Mazda CX‌-30 Forum banner
41 - 59 of 97 Posts
Witajcie wszyscy, tutaj w Chile mamy ten sam problem. Osobiście nie mogę nawet spokojnie umyć samochodu bez pojawienia się tego ostrzeżenia, nawet raz pojazd nie odpalił i musiałem go uruchomić z innym pojazdem.
 
  • W domu, trzy razy - w ciągu pierwszego miesiąca od zakupu
  • Komunikat ostrzegawczy o niskim stanie baterii i sygnał dźwiękowy
  • 2021 CX30 SEL LUX Auto 186
  • Brak naprawy, umieszczony na ładowaniu ładowarką CTEK 5
  • Problem przekazany do dealera w celu rozwiązania
  • Nieznana aktualizacja
Dzień po odbiorze miałem ostrzeżenie, po umyciu samochodu, gdzie miałem otwarte drzwi przez 15 minut. Zalecono mi jazdę samochodem, pozostawienie silnika na biegu jałowym przez 30 minut i naładowanie. Niestety, żadna z tych czynności nie zadziałała. Z rozmów z Mazdą i sprzedawcą wynika, że ​​jest to problem bliskości, który budzi system multimedialny (więc nie musisz czekać, aż się uruchomi po otwarciu samochodu). Uczciwie mówiąc, mój sprzedawca zamierza zabrać samochód z powrotem i przeprowadzić dochodzenie.

Byłem zirytowany sugestią Mazdy, że nie powinienem się martwić, ponieważ miałem ubezpieczenie od awarii. To nie jest rozwiązanie, ale lepiej przyznać, że istnieje problem i przejrzyście pracować nad rozwiązaniem. Opublikuję aktualizację po zakończeniu dochodzenia i czy problem został rozwiązany.
 
  • W domu, trzy sytuacje - w ciągu pierwszego miesiąca posiadania
  • Komunikat ostrzegawczy o niskim poziomie naładowania akumulatora i sygnał dźwiękowy
  • 2021 CX30 SEL LUX Auto 186
  • Brak naprawy, umieszczony na ładowaniu ładowarką CTEK 5
  • Przekazano problem do dealera w celu rozwiązania
  • Nieznana aktualizacja
Dzień po odbiorze miałem ostrzeżenie, po umyciu samochodu, gdzie miałem otwarte drzwi przez 15 minut. Zalecono mi jazdę samochodem, pozostawienie silnika na biegu jałowym na 30 minut i naładowanie. Niestety żadna z tych czynności nie zadziałała. Z rozmów z Mazdą i sprzedawcą wynika, że ​​jest to problem bliskości, który budzi system multimedialny (więc nie musisz czekać, aż się uruchomi po otwarciu samochodu). Uczciwie mówiąc, mój sprzedawca zamierza zabrać samochód z powrotem i przeprowadzić dochodzenie.

