Mazda CX‌-30 Forum banner
61 - 80 of 87 Posts
Dzięki za przeczytanie i odpowiedź.

Chcę wiedzieć rzeczy, zanim zdecyduję się na duże zakupy.

Proszę o zamieszczanie informacji, gdy pojawią się jakieś wiadomości o "poprawkach oprogramowania" dla problemu z CD.
Moim zdaniem "poprawka oprogramowania" w moim przypadku po prostu zwiększy obroty lub zmniejszy obciążenie silnika, które uruchamia przejście na 2 cylindry, więc jest większa luka między tym a momentem, w którym decyduje, że "potrzebuje" 4, więc zatrzaskuje się zamiast cykli.

Nie mam wielkiej nadziei, że oprogramowanie naprawi szorstkość.
 
Discussion starter · #63 ·
MadDad:

Między moją żoną a mną (a teraz naszą najmłodszą córką) posiadaliśmy kilka Mazd... i zamierzam kupić kolejną.

Około sześciu miesięcy temu, podczas wizyty w San Diego, wynajęliśmy 2023 CX30 Carbon Edition na tydzień.

Co za pojazd! Nie jesteśmy wysokimi ani szerokimi ludźmi... a nasze dzieci są dorosłe, więc małe tylne siedzenie itp. nie stanowi dla nas problemu. Uwielbiałem to.

Kiedy nadejdzie czas na zakup, CX30 będzie na szczycie naszej listy.

W tym, co najlepiej można nazwać tygodniem jazdy podmiejskiej, nie pamiętam, żebym czuł lub odczuwał którykolwiek z problemów, które opisujesz z dezaktywacją cylindrów (CD).

Ale gdybym tak zrobił, w CX30, którego kupiłbym dla siebie, byłbym tak samo zirytowany jak ty teraz.

Próbowałem trochę poczytać o tym problemie.

Czy możesz wypowiedzieć się na temat:

1. Twoim zdaniem, czy problem CD jest gorszy w niektórych indywidualnych CX30 i nie tak oczywisty w innych CX30?

2. Wyjaśnij, w jaki sposób przetestowałbyś nowy CX30, aby sprawdzić, czy dany pojazd cierpi na problem CD.

Dzięki.
1- Problem szorstkości CD występuje tylko w niektórych samochodach. W zeszłym roku testowaliśmy inne CX30, każdy miał kilka tysięcy mil na liczniku, żaden nie sprawiał takiego wrażenia. Cóż, prawdopodobnie wypróbowaliśmy tylko trzy od dealera, żaden nie był tak szorstki jak nasz. Jeden miał zauważalne uczucie szorstkości, inne były w zasadzie gładkie. Na tym forum jest wiele osób zgłaszających brak zauważalnych objawów i wierzę im. Moja żona jeździ 22 CX5 od 3 lat/38 000 mil, kupiony jako nowy, ma CD, jest bardzo gładki. Nasz CX30 szarpie się włączając i wyłączając CD tak gwałtownie, że można zobaczyć, jak wiązki reflektorów poruszają się w dół i w górę wraz ze zmianami. Zmiany te są szybkie w obu kierunkach, jak przełączanie przełącznika. To jak powrót do czasów, gdy wielu z nas było młodych, nasze biedne, zniszczone samochody źle reagowały, gdy sprężarka klimatyzacji włączała się i wyłączała.

2- Jedź samochodem normalnie. Ale nie pozwól, aby sprzedawca włączył klimatyzację lub muzykę. Niech obciążenie silnika nie będzie zakłócane przez klimatyzację. Utrzymuj niski poziom dźwięku, aby móc słuchać zmian w tonie silnika, jak zgłaszali niektórzy tutaj. Prawdopodobnie najlepszym warunkiem, aby to poczuć, jest łatwa jazda. Płasko, stabilnie, bez wiatru, 40 do 50 MPH to miejsce, w którym nasz jest najbardziej zauważalnie obserwowany i wciąż przełącza 4-2-4-2-4. Nie w sposób ciągły, pozostaje przez kilka sekund w każdym, ale nie bardzo długo. Ale głupota CD trwa aż do pełnej prędkości autostradowej.

