Mazda CX‌-30 Forum banner
181 - 199 of 199 Posts
Posiadam Mazdę CX-30 z 2023 roku od sierpnia 2024 roku.
Żona jeździła do grudnia 2024 roku, zanim padł akumulator. Wymieniłem go, pojechałem nim do centrum handlowego i tam padł. Po uruchomieniu z kabli dojechałem do domu, naładowałem go ponownie i akumulator padł na noc.
Usunąłem i zmodernizowałem akumulator do 60AH i w ciągu 2 dni (dziś, 4 stycznia 2025 r.) akumulator ma teraz 4 V.
Co się, do cholery, dzieje???
@dclayton045
Czy używasz trybu akcesoriów? Tryb akcesoriów to system elektryczny działający bez włączonego silnika, tj. słuchanie muzyki podczas oczekiwania na kogoś. Spowoduje to rozładowanie akumulatora w mniej niż godzinę.

Czy przechowujesz brelok w odległości 1,5 metra od pojazdu? Brelok będzie przechodził cykl aktywacji systemu elektrycznego, ponieważ bliskość jest wskazaniem użytkowania.

Ja również miałem akumulatory padające jeden po drugim. Oto kroki, aby to zatrzymać.
  • Przestań używać trybu akcesoriów. Nigdy nie używaj pojazdu bez włączonego silnika.
  • Po zakończeniu korzystania z pojazdu: wyłącz ręcznie reflektory, zaciągnij hamulec postojowy i wyjmij brelok z bliskiej odległości od pojazdu.
To problem z Mazdą CX-30 od lat i Mazda go nie naprawiła.
 
@dclayton045
Czy używasz trybu akcesoriów? Tryb akcesoriów to system elektryczny działający bez włączonego silnika, tj. słuchanie muzyki podczas oczekiwania na kogoś. Spowoduje to rozładowanie akumulatora w mniej niż godzinę.

Czy przechowujesz brelok w odległości 1,5 metra od pojazdu? Brelok będzie przechodził przez aktywację systemu elektrycznego, ponieważ bliskość jest wskazaniem użytkowania.

Ja również miałem padające akumulatory na lewo i prawo. Oto kroki, aby to zatrzymać.

  • Przestań używać trybu akcesoriów. Nigdy nie używaj pojazdu bez włączonego silnika.

  • Po zakończeniu korzystania z pojazdu: wyłącz reflektory ręcznie, zaciągnij hamulec postojowy i wyjmij brelok z bliskiej odległości od pojazdu.
To problem z Mazdą CX-30 od lat i Mazda go nie naprawiła.
Nie było to problemem dla większości tych pojazdów. Jednak na pewno coś się dzieje, jeśli działo się to od pierwszego dnia. Oczywiście istnieje przyczyna i równie pewne jest rozwiązanie, żaden dealer nie ma wyjaśnienia? Test baterii ujawnia? Analiza układu elektrycznego daremna? Jeśli wymiana akumulatora rozwiąże problem, dealer powinien go wymienić lub gwarancję producenta akumulatora.
 
@dclayton045
Czy używasz trybu akcesoriów? Tryb akcesoriów to system elektryczny działający bez włączonego silnika, tj. słuchanie muzyki podczas oczekiwania na kogoś. Spowoduje to rozładowanie akumulatora w mniej niż godzinę.

Czy przechowujesz brelok w odległości 1,5 metra od pojazdu? Brelok będzie przechodził przez aktywację systemu elektrycznego, ponieważ bliskość jest wskazaniem użytkowania.

Ja również miałem problemy z rozładowywaniem się akumulatorów. Oto kroki, aby to zatrzymać.
  • Przestań używać trybu akcesoriów. Nigdy nie używaj pojazdu bez włączonego silnika.
  • Po zakończeniu korzystania z pojazdu: wyłącz reflektory ręcznie, zaciągnij hamulec postojowy i wyjmij brelok z bliskiej odległości od pojazdu.
To problem z Mazdą CX-30 od lat i Mazda go nie naprawiła.
Dzięki! Współpracownik wspomniał o pasożytniczym poborze prądu z akumulatora. To było dla mnie nowe, ale ma sens. Daje mi to również kierunek dla serwisu. Trudną częścią będzie przekazanie Twojej rady mojej żonie. Trzymajcie za mnie kciuki 🙏
 