Byłem zirytowany sugestią Mazdy, że nie powinienem się martwić, ponieważ mam ubezpieczenie od awarii. To nie jest rozwiązanie, ale lepiej przyznać, że jest problem i przejrzyście pracować nad rozwiązaniem. Zamieszczę aktualizację po zakończeniu dochodzenia i czy problem został rozwiązany.
Według kierownika ds. relacji z klientami Mazda UK, faktycznie mają rozwiązanie, po prostu nie chce im się go wdrożyć. Oto cytat z jednej z jej odpowiedzi na moją oficjalną skargę:
"Fabryka jednak wzięła pod uwagę opinie klientów, że to ostrzeżenie jest raczej uciążliwością niż środkiem zapobiegawczym i dlatego rozważała wydłużenie 30-minutowego licznika do najdłuższego możliwego okresu. Jest to ulepszenie i po prostu wydłużenie czasu, w którym ostrzeżenie pojawi się, gdy akumulator naprawdę potrzebuje zasilania, a nie obecne 30-minutowe ostrzeżenie. W tej chwili nie mamy daty wydania oprogramowania. Naszym zdaniem samochód działa obecnie zgodnie z przeznaczeniem, więc nie ma wady produkcyjnej."
Kluczowym słowem jest tutaj "uciążliwość". Tak jest to postrzegane przez Mazdę i dlatego problem polega na tym, że Mazda Japan nie widzi pilnej potrzeby w wydaniu aktualizacji oprogramowania i najprawdopodobniej umieści ją w swoim normalnym cyklu aktualizacji oprogramowania (który w najlepszym razie wynosi raz w roku), a nawet zbiegnie się z wydaniem platformy MHEV nowej generacji na lata 2022-2023. Z tego, co mi powiedziano, nie mają wielu oficjalnych skarg do Mazdy na ten problem, aby wygenerować pilną odpowiedź. Właściciele zwykle skarżą się dealerom, ale jest to bezcelowe przynajmniej w Wielkiej Brytanii.
Masz rację, bliskość pilota prawdopodobnie generuje to ostrzeżenie za każdym razem, gdy drzwi samochodu są otwierane, nawet gdy samochód jest odblokowany. Jednak po pierwszym ostrzeżeniu (po skumulowanych 30 minutach czasu pracy elektroniki pokładowej) samochód przechodzi w stan "głębokiego uśpienia". Oznacza to, że jeśli trzymasz pilota w chronionym etui RFID lub z dala od samochodu, otwieranie drzwi nie będzie już generować kolejnych ostrzeżeń. Istnieją pewne działania, które nadal wyciągną samochód z "głębokiego uśpienia" i dotyczą one głównie kontroli, które oprogramowanie musi wykonać na EPB, takie jak naciśnięcie przycisku EPB lub pedału hamulca, naciśnięcie pedału sprzęgła (dla manualnej skrzyni biegów), zamykanie/otwieranie samochodu itp. Nie mam pojęcia, dlaczego Mazda jest tak obsesyjnie nastawiona na kontrole EPB, ale jedziemy. Również otwieranie/zamykanie tylnej klapy i otwieranie/zamykanie maski robi podobne rzeczy, ale, jak sądzę, są one związane z systemem alarmowym, a nie z EPB. Osobiście mogę poczekać kilka sekund, aż samochód się uruchomi, zanim go uruchomię i odjadę. W moim 3-letnim Mazda 2 po prostu wyłączyłem zaawansowane bezkluczykowe wejście, ale niestety nie można tego zrobić w CX-30. Co ciekawe, to wstępne uruchamianie CX-30 nie robi żadnej zauważalnej różnicy w porównaniu z nie uruchomionym wstępnie Mazda 2, jeśli chodzi o ruszanie z miejsca. Cóż, jeśli jesteś kierowcą ucieczki dla rabusiów bankowych, to wstępne uruchamianie może być ważne, ale nie dla rodzinnego SUV-a.
 
Według kierownika ds. relacji z klientami Mazda UK, w rzeczywistości mają rozwiązanie, po prostu nie chce im się go wdrażać. Oto cytat z jednej z jej odpowiedzi na moją oficjalną skargę:
"Fabryka jednak wzięła pod uwagę opinie klientów, że to ostrzeżenie jest raczej uciążliwością niż środkiem zapobiegawczym i dlatego rozważała wydłużenie 30-minutowego licznika do najdłuższego możliwego okresu. Jest to ulepszenie i po prostu wydłużenie czasu, w którym ostrzeżenie pojawi się, gdy bateria naprawdę potrzebuje zasilania, a nie obecne 30-minutowe ostrzeżenie. W tej chwili nie mamy daty wydania oprogramowania. Naszym zdaniem samochód działa obecnie zgodnie z przeznaczeniem, więc nie ma wady produkcyjnej."
Kluczowym słowem jest tutaj "uciążliwość". Tak jest to postrzegane przez Mazdę i dlatego problem polega na tym, że Mazda Japan nie widzi pilnej potrzeby wydania aktualizacji oprogramowania i najprawdopodobniej umieści ją w swoim normalnym cyklu aktualizacji oprogramowania (który w najlepszym razie odbywa się raz w roku), a nawet zbiegnie się z wydaniem platformy MHEV nowej generacji na lata 2022-2023. Z tego, co mi powiedziano, nie mają wielu oficjalnych skarg do Mazdy na ten problem, aby wygenerować pilną odpowiedź. Właściciele zwykle skarżą się dealerom, ale jest to bezcelowe przynajmniej w Wielkiej Brytanii.
Masz rację, bliskość pilota prawdopodobnie generuje to ostrzeżenie za każdym razem, gdy drzwi samochodu są otwierane, nawet gdy samochód jest odblokowany. Jednak po pierwszym ostrzeżeniu (po skumulowanych 30 minutach czasu pracy elektroniki pokładowej) samochód przechodzi w stan "głębokiego uśpienia". Oznacza to, że jeśli trzymasz pilota w chronionym RFID etui lub z dala od samochodu, otwieranie drzwi nie będzie już generować kolejnych ostrzeżeń. Istnieją pewne działania, które nadal wybudzą samochód z "głębokiego uśpienia" i dotyczą one głównie kontroli, które oprogramowanie musi wykonać na EPB, takich jak naciśnięcie przycisku EPB lub pedału hamulca, naciśnięcie pedału sprzęgła (dla manualnej skrzyni biegów), zamykanie/otwieranie samochodu itp. Nie mam pojęcia, dlaczego Mazda jest tak obsesyjnie nastawiona na kontrole EPB, ale tak jest. Również otwieranie/zamykanie klapy bagażnika i otwieranie/zamykanie maski robi podobne rzeczy, ale przypuszczam, że są one związane z systemem alarmowym, a nie z EPB. Osobiście mogę poczekać kilka sekund, aż samochód się uruchomi, zanim go uruchomię i odjadę. W moim 3-letnim Mazda 2 po prostu wyłączyłem zaawansowane bezkluczykowe wejście, ale niestety nie można tego zrobić w CX-30. Co zabawne, to wstępne uruchamianie CX-30 nie robi żadnej zauważalnej różnicy w porównaniu z nie wstępnie uruchomionym Mazda 2, jeśli chodzi o uruchomienie. Cóż, jeśli jesteś kierowcą ucieczki dla rabusiów bankowych, to wstępne uruchamianie może być ważne, ale nie dla rodzinnego SUV-a.
Dzięki. Umieściłem swój drugi kluczyk w trybie uśpienia (4 naciśnięcia, zapalenie się kontrolki kluczyka, a następnie kolejne naciśnięcie i miganie wskaźników). Mój sprzedawca sprawdza, czy może zmienić ustawienie zaawansowanego bezkluczykowego dostępu, chcą to naprawić, więc chwała im. Zatrzymują samochód na kilka dni, aby dojść do sedna sprawy. Jeśli ich rozwiązanie zadziała, zapytam dokładnie, co zrobili i zamieszczę to w tym kanale.
 