To, co mnie przeraża i dlaczego być może nigdy więcej nie zaufam Mazdzie z CD, to fakt, że przeprowadziliśmy bardzo dokładną jazdę próbną tym samochodem. Ostrzegłem moją córkę, że w moich czasach proces sprzedaży to cztery zakręty w prawo i podpis tutaj, więc tego nie zrobiliśmy. Przejechaliśmy prawdopodobnie 20 minut/10 mil po drodze 40 MPH, ulicach lokalnych i pełną prędkością na autostradzie międzystanowej. Samochód jechał wspaniale.

Kupiliśmy go, moja córka zabrała go do domu. Wszystko dobrze. Kilka dni później dzwoni do mnie dość zdenerwowana. Samochód przestał jechać płynnie. Miał nieco ponad 300 mil. Zadzwoń do dealera, oglądają go następnego dnia, sprawdzają działanie silnika, problemy z przekładnią, luźne mocowania silnika itp. Nic nie znajdują, mówią jej, że to normalne, odsyłają ją do domu.

Wchodzę do internetu, zaczynam szukać, znajduję skargi na problemy z CD. Ostatnio czytałem, że nie miały CD, co było jednym z powodów, dla których poleciłem jej, żeby jeden wzięła. Zabierz go z powrotem kilka dni później, dealer udaje teraz głupiego. "Ma CD. Cóż, to nie powinno robić różnicy." Mówię im, żeby wygooglali skargi na temat pierwszej generacji CD, które mieli, a następnie anulowali, kilka lat temu.



Więc w naszym przypadku szorstkość zaczęła się po około 300 milach. Z całą pewnością gwarantuję, że do tego momentu tego nie robił. Nasz dealer faktycznie opublikował politykę zwrotu w ciągu 300 mil, jeśli klient jest niezadowolony. Mieliśmy około 360, kiedy go przynieśliśmy, zapytaliśmy o wymianę na inny samochód. "Nie, za późno" Tutaj zaczęła się zabawa.

Opierając się na naszym doświadczeniu, powiem, że nie ma pewności, że samochód, który opuszcza dealera działając poprawnie, będzie to robił nadal.

Niskokilometrowy, późny model w rozliczeniu, bardzo dokładnie przetestowany, w uczciwej cenie i z pełną pozostałą lub przedłużoną gwarancją, może być najbezpieczniejszym wyborem.

Dość mojego gadania. Zapraszam do zadawania dalszych pytań, chcę pomóc innym, aby nie zostali wciągnięci w coś takiego.
 
Discussion starter · #64 ·
MadDad:

Między moją żoną a mną (a teraz naszą najmłodszą córką) posiadaliśmy kilka Mazd... i chcę kupić kolejną.

Około sześć miesięcy temu, podczas wizyty w San Diego, wynajęliśmy 2023 CX30 Carbon Edition na tydzień.

Co za pojazd! Nie jesteśmy wysokimi ani szerokimi ludźmi... a nasze dzieci są dorosłe, więc malutkie tylne siedzenie itp. nie stanowi dla nas problemu. Uwielbiałem to.

Kiedy nadejdzie czas na zakup, CX30 będzie na szczycie naszej listy.

W tym, co najlepiej można nazwać tygodniem jazdy po przedmieściach, nie pamiętam, żebym odczuwał lub zauważał jakiekolwiek problemy, które opisujesz z dezaktywacją cylindrów (CD).

Ale gdybym to zrobił, w CX30, którego kupiłbym dla siebie, byłbym tak samo zirytowany jak ty teraz.

Próbowałem trochę poczytać o tym problemie.

Czy możesz odnieść się do następujących kwestii:

1. Czy Twoim zdaniem problem CD jest gorszy w przypadku niektórych indywidualnych CX30 i nie tak oczywisty w innych CX30?

