Mazda CX‌-30 Forum banner

Soul Red Crystal Metallic Mazda CX-30 Afbeeldingen Thread

57K views 86 replies 33 participants last post by  cadweb  
#1 ·
#3 ·
De favoriete kleur van mijn vrouw. Wat is de meerprijs voor die kleur in het VK?

#5 ·
Ik kijk graag naar de ziel rood. Ik heb een CX5 in die kleur. Toen het tijd was om een kleur te kiezen voor mijn nieuwe 3, ben ik er doorheen gegaan. Het chipt veel te gemakkelijk en is ZEER moeilijk bij te werken. Ik koos voor poly metaal grijs voor de 3. Betere match voor het zwart/bordeauxrode interieur ook, om nog maar te zwijgen van het besparen van 600 dollar.

#6 ·
.....ik ben van detail, dus er zal goed voor worden gezorgd.... huidige winterjas, dus de cx30 en mazda3 zijn bedekt met .

#7 · (Edited)
Ben erin geslaagd een paar screenshots te bemachtigen van de Spaanse video die de productie in de Mazda-fabriek in Mexico laat zien. Het toont de grondlaag voordat ze de Soul Red-verf aanbrengen, wat overeenkomt met wat een verkoper me probeerde uit te leggen toen ik vroeg waarom die specifieke kleur zo duur was.

#9 ·
Alle verf, zelfs nieuwe verf, bevat onzuiverheden. Je kunt ze gewoon wassen, dan polijsten of poetsen en vervolgens in de was zetten, daarna afvegen met een hydrofobe sealant.
Het hangt ervan af hoe je de verf wilt aanpakken...
Altijd met een hogedrukreiniger wassen en de 2-emmer methode gebruiken om swirls te voorkomen.

Kortom..
Schuim
Wassen
Kleien
Polijsten/poetsen
Sealant
Wax
Kan ook worden afgedekt met een hydrofoob middel zoals Turtle Wax Seal n Shine.
Veel info op www.detailingworld.com

#13 ·
..een nieuwe auto zal swirls hebben van de dealer pdi....Ik heb net onze cx30 gewassen.. M&K bavaria sealant aangebracht. Aambeeldwas... En om een extra glans- en hydrofobe laag toe te voegen, Turtle wax seal and shine....( Dit heeft geweldige recensies gehad en is goedkoop .)
Wat denk je
Ziet er geweldig uit! Ik kon me nooit M&K-producten veroorloven. Maar Turtle Wax Seal & Shine zit in mijn prijsklasse - ik haal er vandaag nog een paar op.

#18 ·
Gefeliciteerd bruceboss, mijn favoriete kleur. (y)(y)

Ik ben geboren in Noordwest-Engeland. :D

• Like
Reactions: bruceboss
#25 ·
BIJWERKVERF.
Soul Red is niet precies één kleurtint die op het voertuig te zien is, zoals in het blik te vinden is.

In werkelijkheid vertoont de auto, afhankelijk van de lichtwaarde, vele roodtinten als je rond het voertuig loopt.

Bij de apotheek kon ik het volgende kopen...

70% Isopropylalcohol.

[1] Zilveren glitter nagellak #100 Hologasm.... van REVON.
[2] Rood; Forever yummy #488 ...van ESSIE
[3] Helder; #771 ... van REVLON

De getrainde consultant hielp me met de kleurselectie in het daglicht.

Ik kreeg de opdracht om elke applicatie in de hierboven vermelde volgorde zo dun mogelijk aan te brengen op een schoon, droog voertuig, daarvoor ben ik van plan om 70% Isopropylalcohol te gebruiken, de timing is cruciaal, elke fase moet kunnen drogen / uitharden.

Ik zal echter verschillende genummerde testmonsters op donker en licht papier maken om de beste match te bepalen.

Blijkbaar gebruikt de fabriek een drietraps applicatie om het originele gewenste effect te krijgen.

Opmerking: - niet alle rode tinten zijn hetzelfde, afhankelijk van het model en het jaar.