Nie było to problemem dla większości tych pojazdów. Jednak zdecydowanie coś się dzieje, jeśli działo się to od pierwszego dnia. Oczywiście jest przyczyna i równie pewne jest rozwiązanie, żaden dealer nie ma wyjaśnienia? Test baterii ujawnia? Analiza układu elektrycznego daremna? Jeśli wymiana akumulatora rozwiązuje problem, dealer powinien go wymienić lub gwarancję producenta akumulatora.
@30pilot
"Oczywiście jest przyczyna i równie pewne jest rozwiązanie."
Przyczyna:
  • Tryb akcesoriów z jednym naciśnięciem (bez silnika) pobiera około 4 amperów.
  • Tryb akcesoriów z podwójnym naciśnięciem (bez silnika) pobiera około 11 amperów.
To niesamowicie szybko rozładowuje akumulator. Jeśli pojazd nie jest wystarczająco długo prowadzony po użyciu akcesoriów, akumulator nie zostanie naładowany, a następnie akumulator będzie się powoli rozładowywał.

Rozwiązanie:
Zminimalizuj / przestań używać trybu akcesoriów.

"Jeśli wymiana akumulatora rozwiązuje problem"
Wymiana akumulatora rozwiązuje objaw, a nie podstawowy problem, którym jest tryb akcesoriów, który rozładowuje akumulator.

"Żaden dealer nie ma wyjaśnienia?"
To źle zaprojektowany system elektryczny, i pojazd działa tak, jak zaprojektowała to Mazda. Niski poziom naładowania akumulatora będzie jedynym kodem błędu, który zobaczy technik dealera, ponieważ pojazd działa zgodnie z przeznaczeniem.
 
Dzięki! Współpracownik wspomniał o pasożytniczym poborze prądu. To było dla mnie nowe, ale ma sens. Daje mi to również kierunek dla serwisu. Trudną częścią będzie przekazanie rady żonie. Życzcie mi szczęścia 🙏
Powodzenia!

Mieliśmy CX-30 w leasingu i myśleliśmy o jego kupnie, ale po 2 wymienionych akumulatorach i procedurze wyłączenia voodoo, nie mogliśmy kupić pojazdu. Nie mogłem nawet pożyczać pojazdu znajomym, ponieważ obawiałem się, że utkną tak jak my.
 
@30pilot
"Oczywiście, istnieje przyczyna i równie pewne jest rozwiązanie."
Przyczyna:
  • Tryb akcesoriów z jednym naciśnięciem (bez silnika) pobiera około 4 amperów.
  • Tryb akcesoriów z dwukrotnym naciśnięciem (bez silnika) pobiera około 11 amperów.
To rozładowuje akumulator niesamowicie szybko. Jeśli pojazd nie jest prowadzony wystarczająco długo po użyciu trybu akcesoriów, akumulator nie zostanie naładowany, a następnie akumulator będzie się powoli rozładowywał.

Rozwiązanie:
Zminimalizuj / przestań używać trybu akcesoriów.

"Jeśli wymiana akumulatora rozwiązuje problem"
Wymiana akumulatora rozwiązuje objaw, a nie podstawowy problem, którym jest tryb akcesoriów, który rozładowuje akumulator.

"żaden dealer nie ma wyjaśnienia?"
To źle zaprojektowany system elektryczny, i pojazd działa tak, jak zaprojektowała to Mazda. Niski poziom naładowania akumulatora będzie jedynym kodem błędu, który zobaczy technik dealera, ponieważ pojazd działa zgodnie z przeznaczeniem.
Dzięki. To dobry wgląd
 