2. Wyjaśnij, jak przetestowałbyś nowy CX30, aby sprawdzić, czy dany pojazd cierpi na problem CD.

Dzięki.
Pozwólcie, że dodam jeszcze jedną rzecz, na którą należy uważać. Moja córka czekała, aż dealer dostanie dokładnie tę konfigurację samochodu, to dokładnie to, czego chce. Dzwonią, jest tu, jeśli chcesz, przyjdź tutaj, te Carbon Editions szybko znikają. Przyjeżdżamy do salonu tego popołudnia, mówię córce, że dobrze się mu przyjrzymy. Przejedź się nim trochę, czy oszaleliśmy, cały czas próbujemy wymyślić, co jest dziwnego. Okazuje się, że obszar w przedniej szybie bezpośrednio przed kierowcą ma złe szkło, powodujące efekt soczewki, gdy twoje oczy przechodzą przez niego. Duży łamigłowiec, w żaden sposób nie do zaakceptowania, gdy już to zrozumiemy. Zwróć uwagę na kierownictwo. Najpierw niedowierzanie, potem sami to widzą, więc ich oferta: Kup samochód, przyjadą z ciężarówką ze szkłem i wymienią przednią szybę. Nie, nie kupujemy fabrycznie nowego samochodu, w którym Goober i Ralph właśnie przerobili szkło. Więc jesteśmy gotowi do wyjścia, kierownik sklepu wychodzi, żeby poinformować nas, że faktycznie otrzymali DWA tego modelu, więc przetestowaliśmy drugi i go kupiliśmy.

Tak więc, z tych dwóch identycznych samochodów, oba miały problemy. Niezbyt budzące zaufanie.
 
Pozwólcie, że dodam jeszcze jedną rzecz, na którą trzeba uważać. Moja córka czekała, aż dealer dostanie tę konkretną konfigurację samochodu, to dokładnie to, czego chce. Dzwonią, jest, jeśli chcesz, przyjdź tutaj, te Carbon Editions szybko schodzą. Przyjeżdżamy do salonu tego popołudnia, mówię córce, że dobrze się mu przyjrzymy. Przejedziemy się nim trochę, czy oszaleliśmy, cały czas próbujemy rozgryźć, co jest dziwnego. Okazuje się, że obszar przedniej szyby bezpośrednio przed kierowcą ma wadliwe szkło, powodujące efekt soczewki, gdy oczy przechodzą przez niego. Duży zginacz mózgu, w żaden sposób nie do zaakceptowania, gdy już to rozgryziemy. Zwracamy uwagę kierownictwu. Najpierw niedowierzanie, potem sami to widzą, więc ich oferta: Kup samochód, sprowadzą ciężarówkę ze szkłem i wymienią przednią szybę. Nie, nie kupujemy fabrycznie nowego samochodu, w którym Goober i Ralph właśnie przerobili szkło. Więc jesteśmy gotowi do wyjścia, wychodzi kierownik sklepu, żeby poinformować nas, że faktycznie otrzymali DWA egzemplarze tego modelu, więc przetestowaliśmy drugi, a potem go kupiliśmy.

Zatem z tych dwóch identycznych samochodów oba miały problemy. Niezbyt budzące zaufanie.
Słyszałem o tych problemach ze szkłem, człowiek się zastanawia, jaki rodzaj kontroli jakości ma miejsce w Mazdzie 😬
 