Dzięki. Włożyłem mój drugi kluczyk w tryb uśpienia (4 naciśnięcia, zapala się kontrolka kluczyka, a następnie kolejne naciśnięcie i migają wskaźniki). Mój sprzedawca rozważa zmianę zaawansowanych ustawień bezkluczykowych, chcą to naprawić, więc chwała im. Trzymają samochód przez kilka dni, aby dotrzeć do sedna sprawy. Jeśli ich rozwiązanie zadziała, zapytam dokładnie, co zrobili i zamieszczę post w tym wątku.
Świetnie. Daj nam znać, czy Twój dealer znajdzie sposób na wyłączenie zaawansowanego bezkluczykowego dostępu i jaki to będzie miało efekt. Poprosiłem dział techniczny Mazdy UK o wyłączenie ostrzeżenia w moim samochodzie lub wyłączenie zaawansowanego bezkluczykowego dostępu lub przynajmniej wyłączenie dźwięku dla tego konkretnego ostrzeżenia. Powiedzieli mi, że nic nie da się zrobić, ale nie jestem przekonany, że byli w 100% szczerzy. Czułem, że po prostu podążali za "linią partii" Mazdy. Najwyraźniej istnieje film na YT, w którym niemiecki dealer wskazuje, że potencjalnie w Q1 2022 Mazda wyda aktualizację oprogramowania zwiększającą łączny czas z 30 minut do 90 minut. Ten 300% wzrost wskazuje, że Mazda nie przeprowadziła właściwej oceny, gdy wybrano początkowe 30 minut, a my (właściciele generacji 2021) zostaliśmy wykorzystani jako króliki doświadczalne do przetestowania ich rozwiązania. Myślę, że Mazda niechętnie przyznaje się do błędu w obawie przed działaniami prawnymi.
 
Niestety, doświadczyłem tego dzisiaj. Myłem przednią szybę, próbując faktycznie wypolerować rysę sodą oczyszczoną. W każdym razie, kiedy wsiadłem do samochodu, nie dotykając jeszcze niczego, pikał prawie tak, jakbym włączał zapłon. Ale kiedy sprawdziłem deskę rozdzielczą, pisało, że mój akumulator wkrótce się wyczerpie, włącz silnik. I tak zrobiłem. Trzymałem go włączonego przez kilka minut, potem wyłączyłem i spróbowałem ponownie. Nie zauważyłem problemu ponownie. Będę to obserwował.
 
Cześć wszystkim, nowy właściciel cx-30 tutaj. Pozdrowienia z Nowej Zelandii!

Dziś miałem ten sam problem. Dziś po południu czyściłem wnętrze i trzymałem otwarte drzwi kierowcy przez 15 minut. Potem pojawiło się to ostrzeżenie o niskim poziomie naładowania akumulatora. Bardzo denerwujące.

