Mazda CX‌-30 Forum banner
41 - 60 of 87 Posts
Discussion starter · #43 ·
To jest używany zewnętrzny HLA, który kupiłem na Ebay, jeśli ktoś jest zainteresowany tym, jak wygląda część tego systemu.
3 sprężyny zagnieżdżone w celu wysunięcia podnośnika z powrotem na miejsce. 2 boczne hydrauliczne "przyciski" ze sprężyną pomiędzy nimi, aby zablokować i odblokować zespół podnośnika w pozycji wysuniętej.


View attachment 10747
View attachment 10748
Co może pójść nie tak?
 
Szkoda, że Mazda przynajmniej nie dezaktywowała całkowicie systemu w trybie sportowym, co wydaje się oczywiste. Brak możliwości dezaktywacji systemu jest po prostu głupi, ale być może tylko w ten sposób Mazda mogła uzyskać za to kredyt w zakresie spełniania przepisów dotyczących gospodarki/emisji nałożonych przez rząd - dlatego też wiele tego rodzaju problematycznej technologii (wraz z systemem start/stop w pojazdach spalinowych) zostało w ogóle opracowanych.
 
owns 2022 Mazda CX-30 Carbon Edition (NA 2.5L, No Cylinder-Deactivation)
  • Like
Reactions: MadDad and ndrgd57
Na moim "cruising" 44+mph i utrzymując prędkość, przełącza się na 2 cylindry i czasami przełącza się między 2 a 4 w zależności od wiatru, nachylenia i poboru sprężarki między 44 a 60 mph. Powyżej 60 mph jest to głównie z górki lub jeśli zmniejszy obroty, ale nie do końca, aby wyłączyć konwerter momentu obrotowego.
Przy 75 mph albo pęd, albo ciśnienie/przepływ oleju, albo coś zmniejsza wstrząs lub drżenie samochodu w porównaniu do zakresu 45-60 mph
Zastanawiam się w połowie, czy przegapili specyfikację wykończenia powierzchni na zespole przycisku zapadki lub specyfikację obciążenia sprężyny zapadających się HLA, więc zawory nie dezaktywują pierwszego obrotu, który powinny.
Kupiłem używany zewnętrzny HLA na eBay, aby uzyskać trochę wglądu w ten system.
HLA?
 
"Hydrauliczny regulator luzu zaworowego" zwany również popychaczem.
W tym przypadku na górze znajduje się mały popychacz, który utrzymuje zerowy luz między zaworem, dźwignią a krzywką.
W tym przypadku być może lubią używać HLA/Hydrauliczny regulator luzu zaworowego w porównaniu do popychacza, ponieważ ma on również funkcję hydraulicznej dezaktywacji zaworu?
Ten film może pomóc.
 
2024 Mazda3 Select Sport 2.5 auto z przebiegiem 4345 km i odczuwam również wstrząsy przy prędkości 72-80+ km/h, a system CD włącza się i wyłącza. Był u dealera 4 razy, 5 razy w najbliższy wtorek, a oni tylko patrzą na koła i opony. Nic więcej. Wyważanie po wyważaniu i nie mogą tego rozgryźć. Wypadam z siebie! Skontaktowano się z prawnikiem od prawa dotyczącego wadliwych produktów.
 
2024 Mazda3 Select Sport 2.5 auto z przebiegiem 2700 mil i również odczuwam wstrząsy przy 45-50+ i włączaniu i wyłączaniu się systemu CD. Był u dealera 4 razy, 5 w najbliższy wtorek, a oni tylko patrzą na koła i opony. Nic więcej. Wyważanie po wyważaniu i nie mogą tego rozgryźć. Wypadam z siebie! Skontaktowano się z prawnikiem od prawa cytrynowego
Czy kiedykolwiek to naprawili? Mam ten sam problem. Dostałem nowe opony i właśnie wyważono je ponownie w Mazdzie. Zrobiłem geometrię i nadal się trzęsie. Wracam do dealera w piątek.
 
Discussion starter · #49 ·
2024 Mazda3 Select Sport 2.5 auto z przebiegiem 2700 mil i również odczuwam wstrząsy przy prędkości 45-50+ oraz włączanie i wyłączanie się systemu CD. Był u dealera 4 razy, 5 razy w najbliższy wtorek i patrzą tylko na koła i opony. Nic więcej. Wyważanie po wyważaniu i nie mogą tego rozgryźć. Wypadam z siebie! Skontaktowano się z prawnikiem od prawa cytrynowego
Witaj na forum. Przykro mi, że jest to problem, zamiast być tutaj, aby świętować nową zabawkę.

