dilemma. De eigenaar zegt dat het nauwelijks wrijft, dus ik ben dieper aan het graven, omdat ik 235/55/19 op mijn zomeropstelling wil gebruiken. Meer hierover morgen.
Oh wauw, dat is een beetje zorgwekkend met de Motegis! Ik zou er nooit aan gedacht hebben om op de draagvermogen te letten met het idee dat het nauwelijks het gewicht van een personenauto kan dragen... Ik ben momenteel op zoek naar Blizzaks met 16" wielen voor de CX-5 van mijn vrouw, dus ik ben weer op de wiel-/bandenjacht. Ik zou liegen als ik zou zeggen dat ik er geen plezier in heb...

Ik sta ook te popelen om de CX-30 in de sneeuw uit te proberen, maar ik heb een week geleden de hele voorkant eraf gehaald om een 30" gebogen lichtbalk te installeren en de grille-afwerking te plastidipen (terwijl het ongeveer 6 graden buiten was)... Dus ik voelde me een beetje onder het weer en heb het sindsdien rustig aan gedaan. Ingeschakeld om meer te zien van wat je met je bandenkeuzes van plan bent.

Image
 
Hoewel dit als een nuttige referentie kan dienen, is het helaas geen exacte wetenschap, aangezien er een aantal aanzienlijke variabelen zijn... Ten eerste komen de berekende bandenmaten niet altijd overeen met de maten die de fabrikanten uitbrengen. Neem bijvoorbeeld de 235/60r18-man die nauwelijks aanloopt, rijdt met Falken Wildpeak AT trails, die volgens Tire Rack in werkelijkheid 29,3" in buitendiameter meten, niet de berekende 29,09" in uw grafiek. Dat is een aanzienlijk verschil. Ten tweede is de wieloffset ook een enorme factor. Hij lijkt met een Enkei TS-10 in 18x8 et40 te rijden... Onze spatbordvoeringen zijn zo bescheiden van afmetingen dat een paar millimeter naar binnen of naar buiten het verschil in de wereld zal maken voor de speling. Het beste wat we kunnen doen, is berekende risico's nemen of een compilatie maken van exacte gegevenspuntcombinaties waarvan is bevestigd dat ze werken (niet alleen in bandenmaat, maar ook in wielbreedte en offset). Zodra we voldoende gegevens hebben verzameld, kunnen we een bereik van spelingen begrijpen dat kan worden toegepast op theoretische wiel-/bandensets.
Ik zit op dezelfde pagina. Dit daagde me gisteren en het is waar ik op zinspeelde toen ik zei dat ik dieper zou graven en dat er morgen meer zou komen... dwz vandaag. Ik heb een vergelijking gemaakt van de Michelin-banden die ik in gedachten heb, met de Wildpeaks. Ik hoop echt dat de PS4 SUV 55's passen met 19x8.5 +45. Ze hebben 18 mm minder loopvlakbreedte en 2 mm minder diameter in vergelijking met de Wildpeak. Ik neem aan dat de loopvlakbreedte een rol speelt bij contact met het wielkastgebied? Minder buitenste bandbreedte wanneer het wiel wordt gedraaid, maakt minder kans op contact met de wielkast. In welke mate de breedte een rol speelt ten opzichte van de totale diameter, weet ik niet. Als de totale diameter een grotere rol speelt, dan is de Crossclimate2's -4 mm in diameter misschien de juiste weg, maar ik zou liever niet de CC2's als zomerband gebruiken.

Ik ben mezelf aan het leren, maar het lijkt op basisgeometrie. Een band is een rechthoek, in de wielkast, een andere grotere rechthoek. Als je een dunne rechthoek hebt en je draait de dunne rechthoek (band) in de grotere rechthoek (wielkast), dan zie je dat de dunne rechthoek het veel gemakkelijker heeft om de korte randen van de grotere rechthoek (wielkast) vrij te maken. In wezen is de draaihoek groter voordat hij contact maakt met de wielkast. Daarmee moet de te overwegen meting de hypotenusa zijn van de rechthoekige driehoek in de band zelf.
Lengte A is de diameter
Lengte B is de loopvlakbreedte
Lengte C is de hypotenusa van die metingen, wat de langste meting zou zijn om rekening mee te houden bij de vraag of het wiel wrijft.
Image