Musiałem pojechać nim na plażę, żeby naładować akumulator, ponieważ nie chcę dzwonić do Mazdy, żeby uzyskać pomoc w poniedziałek rano.

Teraz zastanawiam się, co mogło spowodować ten problem... i-stop może być jedną z przyczyn. W Nowej Zelandii jest teraz bardzo gorąco i muszę mieć włączoną klimatyzację. Zauważyłem, że kiedy i-stop wyłącza silnik, klimatyzacja zużywa ogromną moc, a pojazd automatycznie zaczyna dostarczać prąd.

W każdym razie, jeśli problem się powtórzy, zadzwonię do dealera. Bardzo lubię CX30, ale ten problem jest nie do zniesienia!! Nawet moja super stara Tiida z 2005 roku by mi tego nie zrobiła.
 
Ten wątek to dziennik, kiedy członkowie są dotknięci problemem niskiego poziomu naładowania akumulatora w modelach Mazda CX-30 2019/2020/2021 na wszystkich rynkach.

Jest to wynik próśb członków, którzy są dotknięci, aby można było zebrać jakąś formę dowodu w jednym miejscu.

Informacje podstawowe należy przejrzeć w następujących wątkach:

Aby dodać swój wpis, po prostu wprowadź następujące informacje w nowym poście poniżej:

  • Kiedy i gdzie wystąpił incydent

  • Jaki był incydent (ostrzeżenie o niskim poziomie naładowania akumulatora/nie uruchomienie itp.)

  • Model i rok Twojego samochodu

  • Czy samochód wymagał odzyskania po incydencie

  • Czy dealer był zaangażowany

  • (jeśli wiadomo) czy aktualizacja rozładowania akumulatora została zastosowana przez Mazdę
Możemy to zaktualizować w miarę upływu czasu.
Aby zachować porządek w wątku, usunę posty po wprowadzeniu szczegółów do tabeli.
Mamy naszego CX30 GS AWD Soul Red z 2021 roku dopiero od tygodnia. Zapytałem o alarm „Niski poziom naładowania akumulatora”, o którym słyszałem, kiedy odbieraliśmy samochód. Zarówno sprzedawca, jak i kierownik finansowy powiedzieli, że problem został rozwiązany i nie będę miał żadnych problemów. W tym tygodniu wystąpiły już 4 przypadki, kiedy badaliśmy funkcje telefonu i muzyki w naszym parkingu w kondominium. Za każdym razem przestawaliśmy badać. Za pierwszym razem jeździliśmy samochodem przez jakiś czas zgodnie z instrukcją. Dwa inne razy po prostu zatrzymaliśmy się i zamknęliśmy samochód do następnego dnia. Samochód uruchomił się bez problemu i nigdy nie potrzebowaliśmy doładowania. Co ciekawe, czwarty raz uruchomiłem silnik tylko na nieco ponad minutę zamiast pięciu, ponieważ byliśmy na podziemnym parkingu. Kiedy wyłączyłem silnik, alarm włączył się ponownie, migając i piszcząc jak szalony. Myślę, że naprawdę musisz uruchomić silnik na dłużej niż pięć minut. Nie wróciliśmy jeszcze do dealera, ani dealer nie zadzwonił do nas, aby skontaktować się z nami w ramach uprzejmości posprzedażnej. Trochę rozczarowany, ale wciąż kocham naszego CX30. Wydaje się, że alarm „Niski poziom naładowania akumulatora” może być dobrą funkcją, jeśli akumulator jest naprawdę niski. Być może Mazda ustawiła parametry oprogramowania zbyt nisko i musi zmienić limit czasu alarmu na dłuższy czas? Napisałem dziś wieczorem do Mazdy Canada o alarmie, aby uzyskać ich opinię. Mam nadzieję, że to pomoże.
 