Brzmi jak rodzaj "zabawy", jaką miałem z moim sedanem TNGA 2020 Toyota Corolla SE. Prawie każdy, kto ma problemy z rozładowaniem/awarią akumulatora w swoich nowszych pojazdach (jakiejkolwiek marki/modelu), zwykle przestaje je mieć, gdy wymienia standardowe, niskiej klasy akumulatory OEM z zalanych ogniw na wysokiej jakości, nowoczesny akumulator AGM 650-680 CCA. Tak, to wkurza, że trzeba wydać dodatkowe 200-300 dolarów, aby wymienić coś, czego nie powinno się wymieniać w nowym samochodzie, ale tak jest i tak robią producenci samochodów, aby obniżyć koszty (robią to samo z miernymi, niskiej klasy oponami). Kolejnym czynnikiem są aktualizacje oprogramowania pojazdów, które nie są automatycznie wdrażane w odpowiedni sposób przez producentów samochodów, aby pomóc naprawić wcześniejsze wersje oprogramowania, które miały większy pobór prądu pasożytniczego z powodu całego tego technicznego nadmiaru w nowszych pojazdach. Jesteś w zasadzie zdany na siebie, aby zbadać, jakie aktualizacje są dostępne, a następnie poprosić/żądać ich podczas wizyty serwisowej u dealera.
Masz rację. Takie czasy.
 
@30pilot
"Oczywiście, istnieje przyczyna i równie pewne jest rozwiązanie."
Przyczyna:
  • Tryb akcesoriów z jednym naciśnięciem (bez silnika) pobiera około 4 amperów.
  • Tryb akcesoriów z dwukrotnym naciśnięciem (bez silnika) pobiera około 11 amperów.
To rozładowuje akumulator niesamowicie szybko. Jeśli pojazd nie jest prowadzony wystarczająco długo po użyciu trybu akcesoriów, akumulator nie zostanie naładowany, a następnie akumulator będzie się powoli rozładowywał.

Rozwiązanie:
Zminimalizuj / przestań używać trybu akcesoriów.

"Jeśli wymiana akumulatora rozwiązuje problem"
Wymiana akumulatora rozwiązuje objaw, a nie podstawowy problem, którym jest tryb akcesoriów, który rozładowuje akumulator.

"Żaden dealer nie ma wyjaśnienia?"
To źle zaprojektowany system elektryczny, i pojazd działa tak, jak zaprojektowała to Mazda. Niski poziom naładowania akumulatora będzie jedynym kodem błędu, który zobaczy technik dealera, ponieważ pojazd działa zgodnie z przeznaczeniem.
Wygląda na to, że system elektryczny był kiedyś odpowiedni, ale został przytłoczony przez technologię. System jest nadal odpowiedni, JEŚLI użytkownicy rozumieją, że "tryb akcesoriów" nie jest ciągłym zasilaniem, nigdy nim nie był, byliśmy ostrożni dziesiątki lat temu. Mimo to właściciele zgłaszają, że ulepszenie akumulatora rozwiązuje ich problemy.
 
Gdybyśmy wymienili się samochodami, hmm? Nie sądzę, żeby jego Cx-30 miał ten sam problem, co ja.
Wiem, że ludzie tutaj próbują pomóc, ale jeśli jeździsz swoim samochodem lokalnie kilka dni w tygodniu (15-50 mil na przejazd),
NIE ma powodu, aby podłączać urządzenie do konserwacji akumulatora i jestem pewien, że większość osób tutaj powie to samo?
Ale jeśli to zrobisz, prawdopodobnie przekonasz się, tak jak ja podczas prawie każdej podróży, że samochód nie ładuje w 100% akumulatora w tej liczbie mil.
 
ale jeśli to zrobisz, prawdopodobnie przekonasz się, jak ja, podczas prawie każdej podróży, że samochód nie ładuje akumulatora w 100% w tej liczbie mil.
To zależy, czy samochód jest prowadzony w sposób ciągły od 15 do 50 mil, czy też są to liczne, przerywane lokalne podróże, które się sumują. Jednak 15 mil może nie naładować szczególnie słabego akumulatora. Nasz samochód stał w nieogrzewanym garażu od 2 listopada do 6 stycznia bez urządzenia do konserwacji akumulatora i uruchomił się od razu, przejechał 71 mil 35 * w jedną stronę i z powrotem, z powrotem do garażu.
 
@johnnyseconal
Czy w ogóle używałeś trybu akcesoriów w CX-30? Tryb akcesoriów, tj. tylko elektronika, bardzo szybko rozładowuje akumulator w CX-30. Pojedyncze lub podwójne naciśnięcie szybko rozładuje silnik. Przykład: Siedzenie w samochodzie i słuchanie radia bez włączonego silnika bardzo szybko rozładuje akumulator.