De hypotenusa van de PS4 SUV 55's komt uit op -6,6 mm ten opzichte van de Wildpeaks.
Ik denk dat ik op de goede weg ben, maar ik heb moeite om te begrijpen hoe de offset in de mix komt.
Image


de vettere zijwand trekt de visuele focus effectief weg van de bekleding! Er is een lid dat 215/60r17 Wildpeak AT Trails rijdt op 17x7.5 et40 Liquid Metal Shadows. Ik herinner me de naam niet, maar hier is een foto van de auto. Hun bandenkeuze was zeer conservatief, aangezien deze een kleinere diameter berekent dan de standaard, maar er toch behoorlijk geweldig uitzag! Helpt visueel enorm met de bekleding!
Weer een winst voor de hogere zijwand.

Mijn gok zou zijn dat je de aspectverhouding met 5% kunt verhogen, wat betekent dat het rijden met een 215/65r17 geen probleem lijkt te zijn voor die setup..
Als iemand het niet doet voordat ik het doe, zal ik het zeker delen als ik de 215/65/17's erop heb.

Voor een extra referentiepunt, hier zijn een paar afbeeldingen van hoe krap mijn speling is bij volledige vergrendeling, ondanks dat de buitendiameter slechts 27,9" is. Die 30 mm offset heeft mijn spelingen verminderd door het wiel 15 mm verder naar buiten te duwen dan standaard. Het is op zijn best ongeveer 1/4" speling. Ik was echt in de verleiding om voor 225/70r16 te gaan, wetende dat mensen ruim meer dan 29" OD hebben vrijgemaakt, maar wist dat offset en andere factoren het verhaal zouden veranderen... Het zag er gewoon te riskant uit en na het zien van het resultaat, denk ik niet dat ik de 225's had kunnen rijden zonder te wrijven:
Dat is krap. Die +30 offset vermindert echt je speling. Hoeveel uitsteeksel boven de spatbord schat je dat je hebt met +30 offset?

Oh wauw, dat is een beetje zorgwekkend met de Motegis! Ik had nooit gedacht dat ik op de draagvermogen zou letten met het idee dat het nauwelijks het gewicht van een personenauto kan dragen... Ik ben momenteel op zoek naar Blizzaks met 16" wielen voor de CX-5 van mijn vrouw, dus ik ben terug op de wiel-/bandenjacht. Ik zou liegen als ik zou zeggen dat ik er geen plezier aan beleef...
Hetzelfde. Het is best leuk om de gegevens te verzamelen en te speculeren. Als alleen... http://www.thewheelfit.com/

Ik heb ook al die tijd de CX-30 in de sneeuw willen uitproberen, maar ik heb een week geleden de hele voorkant eraf gehaald om een ​​30" gebogen lichtbalk te installeren en de grille-afwerking te plastidippen (terwijl het ongeveer 6 graden was)... Dus ik voelde me een beetje onder het weer en heb het sindsdien rustig aan gedaan.
Benieuwd hoe die lichtbalk uitpakt. Beterschap.
 
Discussion starter · #24 ·
30" gebogen LED-lichtbalk geïnstalleerd. De chromen grille-omlijsting met Plastidip behandeld terwijl ik alles uit elkaar had. Meer details volgen...
Image


Had wat ruimteproblemen met de meegeleverde Method-naafdoppen (en vond de geborsteld metalen look een beetje kitsch). Vond een bedrijf dat door liefhebbers wordt gerund en gespecialiseerd is in nette 3D-geprinte producten en vroeg hem om een nette oplossing om mijn originele Mazda-naafdoppen te integreren. Meer details volgen...
Image
 
Discussion starter · #26 ·
Dit ziet er echt, echt goed uit. Bijna als tanden. Geweldig gedaan. Ben geïnteresseerd om foto's te zien van het verschil in lichtopbrengst, gezien vanuit de cabine, als je tijd hebt.
Bedankt... Ik denk dat ik het mooi vond hoe subtiel het eruitzag zonder de gele film erop. Maar aangezien het hele doel was om een sterke en nuttige lichtbron te hebben bij slecht weer, is de gele look een kleine prijs om te betalen voor de functionaliteit. Het is absoluut helder... Krankzinnig helder, als je het mij vraagt. Ik zal nog wat foto's maken als alles klaar is... Ik heb de schakelaarboom momenteel in de motorruimte gestopt, omdat ik nog wacht op een paar kleinere schakelaars die per post moeten arriveren om hem in de cabine te laten lopen.