Czy Twój samochód został zbudowany w Japonii czy w Meksyku?
 
Miałem mojego CX-30 (trochę poniżej 1000 mil na liczniku) na autostradzie tylko kilka razy, ponieważ większość mojej jazdy odbywa się po mieście, a ograniczenia prędkości na ulicach wynoszą tu maksymalnie 45. Chociaż nie pamiętam, czy artykuł dotyczył Mazdy czy jakiejś innej marki samochodów, wydaje mi się, że czytałem, że CD „włącza się” dopiero wtedy, gdy silnik osiągnie określoną temperaturę (i podczas tych krótkich podróży po mieście mój silnik prawdopodobnie nigdy tam nie dociera). W każdym razie nie doświadczyłem problemów, o których wspominasz i mam nadzieję, że nigdy ich nie doświadczę. Rozważałem zakup modelu z turbodoładowaniem tylko po to, aby uniknąć problemu z CD, ale nie mogłem uzasadnić dodatkowych kosztów, aby uniknąć czegoś, w kwestii czego zdania są podzielone. Niektórzy użytkownicy twierdzą, że CD to ból głowy, podczas gdy inni twierdzą, że zauważają go tylko minimalnie. Więc „rzuciłem kostką” i mam nadzieję, że to nie problem z moim CX-30. Przynajmniej mój nie ma funkcji I-Stop. Nadal od czasu do czasu sprawdzam, czy ktoś wymyślił mechanizm wyłączania CD na rynku wtórnym, ale jeszcze na taki nie trafiłem.
 
Discussion starter · #51 ·
Miałem mojego CX-30 (trochę poniżej 1000 mil na liczniku) tylko kilka razy na autostradzie, ponieważ większość mojej jazdy odbywa się po mieście, a ograniczenia prędkości wynoszą tu maksymalnie 45. Chociaż nie pamiętam, czy artykuł dotyczył Mazdy czy jakiejś innej marki samochodowej, wydaje mi się, że pamiętam, że czytałem, że CD nie "włącza się" dopóki silnik nie osiągnie pewnej temperatury (i podczas tych krótkich podróży po mieście mój silnik prawdopodobnie nigdy tam nie dociera). W każdym razie nie doświadczyłem problemów, o których wspominasz i mam nadzieję, że nigdy ich nie doświadczę. Rozważałem zakup modelu z turbodoładowaniem tylko po to, aby uniknąć problemu z CD, ale nie mogłem uzasadnić dodatkowych kosztów, aby uniknąć czegoś, co wydaje się być przedmiotem sporów. Niektórzy użytkownicy twierdzą, że CD to ból głowy, podczas gdy inni twierdzą, że zauważają go tylko minimalnie. Więc "rzuciłem kostką" i mam nadzieję, że to nie problem z moim CX-30. Przynajmniej mój nie ma funkcji I-Stop. Nadal od czasu do czasu sprawdzam, czy ktoś wymyślił mechanizm wyłączania CD na rynku wtórnym, ale jeszcze na taki nie trafiłem.
CD działa, gdy silnik jest rozgrzany do określonej temperatury, nie pamiętam, czy w ogóle widziałem tę liczbę. Przy twojej jeździe powinien się w końcu wystarczająco rozgrzać. Funkcja CD staje się aktywna poniżej prędkości autostradowej. Myślę, że u nas to 40 MPH, może nawet trochę wolniej. Bardzo często zauważamy szorstkość przy prędkości 40-50 MPH. Jest to również dość widoczne do pełnej prędkości autostradowej, więc naprawdę sytuacja bez wyjścia.

Czy wiesz, że możesz wybrać na ekranie informacyjnym stronę, która pokazuje funkcję CD, włączanie i wyłączanie w czasie rzeczywistym. Myślę, że nazywa się to przepływem mocy, niech ktoś mi pomoże, jeśli się mylę. Nie mam tu samochodu ani instrukcji.

Ci z nas, którzy traktują to poważnie, jeszcze nie znaleźli sposobu na wyłączenie CD, selektywnie lub na stałe. Ktokolwiek to zrobi, będzie bardzo doceniony.
 