Mamy naszego CX30 GS AWD Soul Red z 2021 roku dopiero od tygodnia. Zapytałem o alarm "Niski poziom naładowania akumulatora", o którym słyszałem, gdy go odbieraliśmy. Zarówno sprzedawca, jak i kierownik finansowy powiedzieli, że problem został rozwiązany i nie będę miał żadnych problemów. W tym tygodniu wystąpiły już 4 przypadki, kiedy badaliśmy funkcje telefonu i muzyki w naszym parkingu w kondominium. Za każdym razem przestawaliśmy badać. Za pierwszym razem jeździliśmy samochodem przez jakiś czas zgodnie z instrukcjami. Dwa inne razy po prostu zatrzymaliśmy się i zamknęliśmy samochód do następnego dnia. Samochód uruchamiał się bez problemu i nigdy nie potrzebowaliśmy doładowania. Co ciekawe, czwarty raz uruchomiłem silnik tylko na nieco ponad minutę zamiast pięciu, ponieważ byliśmy na podziemnym parkingu. Kiedy wyłączyłem silnik, alarm włączył się ponownie, migając i piszcząc jak szalony. Myślę, że naprawdę trzeba uruchomić silnik na dłużej niż pięć minut. Nie wróciliśmy jeszcze do dealera, ani dealer nie zadzwonił, aby skontaktować się z nami w ramach uprzejmości posprzedażnej. Trochę rozczarowany, ale wciąż kocham naszego CX30. Wydaje się, że alarm "Niski poziom naładowania akumulatora" może być dobrą funkcją, jeśli akumulator jest naprawdę niski. Być może Mazda ustawiła parametry oprogramowania zbyt nisko i musi zmienić limit czasu alarmu na dłuższy czas? Napisałem dziś wieczorem e-mail do Mazdy Canada w sprawie alarmu, aby uzyskać ich opinię. Mam nadzieję, że to pomoże.
Masz rację, że musisz uruchomić silnik na biegu jałowym przez co najmniej 5 minut, aby zresetować timer. Oczywiście, to nie wystarczy, aby naładować rozładowany akumulator, to po prostu nominalna liczba, arbitralnie wybrana przez Mazdę do resetowania timera. Timer po prostu liczy 30 skumulowanych minut pracy elektroniki samochodu w stanie aktywnym pomiędzy kolejnymi uruchomieniami silnika. Kiedy ten czas zostanie osiągnięty, generowane jest ostrzeżenie "Ryzyko niskiego poziomu naładowania akumulatora", niezależnie od rzeczywistego stanu naładowania lub stanu zdrowia akumulatora 12V, jak stwierdziłeś w swoim nowym samochodzie. Szkoda, że Mazda wypuściła tak słabe i niedopracowane oprogramowanie, ale są przesłanki, że aktualizacja jest w drodze na pierwszy kwartał 2022 roku. I tak świetnie, że skontaktowałeś się z Mazdą Canada. Im więcej właścicieli ich naciska, tym bardziej prawdopodobne jest, że otrzymamy tę aktualizację wcześniej.
 
Masz rację, że musisz uruchomić silnik na biegu jałowym przez co najmniej 5 minut, aby zresetować timer. Oczywiście nie wystarczy to do naładowania rozładowanego akumulatora, jest to po prostu liczba nominalna, arbitralnie wybrana przez Mazdę do resetowania timera. Timer po prostu zlicza 30 skumulowanych minut pracy elektroniki samochodu w stanie aktywnym pomiędzy kolejnymi uruchomieniami silnika. Kiedy ten czas zostanie osiągnięty, generowane jest ostrzeżenie "Niskie ryzyko rozładowania akumulatora", niezależnie od rzeczywistego stanu naładowania lub stanu technicznego akumulatora 12V, jak stwierdziłeś w swoim nowym samochodzie. Szkoda, że Mazda wypuściła tak słabe i niedopracowane oprogramowanie, ale są przesłanki, że aktualizacja pojawi się w 1 kwartale 2022 roku. I tak świetnie, że skontaktowałeś się z Mazdą Canada. Im więcej właścicieli ich naciska, tym bardziej prawdopodobne jest, że otrzymamy tę aktualizację wcześniej.
Nadal mam irytujący alarm, nawet po ostatniej aktualizacji oprogramowania.

Załadowałem kilka przedmiotów do bagażnika i ta czynność go wywołała.

Uruchomiłem samochód na około 7 minut (jechałem drogą i z powrotem) i już nie ma alarmu.

To uruchamianie silnika przez >5 minut wydaje mi się negować wszelkie oszczędności paliwa generowane przez funkcję stop/start i zastanawiam się, czy ma to wpływ na dane dotyczące zużycia paliwa lub, jeśli tak, czy jest to w ogóle brane pod uwagę. Może to być przypadek wprowadzającej w błąd reklamy, podobny do tego z afery Volkswagena.
Ponieważ dealerzy zostali poinformowani, aby wyłączać niektóre funkcje podczas prezentowania pojazdów potencjalnym klientom, z pewnością tak mi się wydaje.

:rolleyes::( Dino
 
Nadal mam irytujący alarm, nawet po najnowszej aktualizacji oprogramowania.

Załadowałem kilka przedmiotów do bagażnika i ta czynność go wywołała.