Wat betreft je eerdere vraag over poke... Ik weet niet zeker of ik dit nauwkeurig kan meten met een rechte rand tot aan het wiel, omdat er rekening moet worden gehouden met de bandenbolling. Ik heb gisteravond eindelijk mijn overige 3 originele naafdoppen opgevist en zal ze vandaag op de Methods schroeven. Ik zal een paar meer schuine foto's maken om je een beter idee te geven... maar zeker een bredere spoorbreedte aan de voorkant en meer verzonken aan de achterkant.
 
Discussion starter · #27 ·
De uiteindelijke uitdaging om deze Methods op de CX-30 te monteren, was dat de meegeleverde naafdoppen NIET achterin passen. Maar in plaats van ze gewoon aan het werk te zetten, koos ik een andere aanpak en kon niet gelukkiger zijn.

Het probleem?

De achteras van de CX-30 steekt net genoeg uit het wiel om te voorkomen dat de naafdop vlak tegen het wiel zit. Als ik het me goed herinner, was de uitsteeksel tussen 1/16" - 1/8". Hier is een foto van de Method-naafdoppen en een foto van een kaart die PLAT tegen het wieloppervlak zit...
Image

Image


Als je er nu op staat om de Method-naafdoppen te gebruiken, geen probleem... Je kunt afstandhouders maken van een vel rubber of een soort plastic en deze tussen de naafdop en het montageoppervlak van het wiel klemmen. Maar naar mijn mening zouden deze meegeleverde naafdoppen er meer op hun plaats hebben gestaan ​​op een vrachtwagen dan op een crossover met gladde carrosserie... Ik wilde dat de naafdop zwart was en, indien mogelijk, op de een of andere manier het Mazda-logo hergebruiken voor een schonere OE+-look.

De oplossing!

Ik vond een klein bedrijf genaamd Alternative Manufacturing, opgericht door een paar enthousiastelingen die gespecialiseerd zijn in slimme 3D-geprinte onderdelen... Ze hadden al vergelijkbare naafdoppen ontworpen om Subaru-doppen aan dezelfde Method-wielen aan te passen. Ik nam contact met hen op via hun formulier op de website en kreeg dezelfde dag nog een telefoontje. Ik sprak met Evan en ze waren meer dan blij om alles te accommoderen wat ik nodig had...

Mijn eisen waren simpel. Ik wilde dat de units de OEM Mazda-naafdop accepteerden en op het Method-wiel pasten, terwijl de achteras vrij bleef. Wat de ontwerpdetails betreft, liet ik dat aan Evan over en ze pakten het perfect aan.

Ondanks dat het midden in de vakantieperiode was, had ik binnen een week deze zeer nette 3D-geprinte naafdoppen in handen! Ik was zo onder de indruk van het eindproduct en vind de 3D-printartefacten/straiations... of hoe je de kleine ribbels ook zou willen noemen, eigenlijk wel mooi. Belangrijker nog, ze maakten de achteras vrij, de gaten zaten perfect uitgelijnd met het wiel en mijn fabrieksnaafdoppen klikten op hun plaats met zulke strakke en zelfverzekerde spelingen, dat ik weet dat ze nergens heen gaan.

Als iemand geïnteresseerd is in een set hiervan voor hun Methods, is hier de link: Mazda CX-30 Method MR502 Center Cap Adapter – Alt. Manufacturing

Anders, als je aangepaste oplossingen nodig hebt die met 3D-printen kunnen worden gerealiseerd (ja, zelfs zo simpel als een paar afstandhouders voor de Method-doppen), kan ik Alternative Manufacturing ten zeerste aanbevelen! Hun werk en communicatie is professioneel, snel, grondig en gedetailleerd. En voor de prijs? Geen probleem.

Image


Image
Image
 
Hallo daar! Ik was je thread aan het lezen en wilde je build volgen voor mijn eigen 23 turbo premium. Zou je een paar dingen voor me kunnen bevestigen?

