Mazda CX‌-30 Forum banner
21 - 40 of 87 Posts
Mogłem dziś (22.05.24) jeździć naszym CX-30 zarówno w ruchu miejskim stop & go, jak i z prędkością autostradową (łącznie około 45 minut). Od momentu uruchomienia silnika trzymałem go z dala od trybu Sport, w "D" i nie zauważyłem nic niezwykłego. Przez cały czas jazdy wszystko było płynne. Zaufajcie mi, zauważyłbym, gdybyśmy doświadczyli czegoś z tego, co opisaliście. Mamy datę produkcji 04/2023.
 
Discussion starter · #22 ·
Inna data kompilacji niż nasza, a twoja działa płynnie. Hmmmm.... Zobaczmy, czy więcej osób zgłosi swoją datę kompilacji i stan działania, i zobaczmy, czy istnieje jakaś tendencja do zauważenia.
 
Cześć! Mam model US Preferred z 2023 roku, co do daty produkcji nie jestem pewien, muszę sprawdzić, ale kiedy po raz pierwszy dostałem samochód, mogłem poczuć małe szarpnięcia lub phantom braking, które, jak myślałem, były wynikiem działania automatycznego hamowania awaryjnego lub systemu hamulcowego wykonującego naukę szczeliny powietrznej (jestem inżynierem ds. kontroli podwozia), następnie zainstalowałem wydech Corksport axle-back (brzmi świetnie swoją drogą) i zdecydowanie mogłem poczuć wibracje, a co ważniejsze, usłyszeć zmianę tonu wydechu, gdy włączało się CD, mieszkam w SE Michigan, więc z bardzo płaskimi drogami włącza się cały czas, nie próbowałem jeszcze zresetować uczenia się skrzyni biegów, być może będę musiał to zrobić jako następne.
 
Discussion starter · #24 ·
Witamy na forum. Wygląda na to, że możesz obserwować i odczuwać aktywację CD. Jeśli czytałeś na tym i innych forach, wiesz, że objawy skarg dotyczące działania CD są dość przewidywalne. Jeśli chodzi o zmianę dźwięku wydechu, cieszę się, że to zgłosiłeś. Twój zmodyfikowany wydech musi to umożliwić.

Pamiętaj, że na ekranie wyświetlacza powinieneś móc wybrać funkcję, która pokazuje, które cylindry działają w czasie rzeczywistym. Możesz tego użyć, aby sprawdzić, czy pasuje to do rzeczy, które obserwujesz, takich jak szorstkość, wahanie, szarpanie, czkawka, podoba mi się Twój opis hamowania widmowego, zmiana dźwięku wydechu itp.

Daj nam znać, jaka jest data produkcji Twojego samochodu, użyj swojego inżynierskiego umysłu, aby kontynuować badania, a my możemy nadal dzielić się informacjami. Te samochody są zbyt ładne, aby tolerować nierówną pracę. To nie jest Chrysler z lat 70., problemy z prowadzeniem są niedopuszczalne.
 
Witamy.
Mam wrażenie, że czasami czuć hamowanie silnikiem, raz bardziej, raz mniej, jakby popychacze/HLAs nie zapadały się, a zawory były aktywne o 1 lub 2 obroty za długo.
Po długiej podróży z prędkością około 75 mil na godzinę, z włączaniem i wyłączaniem CD, bardziej przypomina to działanie sprzęgła klimatyzacji niż dotykanie hamulców, ale czułość, jaką dają początkowe osiągi, sprawia, że jest to zauważalne nawet w przypadku drobnych problemów.
Może utrzymywanie ciśnienia oleju i wielokrotne uruchamianie elektrozaworu oczyściło coś, co było zablokowane w HLAs?
Jeśli utrzymasz wyświetlacz energii, będziesz się zastanawiać, ile gładkich aktywacji CD w porównaniu do szorstkich aktywacji CD otrzymujesz, albo poziom frustracji będzie nadal rósł.

Otrzymuję około 11 wypadnięć zapłonu co 20 minut w raporcie Mode6, głównie na cylindrach 1 i 2.
Miałem nadzieję, że ktoś, kto nie ma tego problemu, powie mi, czy ta liczba jest na poziomie lub wysoka. Z definicji wypadnięcia zapłonu są wykrywane przez spowalnianie wału korbowego, więc można pomyśleć, że jest to dobry wskaźnik późnej dezaktywacji zaworów.

Nie udało mi się przekonać dealera, aby zmienił HLAs dla zabawy.
Informuj nas na bieżąco. Co najmniej 2 z nas kontaktuje się bezpośrednio z Mazdą.
 