Nie używaj trybu akcesoriów, a akumulator wytrzyma dłużej. Dla pewności wyłącz ręcznie reflektory i zaciągnij hamulec postojowy przed opuszczeniem pojazdu. Nigdy nie miałem problemu, odkąd przestałem używać trybu akcesoriów.

O tak, upewnij się, że brelok nie jest przechowywany w pobliżu pojazdu, ponieważ brelok w bliskim sąsiedztwie pojazdu okresowo przełącza układ elektryczny w tryb czuwania. Przykład: Samochód jest zaparkowany w garażu, a kluczyki wiszą na ścianie 5 stóp od pojazdu.
Kup sobie kilka toreb Faradaya na swoje breloki, w ten sposób blokuje to sygnał między twoim samochodem a brelokiem. Ponadto sprawia to, że baterie w twoim breloku działają dłużej. Możesz je dostać na Amazonie w dobrej cenie. Lub gdziekolwiek chcesz je dostać.
 
@johnnyseconal
Czy w ogóle używałeś trybu akcesoriów w CX-30? Tryb akcesoriów, tj. tylko elektronika, bardzo szybko rozładowuje akumulator w CX-30. Pojedyncze lub podwójne naciśnięcie szybko rozładowuje silnik. Przykład: Siedzenie w samochodzie i słuchanie radia bez włączonego silnika bardzo szybko rozładowuje akumulator.

Nie używaj trybu akcesoriów, a bateria wytrzyma dłużej. Dla pewności wyłącz ręcznie reflektory i zaciągnij hamulec postojowy przed opuszczeniem pojazdu. Nigdy nie miałem problemu, odkąd przestałem używać trybu akcesoriów.

Aha, upewnij się, że brelok nie jest przechowywany w pobliżu pojazdu, ponieważ brelok w bliskim sąsiedztwie pojazdu okresowo przełącza układ elektryczny w tryb czuwania. Przykład: Samochód jest zaparkowany w garażu, a kluczyki wiszą na ścianie 5 stóp od pojazdu.
Dealerzy Mazdy mają bezpłatną aktualizację oprogramowania, która rozwiąże Twój problem. Też to miałem. MX-30 są OKROPNE, jeśli chodzi o zużycie baterii, ale aktualizacja oprogramowania układowego bardzo pomaga, chociaż nie leczy tego całkowicie. Zignoruj tych, którzy mówią Ci, żebyś włożył brelok do pakietu Faradaya. To bzdura w przypadku ogólnego problemu. Byłem tam. Zrobiłem to z tymi CX-30.
 
Mam ten sam problem. Tym razem, kiedy oddałem samochód do serwisu, samochód nie chciał zapalić. Sprawdzili więc akumulator i było w porządku, ale kiedy włożyli go do samochodu, stało się to samo. Powiedzieli mi więc, że akumulator musi zostać wymieniony na mój koszt. Mam z tym problem, ponieważ kiedy oddałem samochód, akumulator był w porządku. Teraz jest rozładowany. I muszę zapłacić 300 dolarów, żeby go naprawić. To nie wydaje się słuszne... plus powiedzieli, że moja przedłużona gwarancja nie obejmuje akumulatora.
Dealerzy Mazdy mają darmową aktualizację oprogramowania, która rozwiąże Twój problem. Też to miałem. MX-30 są OKROPNE, jeśli chodzi o zużycie baterii, ale aktualizacja oprogramowania układowego bardzo pomaga, chociaż nie leczy tego całkowicie. Zignoruj tych, którzy mówią ci, żebyś włożył swój brelok do pakietu Faradaya. To bzdura w przypadku ogólnego problemu. Byłem tam. Zrobiłem to z tymi CX-30.
 