Zgadzam się w zupełności! Jak mówiłem, wcale nie chciałem płyty CD, ale chodziło o wybór wykończenia, które zaznaczyło dla mnie NAJWIĘCEJ pól. Niestety, tylko droższe modele turbo "ominęły" funkcję CD. Jestem bardzo zainteresowany, jeśli ktoś znajdzie sposób na wyłączenie tej funkcji.
 
Miałem mojego CX-30 (trochę mniej niż 1000 mil na liczniku) tylko kilka razy na autostradzie, ponieważ większość mojej jazdy odbywa się po mieście, a ograniczenia prędkości tutaj wynoszą maksymalnie 45. Chociaż nie pamiętam, czy artykuł dotyczył Mazdy czy innej marki samochodowej, wydaje mi się pamiętać, że czytałem, że CD nie "włącza się" dopóki silnik nie osiągnie pewnej temperatury (i podczas tych krótkich podróży po mieście mój silnik prawdopodobnie nigdy tam nie dociera). W każdym razie nie doświadczyłem problemów, o których wspominasz i mam nadzieję, że nigdy tego nie zrobię. Rozważałem zakup modelu z turbodoładowaniem tylko po to, aby uniknąć problemu z CD, ale nie mogłem uzasadnić dodatkowych kosztów, aby uniknąć czegoś, co wydaje się być kwestią sporną. Niektórzy użytkownicy twierdzą, że CD jest bólem głowy, podczas gdy inni twierdzą, że zauważają go tylko minimalnie. Więc "rzuciłem kostką" i mam nadzieję, że to nie problem z moim CX-30. Przynajmniej mój nie ma funkcji I-Stop. Nadal od czasu do czasu sprawdzam, czy ktoś wymyślił mechanizm wyłączenia CD na rynku wtórnym, ale jeszcze na taki nie trafiłem.
Temperatura, w której uruchamia się CD, nie jest zadziwiająco wysoka.
Jeśli chodzi o prędkość, na równym podłożu początkowo wydawało się, że CD uruchamia się przy 42 mph.
Po jednym resecie przekładni przez dealera i "wytrenowaniu" jej nieco bardziej agresywnie, prędkość wydaje się wynosić 44 mph.
W niektórych pojazdach wydaje się, że występuje niestabilność, jeśli próbujesz działać dokładnie w punkcie, w którym zapotrzebowanie na moc jest zbyt wysokie dla 2 cylindrów, ale wystarczająco niskie, aby chciało wyjść z 4 cylindrów. Zasadniczo działa więc w trybie 4-cylindrowym i co 2 sekundy odczuwasz impuls spowolnienia, w którym próbuje 2 cylindry, ale nie jest spełniony jakiś warunek, aby pozostać w trybie 2-cylindrowym.

Mówią, że spodziewają się aktualizacji oprogramowania, ale mam ten samochód od około 14 miesięcy i żadnej ulgi.
Mazda twierdzi, że w "niedalekiej przyszłości" nie uszkodzi niczego w silniku. Nie podoba mi się, że używają słowa "niedalekiej".
Widziałem to przy niższych prędkościach, jeśli odciążysz silnik i nie osiągasz po prostu prędkości przelotowej.

Jazda z prędkością 45-60 mph na płaskim terenie/lekko pofałdowanym, CD będzie włączać się i wyłączać dość często, w zależności od obciążenia silnika, zwłaszcza jeśli używasz tempomatu. Wspominam o tempomacie, ponieważ niektórzy kierowcy podniosą pedał na tyle, aby odblokować konwerter momentu obrotowego, w którym to przypadku nie poczujesz szarpnięcia CD przenoszonego na koła/prędkość.

Kiedy po raz pierwszy dostałem mojego CX30, szarpnięcie przy zmianie na 2 cylindry było dość straszne, więc jeśli masz problemy, będziesz wiedział.
Teraz jest tam i rozprasza na tyle, że martwię się o długoterminowe skutki dla łożysk i ogólnej integralności mechanicznej.
Jazda pożyczonym CX30 nie jest tak trudna w niektórych egzemplarzach.

W pewnym momencie w podróży z radzeniem sobie z tym Mazda Customer Experience przestała odpowiadać na moje e-maile.
W tym momencie przeszedłem do kroku 3 w menedżerze użytkowników i angażuję się w krajowe programy BBB.
 