Ik zal dan de genummerde monsters matchen met de auto voor het beste en het "Bermuda rood" noemen.

Er zijn geen garanties.

#29 ·
OK! Tom, je voertuig ziet er erg mooi uit.

Het nieuwste rood is er, er is nog een rood dat Mazda gebruikt op hun nieuwste modelauto's, ik ken het nummer van hun donkerdere kleur niet.
Ik heb ontdekt dat mijn CX3 uit 2018 kleur 41V is.

Ik had in januari van dit jaar een rode CX30 besteld, maar dat liep verkeerd af + lang verhaal, de dealer verkocht dezelfde auto twee keer.

De nagellakrood die in mijn vorige bericht werd vermeld, was te licht van kleur om de plek te bedekken waar ik een kras had.
Ik kon een nieuwe Revlon #854 genaamd "Red Affair" nagellak krijgen, wat een donkerder rood #854 is.
Mijn getrainde oog vertelt me dat je 1300+ tinten rood of een andere kleur op een auto kunt vinden, dus dat hangt allemaal af van waar je de auto wilt bijwerken.

Deze procedure is geen eenvoudig project en dat alles is voor jouw rekening... sorry meneer!
Trouwens, mijn auto is nu met Teflon gecoat.
Je kunt je auto binnenkort met keramiek coaten.

#38 ·
Soul Crystal Red Metallic is de kenmerkende kleur van Mazda (als een manier om hun technische bekwaamheid als een eersteklas autofabrikant te laten zien) om technische redenen die de meeste eigenaren niet waarderen. Het is niet zomaar een speciale kleur, het is in totaal een speciale lakbeurt.

Image

Volledige chroomverwijdering (vinyl wrap), getinte koplampen, richtingaanwijzers en grillembleem, PPF op motorkap en voorbumper - allemaal zelf geïnstalleerd in de eerste 300 mijl.

Image

Hyperdip 'Piano Black' op achterbadges en embleem.

Image

Image

Dit is Vvivid+ Plus Tec R Gloss Black vinyl wrap (nieuw voor 2022, niet het inferieure CPO-serie Tec R-product van vorig jaar).

Image

Remrotoren geschilderd (hoge temperatuur) zilver, remklauwen gladgestreken, gevuld en geschilderd in de kleur naar keuze.

#39 · (Edited)
Soul Crystal Red Metallic is de kenmerkende kleur van Mazda (als een manier om hun technische bekwaamheid als een A-klasse autofabrikant te laten zien) om technische redenen die de meeste eigenaren niet waarderen. Het is niet zomaar een speciale kleur, het is in totaal een speciale lakbeurt.

View attachment 5208
Volledige chroomverwijdering (vinyl wrap), getinte koplampen, richtingaanwijzers en grillembleem, PPF op motorkap en voorbumper - allemaal zelf geïnstalleerd in de eerste 300 mijl.

View attachment 5209
Hyperdip 'Piano Black' op achterbadges en embleem.

View attachment 5210

View attachment 5211
Dit is Vvivid+ Plus Tec R Gloss Black vinyl wrap (nieuw voor 2022, niet het inferieure CPO-serie Tec R product van vorig jaar).
Het ziet er geweldig uit. Wat heb je gebruikt voor de getinte koplampen? Type folie en percentage. Ik heb overwogen dit te doen, maar ik zou graag gewoon een rokerige uitstraling willen bereiken en de zichtbaarheid van de koplampen niet willen beïnvloeden. Ik heb ook een Soul Red auto.

#47 ·
Chrome verwijderen en koplampen tinten. Naar aanleiding van een suggestie van enkele forumleden die dit al gedaan hebben, heb ik de beslissing genomen en chroom verwijderd van de voor- en deurlijsten, evenals de dakrails. Ook lichte smoke koplamp tint aangebracht. Het verandert de look dramatisch, vooral op de Soul Red Mazda's. Voor de wrap ben ik gegaan voor een mat zwart van 3M en voor de koplamp tint heb ik een lichte smoke van Luxe gebruikt.