Mój Mazda Cx-30 musiał być holowany do Mazdy po raz 5.
Po tygodniu wymienili akumulator po raz drugi i
powiedzieli również, że miałem uszkodzony kabel akumulatora, który trzeba było wymienić.
Mój samochód ma 1700 mil przebiegu i 9 miesięcy (2023 CX30}
Czuję, że Mazda wie, że wiele ich samochodów ma ZŁE zużycie akumulatora, ale nie naprawi tego, ponieważ jestem pewien, że
kosztowałoby ich to więcej, aby znaleźć problem...........
Dealerzy Mazdy mają darmową aktualizację oprogramowania układowego, która rozwiąże Twój problem. Też to miałem. MX-30 są OKROPNE, jeśli chodzi o zużycie baterii, ale aktualizacja oprogramowania układowego bardzo pomaga, chociaż nie leczy tego całkowicie. Zignoruj tych, którzy mówią ci, żebyś włożył swój brelok do pakietu Faradaya. To bzdura w przypadku ogólnego problemu. Byłem tam. Zrobiłem to z tymi CX-30.
 
Kiedy to czytam, myślę o technikach z salonu. Byłem w przeszłości w ich sytuacji, "Klient ma zawsze rację". To zdecydowanie dobra perspektywa i przypomina ludziom z sektora usług, jak ważne jest zrobienie wszystkiego, co w ich mocy, aby zadbać o klienta, nawet jeśli przegrają, próbując. W praktyce wygrają znacznie więcej razy niż przegrają. Ale kiedy zdarza się jedna z tych nielicznych okazji, kiedy przegrywają, boli to bardzo, takie wydarzenia jak to doprowadziły nawet potencjalnie świetnych techników do rezygnacji z kariery. Utalentowany, kompetentny i doświadczony technik może łatwo dowiedzieć się, co się tutaj dzieje, i zostało to omówione w kilku odpowiedziach. Problem polega na tym, że nic dobrego nie wyniknie z próby edukowania właściciela pojazdu i mówienia mu prawdy, jak pozbyć się tego objawu i uzyskać wspaniałą obsługę z pojazdu.

Mam Mustanga GT Convertible z 2007 roku. Nie wychodzi z garażu, chyba że pogoda jest idealna na przejażdżkę z opuszczonym dachem. W tym roku, przygotowując go do zabawy, zainstalowałem nowy akumulator. Późnym latem ubiegłego roku rozwinął się pasożytniczy pobór prądu, który rozładował akumulator. Odtwarzacz CD nie pozwalał na całkowite wyłączenie radia z powodu uszkodzonego przełącznika. To irytujące, ale nic, z czym firma w Syracuse NY nie mogłaby sobie poradzić. Po ponownym zainstalowaniu radia po naprawie i wymianie dziesięcioletniego akumulatora, który wciąż działał, zdecydowałem również, że czas ulepszyć konserwator. To właśnie zainstalowałem. Amazon.com: 12V / 6V Battery Trickle Charger Maintainer, 1.5A Automatic Smart Float Charger Battery Charger for Motorcycle Lawn Mower Car Boat Tractor ATV, SLA VRLA Gel Cell AGM Lead Acid Batteries : Automotive

Konserwator akumulatora nie musi być używany za każdym razem, gdy samochód jest zaparkowany. Muszę go używać tylko wtedy, gdy spodziewam się, że samochód nie będzie używany przez kilka tygodni lub dłużej. Bez konserwatora akumulator nigdy by nie przetrwał dziesięciu lat, nie mówiąc już o tolerowaniu całkowitego rozładowania, jak to miało miejsce w zeszłym roku, gdy radio sprawiało problemy. Spodziewam się, że ten nowy akumulator wytrzyma co najmniej kolejne dziesięć lat.

Teraz rozumiem, że jeśli twoja sytuacja jest taka, że nie masz garażu i łatwego sposobu podłączenia, gdy samochód nie jest używany, to jest problem. Ale to nie wina samochodu, że tak jest. Przy okazji, udowodnienie, czy występuje pasożytniczy pobór prądu, jest łatwe dla najlepszych techników. Kilka lat temu zrobiłem ten film, pokazujący więcej niż jedną rutynę, którą można wykonać. Spodziewam się, że technicy z salonu mogą zrobić to samo. Jeśli samochód zostanie przedstawiony i zostanie wykryty pobór prądu, powinni być w stanie zarówno udowodnić jego obecność, jak i go znaleźć. Jeśli nie występuje pobór prądu, również powinni być w stanie to udowodnić, tak jak pokazuje wideo.
Parasitic Drain Test (youtube.com)