Uruchomiłem samochód na około 7 minut (jechałem drogą i z powrotem) i już nie było alarmu.

To uruchamianie silnika przez >5 minut wydaje mi się niwelować wszelkie oszczędności paliwa generowane przez funkcję start/stop i zastanawiam się, czy ma to wpływ na wskaźniki zużycia paliwa, czy też jest to w ogóle brane pod uwagę. Może to być przypadek wprowadzającej w błąd reklamy, podobny do tego z afery Volkswagena.
Ponieważ dealerzy zostali poinformowani, aby wyłączać niektóre funkcje podczas prezentowania pojazdów potencjalnym klientom, z pewnością tak mi się wydaje.

:rolleyes::( Dino
Zgadzam się i miałem te same podejrzenia. Zgłosiłem to do brytyjskiego Stowarzyszenia Konsumentów i zostało przekazane ich badaczom specjalizującym się w pojazdach. Nic nie słyszałem i jakoś nie sądzę, żebym usłyszał. Jednak przypuszczam, że każdy przyzwoity ekologiczny prawnik skorzystałby z okazji, aby uderzyć Mazdę i innych producentów (na przykład Toyotę) za instruowanie właścicieli, aby bezsensownie uruchamiali swoje silniki i zanieczyszczali środowisko tylko po to, by poradzić sobie z wadliwym oprogramowaniem producentów samochodów. Podczas blokady Toyota instruowała właścicieli swoich samochodów hybrydowych, aby uruchamiali je okresowo w trybie READY przez co najmniej 60 minut, co oznaczało, że samochód stał w miejscu i uruchamiał i zatrzymywał silnik tylko po to, by naładować akumulator hybrydowy. Oczekiwano również, że właściciel będzie siedział w samochodzie przez całe 60 minut, ponieważ Toyota odradzała pozostawianie pojazdu bez nadzoru podczas tego procesu. Co zabawne, wielu właścicieli zgłaszało, że włączali samochód w tryb READY z akumulatorem wskazującym 7/8 poziomu naładowania i kończyli z 2/8 poziomu. Oczywiście byli bardzo zaniepokojeni, że ten proces zamiast utrzymywać stan naładowania akumulatora, zmniejszał go. Przykłady te kwestionują całą koncepcję hybryd samoczynnie ładujących się i MHEV. Staje się jasne, że producenci nie potrafią prawidłowo zarządzać poborem mocy w tych pojazdach bez uruchamiania silników i naprawdę powinni zapewnić wtyczkę i ładowarkę, aby poradzić sobie z sytuacjami, w których właściciel, z jakichkolwiek powodów, nie może uruchamiać samochodu codziennie przez wiele godzin lub jeździ nim tylko na krótkich trasach. Jednak staną się one hybrydami typu plug-in (PHEV), które już istnieją i mają swoje własne problemy (nieefektywność). Zna ktoś dobrego prawnika? :sneaky:
 
Witajcie wszyscy, tutaj w Chile mamy ten sam problem. Osobiście nie mogę nawet spokojnie umyć samochodu bez pojawienia się tego ostrzeżenia, nawet raz pojazd nie odpalił i musiałem go uruchomić z innego pojazdu.
Witaj Pezhan - jak długo zwykle myjesz swój samochód? Przynajmniej na ten czas musiałeś uruchomić swój samochód z kabli?
 
Weekend 1/17/22 – Centralna Floryda. Bateria uległa awarii. Nie chciał się uruchomić. Bateria miała 25% i została naładowana do 100%. Uruchomił samochód normalnie (ale nim nie jeździł). Stał w garażu przez noc i rano znowu nie chciał się uruchomić. Samochód został odholowany do dealera. Notatki od dealera: „Uruchomiony z kabli, brak przepustnicy, wiele kontrolek ostrzegawczych, sprawdzone DTC. Przetestowano akumulator za pomocą D.C.A. i akumulator uległ awarii. Wymieniono akumulator samochodowy, wyczyszczono DTC, ponowne sprawdzenie, nie pojawiły się żadne kody, żadne kontrolki ostrzegawcze po. Serwis zakończony. Kod awarii akumulatora 8U79L7C8TG” Wydruk pokazuje, że wiele modułów zgłasza „Napięcie obwodu poniżej progu”. Model samochodu 2021 CX 30/ 4D AWD TRB Prem Plus. Zakupiony marzec 2021. Przebieg od stycznia 2022 wynosi 3575; Struktura VIN wskazuje na produkcję w Meksyku.