Mam tutaj w Kanadzie GT 2023 bez turbosprężarki. Jeżdżę w trybie normalnym i nie miałem żadnych problemów z CD. Zauważam bardzo lekkie wibracje, gdy się włącza lub wyłącza, ale tylko wtedy, gdy tego szukam. Data produkcji to 03/2024, wyprodukowano w Meksyku. To naprawdę dla mnie żaden problem.
 
Tylko przypomnienie. Nie zauważyliśmy tego wtedy, ale @MadDad i mój mają kilka różnych numerów kompilacji. Oba są z lipca 2023 roku. Oba zachowują się tak, jakby rozłączenie zaworu HLA było opóźnione/lepkie. Oba miały samochody zastępcze, które działały znacznie płynniej niż nasze pojazdy.
 
Moja żona chciała CX-30. Konserwuję trzy pojazdy. Z tych samych powodów, które SDH wyjaśnia powyżej, wybrałem CX30 preferred 2022 bez turbosprężarki. Auto start/stop, dezaktywacja cylindrów i skrzynie biegów CV lub DC były dla mnie przeszkodą. Nie przepadam też za bezpośrednim wtryskiem, ale tak to teraz wygląda w większości silników. Poprosiłem sprzedawcę, aby potrójnie sprawdził, a także potwierdziłem to na forach i w Mazda USA przed podpisaniem. Odkryłem, że w 2023 roku dodano dezaktywację cylindrów, co ograniczyło nasze opcje. Mam nadzieję, że uda Ci się rozwiązać problem.

Nadal nie jestem zadowolony, że modele NA są produkowane w Meksyku. CX30 wydaje się być rozciągniętą trójką, aby wypełnić lukę na rynku CUV. Widać to po wiotkich, ponadwymiarowych poszyciach drzwi, maleńkich oknach, mniejszym zbiorniku paliwa, za małych hamulcach i komicznie małym tylnym mechanizmie różnicowym. Gdyby Mazda ukształtowała trójkę bardziej jak Mk7 Golf lub Elantra hatch, potrzeba CX30 byłaby niewielka. Mam nadzieję, że niedrogie kombi wrócą do łask, zanim umrę. Staram się kupować tylko pojazdy, które zostały zaprojektowane od podstaw i zmontowane w tym samym kraju, w którym zostały zaprojektowane. Opony CX30 OEM były głośne i niebezpieczne na śniegu. Wymieniłem je po 1 roku na Michelin CC2, które są znacznie cichsze i gładsze, ale nadal wymagają testów na śniegu. Do tej pory zawór regulacji temperatury został wymieniony w ramach gwarancji i musiałem zaktualizować oprogramowanie układowe za pomocą tego forum, aby usunąć niektóre uporczywe ostrzeżenia dotyczące komunikacji w sieci. Dużo szumu wiatru z zamkniętego okna po stronie kierowcy. Przednie drzwi pasażera zacinają się w najgorętsze miesiące letnie. Nadal muszę znaleźć mechanika, który jest chętny i zdolny do usunięcia skrzynki telematycznej w oprogramowaniu, abym mógł ją na dobre odłączyć. W przeciwnym razie uważam, że to solidny samochód.


I Do Cars - Dead At 30K Miles!? Mazda Skyactiv-G 2.5 CX30 Core / Blown Engine Teardown

Silniki Skyactiv wydają się być dobrym projektem. Żadnych problemów w ciągu 3 lat po jeździe moim ND2 MX5.
 
Tej jesieni pomogliśmy naszej córce kupić jej pierwszy nowy samochód, model 2023 CX-30 Carbon Edition. Nigdy nie miałem nowego samochodu, ale wykorzystałem całe swoje doświadczenie, aby pomóc jej w zawarciu satysfakcjonującej transakcji. Odrzuciliśmy pierwszy egzemplarz tego modelu, który został zaoferowany do jazdy próbnej. Miał on wadliwą przednią szybę, która miała efekt soczewki, zniekształcający widzenie w określonym obszarze.

Drugi egzemplarz, który został zaoferowany, dokładnie przejrzeliśmy. Przeprowadziliśmy dla niego obszerną jazdę próbną w całym zakresie warunków drogowych. Samochód był ładny, zawarliśmy umowę, córka zabiera go do domu.

Używa samochodu na co dzień, działa dobrze. Jestem uspokojony, koniec z rozwiązywaniem problemów z jej pojazdem.