Was je method-wielen de "matte" of "geschilderde" afwerking?

Offset is +30 mm, toch?

Wat was je oplossing voor TPMS? Heb je een nieuwe set gekocht van Mazda of gewoon geleefd met het TPMS-lampje?

Alvast bedankt

Mijn gevoel zegt me dat 215/70/17 niet zal aanlopen. De smallere breedte helpt bij volledige uitslag. Het nadeel is dat 215/70/17 een zeer beperkte selectie banden in die maat heeft. Ik heb mijn Motegi MR131 17x7 bestelling geannuleerd en ben overgestapt op de Enkei RPF1 17x7. Ik was een beetje bezorgd over de draagkracht van de Motegis, het zat precies op de limiet van de Turbo aan de voorkant. RPF1 heeft een hogere draagkracht en is lichter, maar duurder. Omdat dit mijn winterwielen worden, heb ik de Blizzak DM-V2 overwogen, omdat ze in 215/70/17 verkrijgbaar zijn. Maar met 30 lb per stuk is dat gewoon te veel extra onafgeveerd gewicht. Door te kiezen voor de Crossclimate2, een veelzijdiger all-season band, in 215/65/17 is het 25,42 lb, in combinatie met de RPF1-velg van 14,9 lb, bespaart 8,48 lb onafgeveerd gewicht ten opzichte van de standaard 18 inch wielen. Het hoogteverschil van de zijwand van 65 naar 70 is 0,43". Kleine aftrek in esthetiek met de 65, maar betere retentie in handling en remmen met minder gewicht.

Ik heb vandaag wat meer gegevens verzameld met betrekking tot het 235/60/18 dilemma. De eigenaar zegt dat het nauwelijks aanloopt, dus ik ga dieper graven, want ik wil graag 235/55/19 op mijn zomeropstelling gebruiken. Meer hierover morgen.
 
Discussion starter · #30 ·
Hé daar! Ik was je thread aan het lezen en wilde je build volgen voor mijn eigen 23 turbo premium. Zou je een paar dingen voor me kunnen bevestigen?

Was je method-wielen de "matte" of "geschilderde" afwerking?

Offset is +30mm, toch?

Wat was je oplossing voor TPMS? Heb je een nieuwe set gekocht van Mazda of gewoon geleefd met het TPMS-lampje?

Bedankt op voorhand
Je hebt het. Dit is +30 offset. Toen ik kocht, was dit de enige zwarte afwerking die beschikbaar was in ons boutpatroon. Voor zover ik weet, zijn geschilderd zwart en matzwart dezelfde afwerking... het kan gewoon in verschillende woorden worden weergegeven. Realistisch gezien zou ik zeggen dat het qua glans enigszins eierschaalachtig is, zoals een satijnzwart. Niet glanzend en toch iets meer glans dan een echte matte afwerking.

Nee, absoluut niet... Ik kon niet omgaan met een TPMS-lampje... Ik heb vervangende OE-spec TPMS-sensoren gekregen van de bandenwinkel die de set heeft gemonteerd/gebalanceerd.

Sinds de verkoop van de CX-30 leven de wiel- en bandenset nu gelukkig op mijn 5-versnellingen AWD Element, en ze zijn een genot geweest in de sneeuw/ijs!

Image
 
Je hebt het. Dit zijn +30 offset. Toen ik kocht, was het juiste boutpatroon alleen beschikbaar in deze zwarte afwerking. Voor zover ik weet is geschilderd zwart en matzwart dezelfde afwerking... het kan gewoon zijn dat het in verschillende woorden wordt weergegeven. Ik zou zeggen dat het enigszins eierschaalachtig is in zijn glans, zoals een satijnzwart. Niet glanzend en toch iets meer glans dan volledig mat.

Nee, absoluut niet... Ik kon niet omgaan met een TPMS-lampje... Ik heb vervangende OE-spec TPMS-sensoren gekregen van de bandenwinkel die de set heeft gemonteerd/gebalanceerd.

Sinds de verkoop van de CX-30 leven de wielen en banden nu gelukkig op mijn 5-versnellingen AWD Element, en ze zijn een genot geweest in de sneeuw/ijs!