Czy oni to kiedykolwiek naprawili? Mam ten sam problem. Dostałem nowe opony i właśnie je wyważyłem w Mazdzie. Zrobiłem geometrię i nadal się trzęsie. Wracam do dealera w piątek.
Odkryłem, że napompowali opony do 40 psi, więc przez pierwsze kilka dni wydawało się w porządku. Kiedy opony wróciły do normy, wstrząsy wróciły. Idę dalej z prawem cytrynowym
 
Po przeczytaniu tego tematu, przychodzi mi do głowy możliwy problem bezpieczeństwa podczas przełączania między 2 a 4 cylindrami. Czy ci z was, którzy mają ten problem, odczuwają problem podczas wyprzedzania itp., gdy następuje przełączanie cylindrów? Mam '21 CX 30 bez CD, więc jestem obcy dla tego scenariusza CD.
 
Po przeczytaniu tego tematu, na myśl przychodzi mi potencjalny problem bezpieczeństwa podczas przełączania między 2 a 4 cylindrami. Czy ci z was, którzy mają ten problem, odczuwają problem podczas wyprzedzania itp., gdy następuje transfer cylindrów? Mam '21 CX 30 bez CD, więc jestem obcy dla tego scenariusza CD.
Powiem, że czuję niepokój z powodu nagłego szarpnięcia i drżenia podczas hamowania na mokrej nawierzchni. Wspomniałbym o lodzie, ale staramy się nie wychodzić z domu. Martwię się tym trochę, co wydaje się dziwne podczas jazdy z napędem na wszystkie koła.

To bardziej problem przy lekkim wciśnięciu pedału i dezaktywacji zaworów niż przy wciśnięciu pedału do podłogi i powrocie do trybu 4-cylindrowego.
 
CD działa, gdy silnik rozgrzeje się do określonej temperatury, nie pamiętam, czy w ogóle widziałem tę liczbę. Przy twoim stylu jazdy powinien się w końcu wystarczająco rozgrzać. Funkcja CD staje się aktywna poniżej prędkości autostradowej. Nasz, myślę, 40 MPH, może nawet trochę wolniej. Zauważamy szorstkość jazdy w zakresie 40-50 MPH. Jest to również dość widoczne do pełnej prędkości autostradowej, więc tak naprawdę sytuacja bez wyjścia.

Czy wiesz, że na ekranie informacyjnym możesz wybrać stronę, która pokazuje funkcję CD w czasie rzeczywistym, włączanie i wyłączanie? Myślę, że nazywa się to przepływem mocy, niech ktoś mi pomoże, jeśli się mylę. Nie mam tu samochodu ani instrukcji.

Ci z nas, którzy traktują to poważnie, jeszcze nie znaleźli sposobu na wyłączenie CD, selektywnie lub na stałe. Ktokolwiek to zrobi, będzie bardzo doceniony.
MadDad:

Między moją żoną i mną (a teraz naszą najmłodszą córką) posiadaliśmy kilka Mazd... i chcę kupić kolejną.

Około sześć miesięcy temu, podczas wizyty w San Diego, wynajęliśmy na tydzień 2023 CX30 Carbon Edition.

Co za pojazd! Nie jesteśmy wysokimi ani szerokimi ludźmi... a nasze dzieci są dorosłe, więc malutkie tylne siedzenie itp. nie stanowi dla nas problemu. Uwielbiałem to.

Kiedy nadejdzie czas na zakup, CX30 będzie na szczycie naszej listy.

W tym, co najlepiej nazwać tygodniem jazdy podmiejskiej, nie pamiętam, żebym odczuwał lub zauważał którykolwiek z problemów, które opisujesz z dezaktywacją cylindrów (CD).

Ale gdybym to zrobił, w CX30, którego kupiłem dla siebie, byłbym tak samo zirytowany jak ty teraz.

Próbowałem trochę poczytać o tym problemie.

Czy możesz wypowiedzieć się na temat:

1. Czy Twoim zdaniem problem CD jest gorszy w niektórych indywidualnych CX30 i nie tak oczywisty w innych CX30?

2. Wyjaśnij, w jaki sposób przetestowałbyś nowy CX30, aby sprawdzić, czy dany pojazd cierpi na problem CD.

Dzięki.
 