Po pewnym użytkowaniu, może 400 milach, dzwoni do mnie zaniepokojona tym, co obserwuje. Podczas jazdy ze średnią prędkością, może w zakresie 40-50 mil na godzinę, przy lekkim wciśnięciu pedału gazu, zauważa wyraźne szarpnięcie, skok, czkawkę, do tego stopnia, że podczas jazdy w nocy można zauważyć, jak wzór wiązki reflektorów szybko opada w dół i wraca w górę. Kiedy te czkawki występują, igła obrotomierza spada o niewielką wartość i natychmiast wraca do góry. I są chwile, kiedy jeździ w tych warunkach i odczuwa stałe wibracje, jakby przez stopy na podłodze.

Byliśmy zaniepokojeni, zabrała go do serwisu. Zgadliście, mówią, że nic nie zauważają. Teraz zaczynają się obszerne dyskusje, różni pracownicy warsztatu, więcej jazd próbnych. Nadal mówią, że nic nie widać.

Tak więc, po dalszych badaniach, my, klienci, zdajemy sobie sprawę, że ten samochód ma niesławną DEZAKTYWACJĘ CYLINDRA. Serwis nigdy o tym nie wspomniał. Zgadza się, przywieźli go z powrotem. Mamy inne doświadczenia z Mazdą i widzieliśmy historie o problemach z dezaktywacją cylindrów w poprzednich modelach. Tak więc, nawet po skargach sprzed lat, znowu się to dzieje.

Zdecydowanie jest to związane z dezaktywacją, możemy obserwować ekran wyświetlający funkcję cylindra, korelują.

Samochód jest często używany, ma już przejechane ponad 8000 mil, a szorstkość nie ustępuje. Dealer składa zwykłe puste obietnice, ale nic nie robi. Ja, jako osoba techniczna / mechaniczna, zbieram informacje, jakie mogę, zanim ta sytuacja eskaluje.

Czy ktoś tam jest w podobnym dylemacie?
Mam dokładnie to samo w moim 2024 i dealer zachowuje się tak, jakby to nie był problem. Moja szósta Mazda i prawdopodobnie ostatnia.
 
Discussion starter · #32 ·
Witamy na forum. Nasza skarga nie została jeszcze naprawiona, a nawet potraktowana poważnie przez lokalnego dealera, Mazdę itp. Żadna inna osoba z reklamacją dotyczącą szorstkiej płyty CD nie zgłosiła naprawy.

Masz więc 2024 z tym problemem? To znaczy, że nadal robią coś w ten sam sposób.
 
Mam dokładnie to samo w moim 2024, a dealer zachowuje się tak, jakby to nie był problem. Mój szósty Mazda i prawdopodobnie ostatni.
Witamy na forum.
Pierwszy dealer po prostu powiedział, że to "uczenie się skrzyni biegów". Dwa resetowania ECM i jedno resetowanie skrzyni biegów, a następnie kilku techników serwisowych jeżdżących, aby zaprogramować bardziej agresywnie, później zachowuje się tak samo.
W moim przypadku był okres docierania, w którym z okropnego przez około 4 miesiące przeszło do po prostu naprawdę irytującego i nie płynnego w prowadzeniu.
Mój był na tyle zły, że gdybym miał wideo i jakiś sposób na odniesienie się do tego, co czułem w pierwszym miesiącu, powinienem był nalegać, żeby wtedy go odkupili.

Jeśli zeskanujesz go po każdej jeździe, jeśli twój jest naprawdę zły, zobaczysz wiele wypadnięć zapłonów cylindrów, niewystarczających, aby zapaliła się kontrolka silnika. Kierownik serwisu również zbagatelizuje to jako "niektóre wypadnięcia zapłonów są normalne/akceptowane" (pomimo tego, że jest to zupełnie nowy samochód).

Wypożyczony CX30 2024, który miałem, nie był "płynny", ale był o wiele lepszy niż mój.
Jesteś więc z nami, gdzie nie dotykają systemu CD.
Rozumiem ich punkt widzenia, jeśli nie wiedzą, co powoduje problemy, wymiana zapadających się HLAs byłaby kosztowna jako naprawa "spróbuj czegoś", ponieważ trzeba usunąć łańcuch i wałki rozrządu, aby się do nich dostać.

W tym momencie drugi dealer, do którego się udałem, nie oddzwania do mnie i nie otrzymałem żadnych wieści od Mazda Customer Experience, pomimo wysyłania cotygodniowych e-maili i wysyłania im filmu z samochodu, który nie działa stabilnie przy 44 milach na godzinę.

Powodzenia.
 