Pozwólcie, że dodam jeszcze jedną rzecz, na którą należy uważać. Moja córka czekała, aż dealer dostanie tę konkretną konfigurację samochodu, to dokładnie to, czego chce. Dzwonią, jest, jeśli chcesz, przyjdź tutaj, te Carbon Editions szybko schodzą. Przyjeżdżamy do salonu tego popołudnia, mówię córce, że dobrze się mu przyjrzymy. Przejedziemy się nim trochę, czy oszaleliśmy, ciągle próbujemy rozgryźć, co jest dziwnego. Okazuje się, że obszar przedniej szyby bezpośrednio przed kierowcą ma wadliwe szkło, powodujące efekt soczewki, gdy oczy przechodzą przez niego. Duży zakręt mózgowy, w żaden sposób nie do zaakceptowania, gdy już to rozgryziemy. Zwróć uwagę na kierownictwo. Najpierw niedowierzanie, potem sami to widzą, więc ich oferta: Kup samochód, sprowadzą ciężarówkę ze szkłem i wymienią przednią szybę. Nie, nie kupujemy fabrycznie nowego samochodu, w którym Goober i Ralph właśnie przerobili szkło. Więc jesteśmy gotowi do wyjścia, wychodzi kierownik sklepu, aby poinformować nas, że faktycznie otrzymali DWA takie modele, więc przetestowaliśmy drugi, a następnie go kupiliśmy.

Zatem z tych dwóch identycznych samochodów oba miały problemy. Niezbyt budzące zaufanie.
O mój Boże, co za wkurzające doświadczenie w salonie.

Niestety: byłem tam - zrobiłem to.
 
Czy oni to kiedykolwiek naprawili? Mam ten sam problem. Dostałem nowe opony i właśnie je wyważyłem w Mazdzie. Zrobiłem geometrię i nadal się trzęsie. Wracam do dealera w piątek.
Znowu jest u dealera. Mój 2022 nie ma płyty CD. To coś innego. Dealer wykluczył opony i geometrię. Wyobraźcie sobie, że samochód zastępczy, który mi dali, robi to samo.
 
Po przeczytaniu tego tematu, do głowy przychodzi mi potencjalny problem bezpieczeństwa podczas przechodzenia między 2 a 4 cylindrami. Czy ci z was, którzy mają ten problem, odczuwają problem podczas wyprzedzania itp., gdy następuje transfer cylindrów? Mam '21 CX 30 bez CD, więc jestem obcy dla tego scenariusza CD.
Nie miałem żadnych problemów z moim
 
Nie miałem z moją żadnych problemów
Nawet jeśli nie masz z tym problemu, skraca to bezproblemową żywotność silnika. To samo dotyczy silnika z turbodoładowaniem. Ale to problem dla kogoś innego w przyszłości (podobnie jak wymiany oleju w dłuższych odstępach czasu i brak odpowiednich przeglądów płynu przekładniowego), jeśli nie zatrzymujesz pojazdów na dłużej.
 
owns 2022 Mazda CX-30 Carbon Edition (NA 2.5L, No Cylinder-Deactivation)
Mam CX30 z 2025 roku, kupiony dwa tygodnie temu. Odczuwam wibracje, szczególnie w podłodze po lewej stronie nogi, gdy prędkość wynosi od 45 do 55 mil na godzinę przy niskich obrotach. Dzieje się tak, gdy na ekranie jest aktywowana płyta CD. Wibracje zesztywniały mi stopę w zeszłym tygodniu w drodze z pracy do domu. Dlaczego nie możemy wyłączyć tego nonsensu?
 
Mam CX30 z 2025 roku, kupiony dwa tygodnie temu. Czuję wibracje, szczególnie w podłodze po lewej stronie nogi, gdy prędkość wynosi od 45 do 55 mil na godzinę przy niskich obrotach. Dzieje się tak, gdy CD jest aktywne na ekranie. Wibracje zdrętwiały mi stopę w zeszłym tygodniu w drodze do domu z pracy.
Dlaczego nie możemy wyłączyć tego nonsensu?
Chciałbym, żeby przynajmniej zajęli się tymi, które wykazują gorsze niż normalne przejścia cylindrów, aby spróbować ponownie uszczelnić zawory, może sprężyny i HLAs lub coś w tym stylu. Przynajmniej ostatnim razem wyciągnęli i sprawdzili solenoidy.
Nie jestem pewien, jaka jest fizyczna różnica między CX-5 a CX-30. Powinien być ten sam silnik, ale ma więcej KM.
Zdecydowanie występuje "lekko wykrywalna zmiana" w samochodzie zastępczym, który miałem, w porównaniu z tymi z nas, u których jest to odczuwalne jak uderzenie w osłonę opony na drodze lub drżenie samochodu przez ułamek sekundy. Lub gdzie jest tak źle, że natychmiast przełącza samochód z powrotem na 4 cylindry.
 