Odkryłem, że napompowali opony do 40 psi, więc przez pierwsze kilka dni wydawało się w porządku. Kiedy opony wróciły do normy, wstrząsy powróciły. Idę dalej z prawem lemon law
...dzięki za aktualizację tutaj.

To, że dealer spróbował triku z nadmiernym napompowaniem, w pewien sposób sugeruje, że Mazda jest świadoma tego problemu.

Naprawdę cieszę się, że dowiedziałem się o tym, zanim naprawdę zacząłem z zakupem.

Naprawdę uwielbiam ten pojazd.
 
MadDad:

Między moją żoną a mną (a teraz naszą najmłodszą córką) posiadaliśmy kilka Mazd... i chcę kupić kolejną.

Około sześć miesięcy temu, podczas wizyty w San Diego, wynajęliśmy 2023 CX30 Carbon Edition na tydzień.

Co za pojazd! Nie jesteśmy wysokimi ani szerokimi ludźmi... a nasze dzieci są dorosłe, więc malutkie tylne siedzenie itp. nie stanowi dla nas problemu. Uwielbiałem to.

Kiedy nadejdzie czas na zakup, CX30 będzie na szczycie naszej listy.

W tym, co najlepiej można nazwać tygodniem jazdy po przedmieściach, nie pamiętam, żebym odczuwał lub zauważał którykolwiek z problemów, które opisujesz z dezaktywacją cylindrów (CD).

Ale gdybym to zrobił, w CX30, którego kupiłbym dla siebie, byłbym tak samo zirytowany jak ty teraz.

Próbowałem trochę poczytać o tym problemie.

Czy możesz odnieść się do następujących kwestii:

1. Czy Twoim zdaniem problem CD jest gorszy w niektórych indywidualnych CX30 i nie tak oczywisty w innych CX30?

2. Wyjaśnij, w jaki sposób przetestowałbyś nowy CX30, aby sprawdzić, czy dany pojazd cierpi na problem CD.

Dzięki.
Dla zmienności jednostka do jednostki. Tak, niektóre są gorsze od innych. W 2024 CX30, który miałem, prawie nie można było zauważyć, kiedy przełączał się na 2 cylindry. Nie było to jednak całkowicie płynne.

Aby przetestować nowy:
Po pierwsze, wejdź do systemu informacyjno-rozrywkowego i uruchom monitor wydajności paliwa/przepływu energii. To pozwala zobaczyć, jak przełącza się z 4 cylindrów na 2 cylindry.
Jeśli znajdziesz ładny odcinek, na którym możesz "utrzymać" 80-90 km/h, po przyspieszeniu, jeśli zmniejszysz nacisk na pedał (ale nie tak bardzo, żeby zacząć się toczyć), powinieneś zobaczyć, jak spada do 2 cylindrów.
Zasadniczo przy odrobinie większego wciśnięcia pedału powinien wrócić do 4 cylindrów, a następnie możesz zmniejszyć nacisk na pedał na tyle, aby wrócił do 2 cylindrów.
Być może im więcej przełączeń z rzędu zrobisz, tym płynniej to będzie przebiegać, podczas gdy pierwsze przełączenie jest najbardziej wyraźne?
Jeśli zwolnisz i przełączy się na 2 cylindry na lekkim wzniesieniu, jest to również nieco bardziej wyraźne.
Po prostu unikaj podnoszenia stopy do momentu, w którym konwerter momentu obrotowego się odblokuje, ponieważ wtedy jakiekolwiek czknięcie silnika nie jest bezpośrednio przenoszone na koła.
To ma na celu sprawdzenie szorstkiego CD.

Dla samochodu, który kończy na próbie przełączenia na 2 cylindry, ale natychmiast wraca do 4 i cyklicznie co 2 sekundy, aż powiesz "dość tego!" i wciśniesz pedał. Ten jest trudny do niezawodnego odtworzenia i dla mnie jest łatwiejszy na niektórych odcinkach drogi, aby odtworzyć odpowiednie obciążenie silnika, aby to się wydarzyło. Niestety, ponieważ trudno to odtworzyć, czasami znajduje cię, gdy tego nie szukasz.

Właściwie bardzo lubię ten samochód, poza tym bałaganem CD i przestałem otrzymywać odpowiedzi od Mazda Customer Experience na moje e-maile w październiku.
 
41 - 60 of 87 Posts