Miałbyś jeszcze jedną opcję, jeśli zdecydowałbyś się spróbować czegoś. System odłączania akumulatora. Istnieje wiele opcji do wyboru. Oto tylko kilka przykładów.
Amazon.com: Top Post Knife Blade Master Switch, 12V 24V Battery Disconnect Switch for Auto Car RV-Marine Boat Truck Vehicle, Battery Cut Off Shut Off Switch (Negative,Vertical) : Automotive

Amazon.com: Remote Battery Disconnect Switch Upgraded Kill Switch for Car Truck DC12V 200A Remote Control Anti-Theft Prevent Battery Drain Isolator (Black Negative Wire at The Bottom)(360A Starting Current) : Automotive

Amazon.com: 12-48V Master Battery Disconnect Switch, High Current 200A Battery Power Cutoff Isolator Killer Switch with Face Plate for Car Vehicle RV Truck Boat Marine Outboards ATV On/Off Battery Isolator Switch : Automotive

Zwracam jednak uwagę, że jeśli tego rodzaju rozwiązanie nie zapobiegnie rozładowaniu akumulatora, wracasz do sposobu, w jaki używasz samochodu, pobiera on energię z akumulatora i jest to niewystarczające, aby go wymienić. Jeśli tak jest, żaden technik nie może "naprawić" samochodu, ponieważ nie jest on zepsuty.
Pobierz bezpłatną aktualizację oprogramowania układowego Mazdy dla CX-30. Twój system rozrywki pozostaje włączony przez cały czas, nawet gdy myślisz, że jest wyłączony. Aktualizacja to zatrzymuje.
 
Wygląda na to, że system elektryczny był kiedyś odpowiedni, ale został przeciążony przez technologię. System jest nadal odpowiedni, JEŚLI użytkownicy rozumieją, że "tryb akcesoriów" nie jest ciągłym zasilaniem, nigdy nim nie był, byliśmy ostrożni dziesiątki lat temu. Mimo to właściciele zgłaszają, że ulepszenie akumulatora rozwiązuje ich problemy.
To jest wada posiadania zbyt wielu dzwonków i gwizdków, są miłe, ale mają swoją cenę.
 
Pobierz darmową aktualizację oprogramowania układowego Mazdy dla CX-30. Twój system rozrywki jest cały czas włączony, nawet jeśli myślisz, że jest wyłączony. Aktualizacja to zatrzymuje.
Pojazd powinien być w stanie aktualizować się automatycznie w tym zakresie, bez konieczności zajmowania się kiepskim salonem w celu aktualizacji. Do cholery, nawet mój router za 120 dolarów automatycznie aktualizuje własne oprogramowanie układowe.
 
owns 2022 Mazda CX-30 Carbon Edition (NA 2.5L, No Cylinder-Deactivation)
Dealerzy Mazdy mają darmową aktualizację oprogramowania, która rozwiąże Twój problem. Też to miałem. MX-30 są OKROPNE, jeśli chodzi o zużycie baterii, ale aktualizacja oprogramowania bardzo pomaga, chociaż nie leczy tego całkowicie. Zignoruj tych, którzy mówią Ci, żebyś włożył pilota do pakietu Faradaya. To bzdura w odniesieniu do całego problemu. Byłem tam. Zrobiłem to z tymi CX-30.
Wow! Dzięki za informację, salon w ogóle tego nie oferował! Pytałem o aktualizacje oprogramowania, ale salon nie był pomocny, mówiąc mi, żebym nie robił aktualizacji. Naciskałem na nich, ale aktualizacja oprogramowania nie wydawała się dotyczyć systemu rozrywki/kontrolera nadwozia i mieli zamiar naliczyć około 200$.

Co jest śmieszne, to to, że wciąż miałem ochotę wykupić leasing, ponieważ wszystko inne było wspaniałe w CX-30, ale zdałem sobie sprawę, że nie poradzilibyśmy sobie ze stresem związanym z możliwością rozładowania akumulatora.
 
181 - 199 of 199 Posts