Discussion starter · #73 ·
Witamy na forum. To straszna rzecz, że dołączyłeś do nas z powodu tego problemu. Jak Mazda może nadal sprzedawać te koszmarne maszyny zaufanej publiczności, wprawia mnie w osłupienie.

Czy czytałeś długie wątki tutaj, szczegółowo opisujące, przez co przeszliśmy?
 
Mam CX30 z 2025 roku, kupiony dwa tygodnie temu. Czuję wibracje, zwłaszcza w podłodze po lewej stronie nogi, gdy prędkość wynosi od 45 do 55 mil na godzinę przy niskich obrotach. Dzieje się tak, gdy CD jest aktywne na ekranie. Wibracje zdrętwiały mi stopę w zeszłym tygodniu w drodze z pracy do domu.
Dlaczego nie możemy wyłączyć tych bzdur?
Czy istnieje szansa, że ​​dealer ma politykę zwrotów? To lepsze niż próba zmuszenia działu serwisowego do zrobienia czegokolwiek poza skryptem Mazdy, a następnie walka o ponowny zakup za pośrednictwem BBB National Programs, prawa o cytrynach lub współpracy z Mazda Customer Experience.
 
Witaj na forum. To straszna rzecz, że dołączyłeś do nas z powodu tego problemu. Jak Mazda może nadal sprzedawać te koszmarne maszyny zaufanej publiczności, wprawia mnie w osłupienie.

Czy czytałeś długie wątki tutaj, szczegółowo opisujące, przez co przeszliśmy?
Tak. W ten weekend odbyłem 40-minutową podróż autostradą (70+) i nie było żadnych zauważalnych wibracji. Jednakże, podczas mojej podróży do pracy, w której jeżdżę 45-55, zauważam to i zbiega się to z CD na ekranie.
 
Discussion starter · #77 ·
Mam CX30 z 2025 roku, kupiony dwa tygodnie temu. Czuję wibracje, szczególnie w podłodze po lewej stronie nogi, gdy prędkość wynosi 45-55 mil na godzinę przy niskich obrotach. Dzieje się tak, gdy CD jest aktywne na ekranie. Wibracje zesztywniały mi stopę w zeszłym tygodniu w drodze z pracy.
Dlaczego nie możemy wyłączyć tych bzdur?
Ile mil przejechałeś, zanim zaczęło się szorstkość, czy myślisz, że działo się to od razu? Nasz działał absolutnie płynnie we wszystkich warunkach przez pierwsze 300 mil lub więcej, a potem zaczęła się szorstkość. Nasz jest tak oczywisty, że poczulibyśmy to podczas jazdy próbnej i tam skończyłyby się te bzdury.
 
Celowo unikałem znalezienia grafiki dezaktywacji cylindrów, ponieważ patrzenie na to przedstawienie tylko zwiększyłoby mój niepokój związany z tym systemem. Mówiłem to już wcześniej, zanim zdecydowałem się na zakup, zbadałem wiele marek i modeli pojazdów. Żaden z nich nie „zaznaczył wszystkich pól” dla mnie. Głównymi punktami spornymi dla mnie były samochody z własnymi wersjami I-Stop, dezaktywacją cylindrów, silnikami wolnossącymi i przekładniami CVT. Kiedy odkryłem, że mój CX-30 z 2024 roku nie był wyposażony w I-Stop (dzięki Bogu), pomyślałem, że 3 z 4 rzeczy, których zdecydowanie nie chciałem, były najbliższe temu, co miałem dostać (chyba że zdecydowałbym się na wersję turbo jakiejś marki). Mimo to wciąż czekam, aż ktoś wymyśli obejście systemu CD.
 
61 - 80 of 87 Posts