Dealer powiedział, że problemem był zbyt blisko znajdujący się brelok i niski przebieg. Zalecili ładowarkę do akumulatorów, gdy samochód nie jest używany lub nie przejeżdża się ponad 50 mil z prędkością powyżej 50 mil na godzinę, aby naładować akumulator. Historia: Samochód stał u dealera przez kilka miesięcy przed zakupem. Ten wskaźnik niskiego poziomu naładowania akumulatora pojawił się w ciągu tygodnia po zakupie samochodu, a akumulator został naładowany do 100%. Żadnych problemów i żadnych komunikatów ostrzegawczych od tego czasu, aż do całkowitej awarii akumulatora. Zapytaliśmy, czy możemy włożyć akumulator o większej pojemności, a technik powiedział, że jeśli „niestandardowy” akumulator spowoduje problem, spowoduje to utratę naszej przedłużonej gwarancji. Teraz jesteśmy znacznie bardziej ostrożni, aby trzymać klucze w metalowych pojemnikach. Wcześniej były po prostu wieszane na haczykach na klucze w drzwiach garażu. Po wygooglowaniu widziałem inne modele samochodów (Volvo), które mają ten sam problem w odniesieniu do niskiego przebiegu i wpływu na akumulatory. Podejrzewam, że ten Mazda ma tę samą przyczynę niskiego przebiegu plus zły system zarządzania energią. Na pytanie dealer twierdzi, że nie ma aktualizacji MDAS dla tego problemu. Ponadto wskaźnik niskiego poziomu naładowania akumulatora NIE pojawił się przed awarią akumulatora ostatnim razem.
Tak, słaba inżynieria w tym, co w przeciwnym razie jest fantastycznym samochodem (pomijając cholerny hamulec elektryczny włączający się automatycznie). Prawdopodobnie potrzebny jest mocniejszy alternator i akumulator.
 
  • Like
Reactions: 2021CX30PP_White
CzłonekDataLokalizacjaSzczegóły pojazduIncydentWymagane odzyskiwanie?Czy zaangażowany dealer?Zastosowano SSP rozładowania akumulatora
@OERA1
(Meksyk)
W domu mycie samochodu2021, CX-30 Grand Touring FWDOstrzeżenie o niskim poziomie naładowania akumulatoraNieNieNieznany
@OERA1
(Meksyk)
W domu mycie samochodu2021, CX-30 Grand Touring FWDOstrzeżenie o niskim poziomie naładowania akumulatoraNieNieNieznany
@savcom
(Wielka Brytania)
9 kwietnia 2021W domu mycie samochodu2020 CX-30 Skyactiv-X MHEV GT Sport TechSamochód nie chciał odpalićNieTakZastosowano aktualizację w celu skorygowania rozładowania akumulatora po incydencie
@digitaldoc77
(USA)
Maj 2021Dom, następnego dnia po odebraniu samochodu.2021 CX-30 Preferred AWD (2.5NA)Ostrzeżenie o niskim poziomie naładowania akumulatora (wiele razy)NiePojazd następnie sprawdzono i nie stwierdzono żadnego problemu.Podobno dostarczony ze wszystkimi zastosowanymi aktualizacjami.
@almazda
(Wielka Brytania)
Maj 2021W domu lub w pracy.
Zdarza się regularnie. Otwarcie drzwi uruchamia ostrzeżenie
2021 CX-30 GT Sport Tech Skyactiv G Automatic.Ostrzeżenie o niskim poziomie naładowania akumulatora (pozostaje w mocy do ponownego uruchomienia samochodu)NieDealer sprawdził i potwierdził, że akumulator jest w porządku. Brak kodów błędów.
Dealer stwierdził, że było to normalne ostrzeżenie i że nie oznaczało to, że akumulator wkrótce się wyczerpie.
Podobno dostarczony ze wszystkimi zastosowanymi aktualizacjami.
@paulf
(Wielka Brytania)
Rozpoczęto marzec-20W domuGT Sport Tech X, AutoTrzy "awarie uruchomienia"Wymagane uruchomienie z kabliTak. Akumulator wymieniony po pierwszym zdarzeniu. Brak usterki po drugim zdarzeniu.Tak. Marzec 21 jako część serwisu
@Susan
(Kanada)
Marzec i kwiecień 2021W domu2021 CX30 GT AWDRegularne alarmy „Niski poziom naładowania akumulatora”. Jeden migający odcinek konsoliNie wymaga odzyskiwania. Zamiast tego samochód zabrano na przejażdżkę.Niezwiązany z incydentem, ale był u dealera więcej niż raz. Akumulator sprawdzany za każdym razem i wszystko było w porządkuNieznany. Skarga złożona do Mazda Canada.
@DaveHenrie
(USA)
Marzec i kwiecień 2021W domu2021 C-30 PreferredJedna awaria uruchomienia i kilka ostrzeżeń „niska moc”, zwykle po umyciu samochodu.Nie wymaga odzyskiwania (możliwość uruchomienia z kabli)Nie
@SoxFanLuty '21
Marzec '21
Kwiecień '21
Maj '21
W domu
W domu
W domu
W domu
2021 CX30 AWD Turbo Prem+Liczne ostrzeżenia o niskim poziomie naładowania akumulatoraNie
Nie
Nie
Nie
Nie
Tak i Nie
Nie
Nie
Nieznany
@SoxFan2 kwietnia 2021Rockville, MD2021 CX30 AWD Turbo Prem+nie udało się uruchomićtak. Aplikacja Mazda zgłosiła włączone światło wewnętrzne. światło zostało zweryfikowane jako wyłączone.
Akumulator całkowicie rozładowany
Pomoc drogowa MazdaNieznany.
Ponowne zamieszczenie - nie jestem pewien, czy zobaczysz oryginalny post:
Weekend 17.01.22 – Centralna Floryda. Awaria akumulatora. Nie chciał się uruchomić. Akumulator miał 25% i został naładowany do 100%. Uruchomiłem samochód normalnie (ale nim nie jeździłem). Stał w garażu przez noc i rano znowu nie chciał się uruchomić. Zleciłem odholowanie samochodu do dealera. Notatki od dealera: „Uruchomiony z kabli, brak przepustnicy, wiele lampek ostrzegawczych, sprawdzone kody DTC. Przetestowano akumulator za pomocą D.C.A i akumulator uległ awarii. Wymieniono akumulator samochodowy, wyczyszczono DTC, ponowne sprawdzenie, nie pojawiły się żadne kody, żadne lampki ostrzegawcze się nie zaświeciły. Serwis zakończony. Kod awarii akumulatora 8U79L7C8TG” Wydruk pokazuje, że wiele modułów zgłasza „Napięcie obwodu poniżej progu”. Model samochodu 2021 CX 30/ 4D AWD TRB Prem Plus. Zakupiony w marcu 2021 r. Przebieg od stycznia 2022 r. wynosi 3575; Struktura VIN wskazuje na produkcję w Meksyku.