W zeszłym tygodniu odbyłem podróż na dystansie 250 mil moim 2020. Przez jakiś czas miałem ustawiony wyświetlacz na dezaktywację cylindrów, obserwując włączanie i wyłączanie. Podczas jazdy z prędkością 75 mil na godzinę, mój silnik przechodził w tryb dwucylindrowy tylko na zjazdach. Na płaskich odcinkach pozostawał w trybie 4-cylindrowym. Była najmniejsza wskazówka, że dezaktywacja nastąpiła.
 
Discussion starter · #35 ·
Miałem mój model z 2020 roku na 250-milowej wycieczce w zeszłym tygodniu. Miałem wyświetlacz ustawiony na dezaktywację cylindrów przez jakiś czas, obserwując włączanie i wyłączanie. Podczas jazdy z prędkością 75 mil na godzinę, mój przechodził w tryb dwucylindrowy tylko na zjazdach. Na płaskich odcinkach pozostawał w trybie 4-cylindrowym. Była najmniejsza oznaka, że dezaktywacja nastąpiła.
Wygląda na to, że dostałeś jeden z dobrych.
 
Wygląda na to, że dostałeś jeden z dobrych.
Powiedziałbym, że masz rację, jeśli istnieje coś takiego jak "dobry", gdy odcina się dwa z czterech cylindrów. Dla mnie jest to zły sposób na oszczędzanie paliwa w małym silniku.

Nigdy nie oglądałem ekranu informacyjnego dotyczącego działania systemu, prawdopodobnie dlatego, że nie chciałem zaakceptować obecności systemu w moim. Jedna z tych rzeczy, w których niewiedza jest błogosławieństwem...

Mam nadzieję, że ci z was, którzy mają trudności z działaniem swojego, znajdą przyczynę problemu i będą mogli go naprawić.
 
Miałem mój 2020 na 250-milowej podróży w zeszłym tygodniu. Miałem wyświetlacz ustawiony na dezaktywację cylindrów przez jakiś czas, obserwując włączanie i wyłączanie. Podczas jazdy z prędkością 75 mil na godzinę, mój wchodził w tryb dwucylindrowy tylko na zjazdach. Na płaskich odcinkach pozostawał w trybie 4-cylindrowym. Była najmniejsza oznaka, że dezaktywacja nastąpiła.
U mnie przy "cruisingu" 44+ mph i utrzymywaniu prędkości przechodzi na 2 cylindry i czasami przełącza się między 2 i 4 w zależności od wiatru, nachylenia i obciążenia sprężarki między 44 a 60 mph. Powyżej 60 mph jest to głównie na zjazdach lub jeśli zmniejszy obroty, ale nie do końca, aby wyłączyć konwerter momentu obrotowego.
Przy 75 mph albo pęd, albo ciśnienie/przepływ oleju, albo coś zmniejsza wstrząs lub drżenie samochodu w porównaniu do zakresu 45-60 mph
Połowicznie zastanawiam się, czy przegapili specyfikację wykończenia powierzchni na zespole przycisku zapadki lub specyfikację obciążenia sprężyny zapadających się HLA, aby zawory nie dezaktywowały pierwszego obrotu, który powinny.
Kupiłem używany zewnętrzny HLA na eBay, aby uzyskać trochę wglądu w ten system.
 
To jest używany zewnętrzny HLA, który kupiłem na Ebay, jeśli ktoś jest zainteresowany tym, jak wygląda część tego systemu.
3 sprężyny zagnieżdżone, aby przedłużyć podnośnik z powrotem na miejsce. 2 boczne hydrauliczne "przyciski" ze sprężyną pomiędzy nimi, aby zablokować i odblokować zespół podnośnika w pozycji rozciągniętej.
 
Powiedziałbym, że masz rację, jeśli istnieje coś takiego jak "dobry" przy odcięciu dwóch z czterech cylindrów. Dla mnie to słaby sposób na oszczędzanie paliwa w małym silniku.

Nigdy nie obserwowałem ekranu informacyjnego dotyczącego działania systemu, prawdopodobnie dlatego, że nie chciałem zaakceptować obecności systemu w moim. Jedna z tych rzeczy, w których niewiedza jest błogosławieństwem...

Mam nadzieję, że ci z was, którzy mają trudności z działaniem waszego systemu, znajdą przyczynę problemu i będą mogli go naprawić.
Zastanawiam się, jakimi mechanicznymi koszmarami będą naprawy, gdy silniki CD przejadą kilka mil i zaczną mieć problemy🤔
 
21 - 40 of 87 Posts