View attachment 6444
Enige feedback over het wegdoen van de cx30? We hebben onze 20 jaar oude CRV vervangen omdat hij het hier in de bergen van Colorado moeilijk had. Ik ben tot nu toe dol op de cx30 en probeer te begrijpen of het de moeite waard is om 2500 uit te geven aan PPF op een dagelijkse auto die zo casual is
 
Discussion starter · #32 ·
Any feedback on getting rid of the cx30? We replaced our 20 year old CRV because it was struggling in the colorado mountains here. Love the cx30 so far and trying to wrap my head around whether spending 2500 on PPF on a daily car this casual is worth it or not
Het was een fantastische auto, gewoon een beetje overbodig qua bruikbaarheid in ons wagenpark, aangezien mijn vrouw een CX-5 GT heeft. Het was ook een beetje verleidelijk om hem te verkopen voor meer dan we ervoor betaald hadden. Door hem weg te doen, kon ik mezelf rechtvaardigen om een kleine daily te pakken en een NB Miata in de garage voor de weekenden toe te voegen. Ik ben sindsdien een paar keer van auto gewisseld, en ik rijd nu dagelijks in de Element; hij voldoet aan mijn behoefte aan een dagelijkse auto met een handgeschakelde 5-versnellingsbak, de vierwielaandrijving werkt goed, en met 2 honden hoef ik nooit een uur lang haren uit de tapijten te halen (aangezien hij rubberen vloeren heeft).

Voor PPF wil je contact opnemen met KuroCX30, hij is helemaal losgegaan in die richting en het resultaat zag er geweldig uit. Ik weet zeker dat hij je echte feedback kan geven over hoe het is geweest en of het de moeite waard was!
 
Het was een fantastische auto, gewoon een beetje overbodig qua bruikbaarheid in ons wagenpark, aangezien mijn vrouw een CX-5 GT heeft. Het was ook een beetje verleidelijk om hem te verkopen voor meer dan we ervoor betaald hadden. Door hem weg te doen, kon ik het rechtvaardigen om een kleine daily te pakken en een NB Miata in de garage te zetten voor de weekenden. Ik ben sindsdien een paar keer van auto gewisseld, en ik rijd nu dagelijks in de Element; hij voldoet aan mijn behoefte aan een 5-versnellingsbak, de AWD werkt goed, en met 2 honden hoef ik nooit een uur haren uit de tapijten te halen (aangezien hij rubberen vloeren heeft).

Voor PPF wil je contact opnemen met KuroCX30, hij is helemaal losgegaan in die richting en het resultaat zag er geweldig uit. Ik weet zeker dat hij je echte feedback kan geven over hoe het is geweest en of het de moeite waard was!
Bedankt voor de feedback man! Ik wil zeker kleinere wielen/grotere banden zoals jij deed, misschien ga ik je in de nabije toekomst om advies vragen. Als je het onderdeelnummer voor die tpms sensoren hebt of ander advies over de wielmontage, laat het me dan weten!
 
Discussion starter · #34 ·
Bedankt voor de feedback man! Ik wil zeker kleinere wielen/grotere banden zoals jij hebt gedaan, misschien zal ik je in de nabije toekomst om advies vragen. Als je het onderdeelnummer voor die tpms-sensoren hebt of ander advies hebt over de wielmontage, laat het me dan weten!
Ik denk dat de configuratie het uiterlijk van de CX-30 echt versterkt en de bekleding meer "doel" geeft…

Ik heb geen details over de TPMS, maar elke lokale bandenwinkel zou het type dat je nodig hebt moeten kunnen opzoeken… andere threads hebben hier mogelijk meer informatie over.

Ik zou alleen rekening houden met het probleem van de naafkap-passing met de doppen die bij de wielen werden geleverd. Raadpleeg mijn bericht #27 hierboven voor details en de oplossing van die kwestie.

Het allerbeste!
 
Dankzij v24design heb ik de MR 502-wielen aangeschaft en ik kan niet gelukkiger zijn. Oorspronkelijk had ik dezelfde maat als hij gekocht, 16x7 +30, maar helaas ben ik na drie maanden backorder overgestapt op de +15 offset met 215/70 banden. Tot mijn verbazing heb ik geen wrijving ervaren en dankzij de offset hoefde ik de aftermarket naafdoppen niet te gebruiken. Ja, er is zeker wat wheel poke, maar dat kan me niet schelen. Het bocht nu als een droom.
 