Dealer powiedział, że problemem był zbyt blisko znajdujący się brelok i niski przebieg. Zalecili ładowarkę do akumulatorów, gdy samochód nie jest używany lub nie jeździ się ponad 50 mil z prędkością ponad 50 mil na godzinę, aby naładować akumulator. Historia: Samochód stał u dealera przez kilka miesięcy przed zakupem. Ten wskaźnik niskiego poziomu naładowania akumulatora pojawił się w ciągu tygodnia po zakupie samochodu, a akumulator został naładowany do 100%. Żadnych problemów i żadnych komunikatów ostrzegawczych od tego czasu, aż do całkowitej awarii akumulatora tym razem. Zapytaliśmy, czy możemy włożyć akumulator o większej pojemności, a technik powiedział, że jeśli „niestandardowy” akumulator spowoduje problem, spowoduje to unieważnienie naszej rozszerzonej gwarancji. Teraz jesteśmy znacznie bardziej ostrożni, aby trzymać klucze w metalowych pojemnikach. Wcześniej były one tylko w garażu na haczykach na klucze. Szukając w Google, widziałem inne modele samochodów (Volvo), które mają ten sam problem w odniesieniu do niskiego przebiegu i wpływu na akumulatory. Podejrzewam, że ta Mazda ma tę samą przyczynę niskiego przebiegu plus zły system zarządzania energią. Na pytanie dealer twierdzi, że nie ma aktualizacji MDAS dla tego problemu. Ponadto wskaźnik niskiego poziomu naładowania akumulatora NIE pojawił się tym razem przed awarią akumulatora.
 
Tak, słaba inżynieria w czymś, co w przeciwnym razie jest fantastycznym samochodem (pomijając cholerny hamulec ręczny włączający się automatycznie). Prawdopodobnie potrzebny jest mocniejszy alternator i akumulator.
Chciałbym zobaczyć, co społeczność myśli o właściwym rozwiązaniu inżynieryjnym dla akumulatora i alternatora. Dealer milczy w tej sprawie. Mąż uważa, że powinniśmy po prostu ulepszyć akumulator i mieć nadzieję na najlepsze. . . Nie jestem tego pewna.
 
41 - 59 of 97 Posts