Attachments

Discussion starter · #36 ·
Dankzij v24design heb ik de trekker overgehaald voor de MR 502 wielen en ik kon niet gelukkiger zijn. Ik had oorspronkelijk dezelfde maat als hij gekocht, 16x7 +30, maar helaas ben ik na drie maanden backorder overgestapt op de +15 offset met 215/70 banden. Tot mijn verbazing heb ik geen wrijving ervaren en dankzij de offset hoefde ik de aftermarket naafdoppen niet te gebruiken. Ja, er is zeker wat wheel poke, maar dat kan me niet schelen. Het bocht nu als een droom.
Wow. Die offset ziet er echt geweldig uit!

Ik ben dol op de poke en de concave look van het wieloppervlak. Blij om te horen dat je geen montageproblemen hebt gehad!
 
Dankzij v24design heb ik de trekker overgehaald voor de MR 502-wielen en kon niet gelukkiger zijn. Ik had oorspronkelijk dezelfde maat als hij gekocht, 16x7 +30, maar helaas ben ik na drie maanden backorder overgestapt op de +15 offset met 215/70 banden. Tot mijn verbazing heb ik geen wrijving ervaren en dankzij de offset hoefde ik de aftermarket naafdoppen niet te gebruiken. Ja, er is zeker wat wheel poke, maar het kan me niet schelen. Het bocht nu als een droom.
Hallo, ik ben in de winkel op zoek naar velgen voor mijn 2024 Mazda cx-30 zonder turbo. Allereerst, ik ben verliefd op je auto! Ik denk erover om hetzelfde te doen als jij. Heb je er mechanische problemen mee gehad sinds je het erop hebt gezet? Wat voor soort banden gebruik je? Zou je me kunnen laten weten wat je voor de mistlampen aan de voorkant gebruikt? Hoe heet de trekhaak aan de achterkant voor de band? Nogmaals, superleuke setup! Ik hoop alleen dat ik een reactie krijg, want ik wil dit binnenkort op mijn lijstje zetten.
 
Dankzij v24design heb ik de trekker overgehaald voor de MR 502-wielen en kon niet gelukkiger zijn. Ik had oorspronkelijk dezelfde maat als hij gekocht, 16x7 +30, maar helaas ben ik na drie maanden backorder overgestapt op de +15 offset met 215/70 banden. Tot mijn verbazing heb ik geen wrijving ervaren en dankzij de offset hoefde ik de aftermarket naafdoppen niet te gebruiken. Ja, er is zeker wat wheel poke, maar dat kan me niet schelen. Het bocht nu als een droom.
Ziet er mooi uit, die rig van je, ben van plan om iets soortgelijks te doen met mijn rig👌 dus je hebt geen problemen gehad met het lopen of raken met de 16x7 met ET15 🤔 Ik vind de look van de 17's met 225/65/17 banden erg leuk, maar nu ik die van jou en v24design's set-up heb gezien, vind ik de 16's erg leuk 👌 dus de MR502 is het enige wiel dat tot nu toe in 16 is geprobeerd en dat past met een ET30 of ET15 offset en de ET15 vereist geen aangepaste naafkap zoals de ET30 wel doet, klopt dat of heb ik iets gemist, ik probeer gewoon al mijn eendjes op een rij te krijgen voordat ik de trekker overhaal voor wielen en banden,
 
30" gebogen LED-lichtbalk geïnstalleerd. De chromen grille omlijsting geplastidipt terwijl ik alles uit elkaar had. Meer details volgen...
View attachment 3614

Had wat clearance problemen met de meegeleverde Method center cap assemblies (en vond de geborsteld metalen look een beetje tacky). Ik vond een door enthousiastelingen gerund bedrijf dat gespecialiseerd is in nette 3D-geprinte producten en vroeg hem om een ​​schone oplossing om mijn fabriek Mazda center caps te integreren. Meer details volgen...
View attachment 3615
Dat is een mooie truc hoe je de lichtbalk hebt gemonteerd👌 Ik ben hier erg in geïnteresseerd 🥳
 
21 - 40 of 40 Posts